یک نفر از تحت تعقیب ترین فراریان آمریکا پس از دستگیری در سال 2017 در مونترال به آمریکا تحویل داده شد.

دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه شرقی میشیگان می گوید مرد 41 ساله ای که در فهرست 10 مورد تحت تعقیب این کشور قرار داشت، از کانادا به ایالات متحده مسترد شد تا با اتهامات قاچاق مواد مخدر در دیترویت روبرو شود.

Katay-Khaophone Sychanta که دارای تابعیت کانادا و لائوس است، در منطقه مونترال در پی حمله به یک افسر پلیس و تعقیب و گریز کوتاه در سال 2017 دستگیر شد.

از زمان دستگیری در سال 2017، سیچانتا در بازداشت کانادا باقی مانده است، در حالی که او به همراه دو متهم کانادایی استرداد خود را به ایالات متحده اعتراض می کرد.

او ابتدا در سال 2005 در ایالات متحده و بار دیگر در سال 2013 متهم شد، سپس در سه پرونده جداگانه در کانادا متهم شد و در سال 2014 از حبس خانگی فرار کرد.

او به توطئه برای نگهداری به قصد توزیع مت آمفتامین، اکستازی، بنزیل پیپرازین و ماری جوانا بین سال‌های 2003 تا 2011 متهم شده است.

به دنبال این کیفرخواست‌های آمریکایی، سیکانتا در سال 2014 در حالی که در حبس خانگی در کانادا بود گریخت. او در سه پرونده جنایی جداگانه در کانادا متهم و دستگیر شد.

تا زمانی که سیچانتا توسط دو افسر گشت دوچرخه در مونترال دستگیر شد، او به مدت 10 سال با موفقیت از پلیس طفره رفت و مظنون به نقش آفرینی در یک باند بین المللی قاچاق مواد مخدر و پول بود که باعث شد او در وزارت امنیت داخلی ایالات متحده جای بگیرد. لیست 10 مورد از افراد تحت تعقیب

برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری او شود، 25000 دلار جایزه در نظر گرفته شد.

Sychantha اولین حضور خود را در دادگاه فدرال در دیترویت روز پنجشنبه در برابر قاضی دادگاه ایالات متحده آنتونی پی پتی انجام داد.

داون ان. آیسون، دادستان ایالات متحده در بیانیه ای خبری گفت: «من از کار ماموران HSI و مجری قانون کانادا برای تعقیب این قاچاقچی مهم و فراری طولانی مدت مواد مخدر قدردانی می کنم.

دفتر وکالت می گوید که کیفرخواست دلیلی بر ارتکاب جرایم متهم نیست، زیرا تا زمانی که جرمش ثابت نشود، بی گناه فرض می شود.