یارموث گام بعدی را برای تنظیم اجاره های کوتاه مدت برمی دارد

کمیته برنامه ریزی شهر یارموث تلاش های خود را برای تنظیم اجاره های کوتاه مدت برای محافظت از سهام مسکن خود پیش می برد.

در جلسه علنی روز سه‌شنبه، کمیته به ارسال آئین‌نامه پیشنهادی و اصلاحیه‌های استراتژی برنامه‌ریزی شهرداری برای اولین بار به شورا رای داد.

این اصلاحات تنها یک واحد در هر قطعه را در جامعه جنوب غربی نوا اسکوشیا اجازه می‌دهد و مستلزم اجاره‌ای کوتاه‌مدت اقامتگاه اصلی اپراتور است.

با این حال، اپراتورها می توانند برای یک قرارداد توسعه با شهر درخواست دهند تا بیش از یک واحد در زمین خود داشته باشند و از ملک زندگی کنند.

این شهر اجاره‌های کوتاه‌مدت مانند Airbnbs و Vrbos را به‌عنوان «استفاده از یک واحد مسکونی برای اقامت‌های تجاری شبانه برای مدت کمتر از 28 روز متوالی» تعریف می‌کند.

تنها دو نفر از ساکنان در جلسه علنی شرکت کردند و هیچکدام مخالفت شدید خود را با اصلاحات ابراز نکردند.

این شهر در حال حاضر مقررات خاصی برای اجاره های کوتاه مدت ندارد، اما با رشد صنعت، شهردار پام مود گفت که برای شهر مهم است که فعال باشد و از سهام مسکن خود محافظت کند.

او گفت: «ما نمی خواهیم بر مناطق تاریخی و محله مسکونی خود تأثیر بگذاریم. بنابراین ما باید واقعاً مراقب آن باشیم.»

استان اکنون نیازمند ثبت تمامی اجاره های کوتاه مدت است که به گفته مود به شهر کمک می کند تا املاک را پیگیری کند.

زنی میانسال با عینکی که در ماشینش نشسته لبخند می زند.
شهردار یارموث، پام مود، گفت که از این که استان اخیراً یک دفتر ثبت برای اجاره های کوتاه مدت ایجاد کرده است، قدردانی می کند. (سی بی سی نیوز)

بر اساس گزارش کارکنان، حدود 50 اپراتور اجاره کوتاه مدت در یارموث وجود دارد، و اجاره های کوتاه مدت تنها حدود 1.5 درصد از خانه های این شهر را تشکیل می دهند.

مود گفت که این اصلاحیه ها بر بسیاری از اپراتورهای اجاره کوتاه مدت فعلی در یارموث تأثیر نمی گذارد زیرا آنها یا از قبل تحت این مقررات کار می کنند یا قبلاً توافق نامه های توسعه ای با شهر دارند.

اصلاحات برای اولین بار در 11 مه به شورای شهر می رود. در صورت تصویب، قبل از اجرایی شدن مقررات جدید، یک جلسه علنی دیگر برگزار خواهد شد.