گوگل دستور پرداخت 500 هزار دلار به مونترالر را به دلیل پیوندهایی برای ارسال پست هایی که او را پدوفیل می خواندند، صادر کرد

یک قاضی دادگاه عالی کبک گوگل را به پرداخت 500000 دلار به یک مرد مونترال محکوم کرد، زیرا این شرکت فناوری پیوند یک پست آنلاین را بازیابی کرد که به دروغ او را به پدوفیل بودن متهم می کرد.

این مرد که هویتش با ممنوعیت انتشار محافظت می شود، اولین بار در سال 2007 زمانی که از گوگل برای جستجوی نام خود استفاده کرد، این پست توهین آمیز را پیدا کرد.

در حالی که این مرد توانست پیوند را از نتایج جستجویی که در سایت کانادایی گوگل ظاهر می‌شود حذف کند، شرکت بعداً پیوندی را بازیابی کرد.

این مرد که در اسناد دادگاه به عنوان یک تاجر برجسته توصیف شده است، استدلال کرد که این پست افتراآمیز به شغل و روابط شخصی وی آسیب وارد کرده است.

گوگل، که مقر آن در کالیفرنیا است، استدلال کرد که قانون افترا در کبک در مورد این پرونده اعمال نمی شود و طبق قوانین ایالات متحده هیچ تعهدی برای حذف پیوند ندارد.

قاضی عظیم الدین حسین اواخر ماه گذشته حکم داد که قانون کبک اعمال می شود و اگرچه گوگل ملزم به نظارت بر آنچه که موتور جستجوی خود به آن پیوند می دهد نیست، باید زمانی که مطلع شد دسترسی به محتوای غیرقانونی را تسهیل می کند، اقدام کند.