یخچال انجمن سامراساید در حال یافتن راه‌های جدیدی برای رشد است

جیل پاور روز شنبه چند بوته گوجه فرنگی گیلاسی را از یخچال سامرزاید جمع کرد و امیدوار است که در اواخر تابستان با مقداری از فضل خود بازگردد.

گیاهان و بذرهای رایگان ابتکاری جدید از سوی سازمان دهندگان پروژه یخچال اجتماعی است، یک سازمان غیرانتفاعی که غذای رایگان را در اختیار افراد نیازمند قرار می دهد. غذا به طور کلی توسط ساکنان و مشاغل تهیه می شود.

پاور، که یک باغبان فعال است، امیدوار است که مقدار زیادی باقیمانده برای اهدا داشته باشد.

“بدیهی است که این روزها با توجه به هزینه های غذا، و به خصوص هزینه های غذای سالم، فکر می کنم این فرصتی است که من آن را پس بدهم … امیدوارم وقتی اینقدر از آن را دارم، خوب باشد که آن را به آنها بدهم. افرادی که به جای دور انداختن به آن نیاز دارند.”

گیاهان و بذرها توسط مشاغل محلی اهدا شد. داوطلبان روز شنبه آنها را در بازار کشاورزان سامراساید توزیع می کردند.

مردم در حال صحبت در بازار کشاورزان سامرزاید.
بذرها و گیاهان روز شنبه در بازار کشاورزان سامرساید توزیع شد. (استیسی جانزر/سی بی سی)

فیلیپ ترنبول، یکی از اعضای هیئت مدیره یخچال سامرزاید، گفت این ایده ای است که می تواند به بسیاری از افراد کمک کند. او همه باغداران را تشویق می‌کند که قبل از دور ریختن میوه‌ها و سبزیجات اضافی از باغ‌هایشان به فکر یخچال جامعه باشند.

او گفت: “در حالی که ما همه این اقدامات کوچک را با هم انجام می دهیم، یک اقدام بزرگ ایجاد می کند.”

برای ما، چون جنبه یخچالی داریم، می‌توانیم محصولات تازه مصرف کنیم. بنابراین می‌دانید که وقتی آن وفور گوجه‌فرنگی را دریافت می‌کنید، وقتی آن وفور کدو سبز را دریافت می‌کنید و می‌گویید: «با این چه کار می‌توانم بکنم؟» ‘ به فکر ما باش.”

اطلاعات بیشتر در مورد نحوه جمع آوری گیاهان یا دانه های باقی مانده در صفحه فیس بوک Summerside Community Fridge پست خواهد شد.

یخچال اجتماعی سامرساید، کلبه ای چوبی در گوشه خیابان های گرانویل و فوندری.
یخچال سامراساید در یک کلبه چوبی در گوشه خیابان های گرانویل و فوندری قرار دارد. (استیسی جانزر/سی بی سی)

یخچال اجتماعی سامراساید در یک کلبه چوبی در گوشه خیابان های Foundry و Granville قرار دارد. در ماه نوامبر بر اساس مدلی مشابه در شارلوت تاون افتتاح شد.

بدون کشمکش نبوده است. نگرانی هایی مطرح شد که برخی افراد با برداشتن اقلام زیاد، شاید برای فروش مجدد، از خدمات سوء استفاده می کنند. همچنین درخواستی از برگزارکنندگان برای انتقال یخچال به مکان جدید وجود داشت.

در ماه مارس به دلیل آتش سوزی به مدت یک ماه تعطیل شد.

شهر سامرساید به آن 5000 دلار داد تا دوباره راه اندازی شود.

از زمان بازگشایی آن در ماه آوریل، هیئت مدیره و ساعات جدید آن – همه روزه از ساعت 8 صبح تا 8 بعد از ظهر، مستقر است.