35000 کارمند CRA همچنان در اعتصاب هستند

اعتصاب ملی برای کارکنان هیئت خزانه داری به پایان رسیده است، اما 35000 کارمند آژانس درآمد کانادا همچنان در اعتصاب هستند.

اوایل روز دوشنبه، اتحادیه خدمات عمومی کانادا (PSAC) با هیئت خزانه داری به توافق نامه ای آزمایشی رسید که بیش از 120000 کارمند دولت فدرال را تحت پوشش قرار می دهد. اعتصاب کرده اند از 19 آوریل. آنها امروز یا در شیفت برنامه ریزی شده بعدی خود به سر کار بازگشته اند.

در بیانیه روز دوشنبه هیئت خزانه داری منتسب به رئیس جمهور مونا فورتیه آمده است: “در پایان، ما به توافقات منصفانه و رقابتی برای کارمندانی دست یافتیم که برای کانادایی ها منطقی است.”

اما مذاکرات قرارداد برای کارگران CRA ادامه دارد، به گفته اتحادیه کارمندان مالیات، که بخشی از PSAC است.

در اتاوا، آنها از ساعت 7 صبح به وقت شرقی در زیر باران ساختمان پست کانادا در جاده هرون برگشتند.

دورکاری، دستمزد، امنیت شغلی هنوز یک مسئله است

در بیانیه روز دوشنبه، PSAC گفت برخی از مسائل مربوط به ساعات کار و مدیریت اطلاعات حل شده است. اما دورکاری، دستمزدها، امنیت شغلی بهبود یافته و محافظت بهتر در برابر مشاغلی که با قرارداد منعقد می شوند، برخی از مسائل کلیدی هستند که هنوز در جریان هستند.

اتحادیه همچنان به تلاش خود برای گنجاندن قراردادهای دورکاری در قرارداد جمعی ادامه می دهد.

در همین حال، توافق آزمایشی انجام شده برای کارکنان هیئت خزانه داری، چنین زبانی را در قرارداد جمعی شامل نمی شود. در عوض، دو طرف با بازنگری دستورالعمل مربوط به دورکاری موافقت کردند و پنل‌های دپارتمان برای مشاوره معاونان در مورد نگرانی‌های کارکنان ایجاد خواهند شد.

در مورد دستمزدها، از 19 آوریل CRA اعلام کرد که PSAC درخواست افزایش 22.5 درصدی در طول سه سال کرده است.

آخرین پیشنهاد عمومی از سوی آژانس درآمد کانادا افزایش 9 درصدی دستمزد طی سه سال بود که منعکس کننده توصیه‌های کمیسیون منافع عمومی شخص ثالث است.

خدمات دولتی از جمله گذرنامه و مهاجرت در طول اعتصاب مختل شد و نگرانی ها در مورد ثبت مالیات نیز افزایش یافت.

مارک بریر، رئیس ملی اتحادیه کارمندان مالیات، روز دوشنبه مصاحبه با رادیو کانادا را رد کرد. او در یک بیانیه ایمیلی به زبان فرانسه گفت که اتحادیه تمام روز در حال مذاکره خواهد بود و او نمی‌خواهد در این روند دخالت کند.

CBC برای اظهار نظر با CRA تماس گرفته است.