گروه های آنگلو در تصمیم کبک برای برگزاری انتخابات هیئت مدیره مدارس انگلیسی در طی همه گیر شدن اعتراض می کنند

دو گروه انگلیسی زبان مدارس و جامعه خواستار عقب نشینی دولت کبک در تصمیم خود برای ادامه انتخابات هیئت مدیره مدارس علی رغم بیماری همه گیر هستند.

ماه گذشته ، نخست وزیر کبک اعلام کرد که انتخابات به تعویق می افتد ، بدون اینکه زمان برگزاری آن مشخص شود.

انجمن هیئت مدیره مدارس انگلیسی کبک (QESBA) و شبکه گروه های اجتماعی کبک (QCGN) هر دو می گویند وزیر آموزش و پرورش ژان فرانسوا روبرژ روز جمعه نامه ای به مقامات ارسال کرد و اعلام کرد انتخابات در 19 و 20 دسامبر برگزار می شود.

CBC نسخه ای از نامه را بدست آورد. این گزارش می گوید دو روز نظرسنجی پیشرفته برگزار می شود و همچنین رای گیری از طریق پست نیز مجاز است.

طبق نامه وزیر ، کسانی که واجد شرایط رای گیری از طریق نامه الکترونیکی هستند ، شامل افرادی هستند که COVID-19 دارند ، علائمی را نشان می دهند و کسانی که اخیراً با یک مورد مثبت در تماس هستند. کسانی که اخیراً از سفر به خارج از کشور برگشته اند و همچنین افرادی که در خانه های مراقبت طولانی مدت و اقامتگاه سالمندان زندگی می کنند نیز می توانند از طریق پست رای دهند.

در این نامه آمده است که تصمیم برای برگزاری انتخابات در 11 نوامبر مقرر شده است.

انتخابات برای اول نوامبر برنامه ریزی شده بود ، اما اکثر نامزدها قبلاً تحسین شده اند. با این حال ، چند نقطه وجود دارد که به عهده رأی دهندگان خواهد بود و چندین مکان دیگر که نتوانستند نامزدی را جذب کنند.

این وزارتخانه در 6 نوامبر به نامزدهای تحسین شده اجازه داد كرسی خود را به دست بگیرند و برای كرسی هایی كه مورد مناقشه قرار می گیرند ، رئیس كنترل تا زمان برگزاری انتخابات در سمت خود باقی خواهد ماند.

اما گروه های انگلیسی می گویند پیش رفتن در انتخابات اکنون ، حتی با رعایت دستورالعمل های دقیق بهداشت عمومی ، منطقی نیست.

دن لامورو ، رئیس QESBA ، می گوید در این مرحله هیچ دلیلی برای عجله در انتخابات وجود ندارد. (CBC)

دن لامورو ، رئیس QESBA در نامه ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش می گوید هیچ ضرورتی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد “از آنجا که افرادی که موقعیت های مختلف مورد مناقشه را اشغال کرده اند هنوز در سمت خود هستند و جای خالی وجود ندارد.”

لامورو با بیان اینکه تصمیم برای برگزاری انتخابات “پوچ” است ، گفت حداقل دولت باید اجازه دسترسی نامحدود به رای گیری از طریق پست برای محافظت از مردم را بدهد.

وی نوشت: “این بهترین فرصت ممکن را برای مشارکت گسترده و معنی دار رای دهندگان تضمین می کند.”

در بیانیه ای ، مارلین جنینگز ، رئیس جدید QCGN ، تصمیم کبک را “تلاشی آشکار در سرکوب رای دهندگان” خواند.

“آیا ائتلاف Avenir Québec به طور عمدی در تلاش است تا اطمینان حاصل شود که در انتخابات هیئت مدیره مدارس انگلیسی ما از طریق عمد مانع دسترسی به روند رای گیری برای تعداد قابل توجهی از کبکرهای انگلیسی زبان است که نمی توانند یا نمی خواهند رای بگیرند؟”