کمیته پارلمانی می‌گوید بسته شدن ماهیگیری در اطراف مشاهده نهنگ را آرام کنید

کمیته دائمی شیلات و اقیانوس‌ها توصیه می‌کند که اتاوا محدودیت‌های ماهیگیری را که هنگام مشاهده نهنگ‌های راست اقیانوس اطلس شمالی اعمال می‌کند، کاهش دهد.

در گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد، کمیته اعلام کرد که وزارت ماهیگیری و اقیانوس های کانادا باید قوانین خود را برای فصل 2023 در خلیج سنت لارنس، خلیج فاندی و حوضه رزوی در جنوب نوا اسکوشیا اصلاح کند، زیرا بیشتر ردیابی تک نهنگ ها حیواناتی در این منطقه هستند. حمل و نقل و عدم ماندن برای تغذیه. همچنین می گوید تعطیلی های فصلی به ندرت باید اعمال شود.

در حال حاضر، تشخیص بصری یا صوتی یک نهنگ راست منجر به بسته شدن یک منطقه 2000 کیلومتر مربعی برای ماهیگیری برای تمام وسایل ثابت غیرمتمرکز، مانند گلدان خرچنگ و خرچنگ، به مدت 15 روز می شود.

اگر نهنگی در روزهای نهم تا پانزدهم در منطقه شناسایی شود، برای بقیه فصل ماهیگیری در خلیج سنت لارنس بسته است. در خلیج فاندی، حوضه رزوی و حوضه گرند منان، تعطیلی 15 روز دیگر تمدید می شود.

خلیج فارس نگرانی خاصی دارد، زیرا از سال 2017 تاکنون 21 نهنگ راست اقیانوس اطلس شمالی در معرض خطر انقراض در آب های آن مرده اند. گمان می رود تنها حدود 340 نهنگ سمت راست اقیانوس اطلس شمالی باقی مانده باشد.

اصلاحات توصیه شده

هنگامی که سه نهنگ راست شناسایی شد، کمیته توصیه می کند که منطقه اطراف به مدت 10 روز به صید نزدیک شود و اگر نهنگ دیگری بین روزهای هفتم تا دهم شناسایی شد، پس از آن بازگشایی شود.

اگر سه نهنگ در روزهای هفتم تا دهم بسته شدن شناسایی شوند، منطقه اطراف نقطه شناسایی برای چرخه 10 روزه دیگر بسته می شود، از روز شناسایی دوم شروع می شود.

در سایر بخش‌های آتلانتیک کانادا، بسته شدن به صورت موردی در نظر گرفته می‌شود، با توجه ویژه برای مشاهده سه یا چند نهنگ یا یک جفت مادر و گوساله.

در مناطق ماهیگیری که نهنگ های راست در حال عبور هستند اما برای تغذیه جمع نمی شوند، کمیته می گوید DFO باید از اعمال تعطیلی برای تمام فصل ماهیگیری خودداری کند.

نگرانی های صنعت ماهیگیری

این کمیته پاییز گذشته جلساتی را برای ارزیابی اثربخشی اقدامات کانادایی برای محافظت از نهنگ‌های مناسب و همچنین تأثیر آن بر اقتصاد جوامع ساحلی برگزار کرد.

می‌گوید: «در میان شاهدان، از جمله پل لنزبرگن، رئیس شورای شیلات کانادا، و مولی آیلوارد، مدیر اجرایی انجمن ماهیگیران جزیره پرنس ادوارد، اتفاق نظر وجود داشت که بسته‌های پویا رویکرد مؤثرتری نسبت به تعطیلی‌های فصلی است. این گزارش که در مجموع شامل بیش از 40 توصیه است.

یک قایق ماهیگیری مملو از تله ها از میان آب عبور می کند.
کشف نهنگ راست در حال حاضر منجر به بسته شدن منطقه ای به مساحت 2000 کیلومتر مربع برای ماهیگیری برای تمام وسایل ثابت غیرمتمرکز مانند گلدان خرچنگ و خرچنگ به مدت 15 روز می شود. (اندرو وان/ مطبوعات کانادا)

یکی از نمایندگان شیلات، بانی مورس از انجمن ماهیگیران گراند منان، به کمیته گفت: “هیچ مدرک علمی برای حمایت از تعطیلی 15 روزه بر اساس یک رؤیت وجود ندارد.”

“زمان برای زدن ترمز نیست”

شان بریلانت از فدراسیون حیات وحش کانادا نیز شهادت داد. او و می‌گوید این گزارش منعکس‌کننده چیزی است که کمیته شنیده است، اما توصیه برای کاهش تعطیلی‌ها «مسئله را جدی نمی‌گیرد».

او گفت که تعطیلی ها موثر بوده است.

“دستاوردهای بزرگی تاکنون انجام شده است. اقداماتی که در طول پنج سال گذشته انجام شده و در آن زمان اصلاح شده است، موفق شده است استفاده ما از اقیانوس را به گونه‌ای توسعه دهد که از ماهیگیری، حفاظت از کشتیرانی و کشتیرانی محافظت کند. بریلانت گفت: همان زمانی که حفاظت از این نهنگ ها را انجام می دهد.

“این در مورد تعادل نیست. این نیست که چقدر از یک صنعت را می توانیم ممنوع کنیم و به چند نهنگ اجازه دهیم بمیرند؟ ما باید این سوزن را به روش صحیح نخ کنیم و این به معنای انجام هر دو کار است.”

امسال هیچ نهنگی کشف نشده است

یک نهنگ راست از سال 2019 در آب های کانادا نمرده است، اگرچه خطر برخورد کشتی و درهم تنیدگی همچنان وجود دارد.

در اوایل سال جاری، در جنوب ایالات متحده، نهنگ سمت راستی که به نام آرگو شناخته می‌شود، از منطقه ماهیگیری خرچنگ 33 در جنوب نوا اسکوشیا از گرفتاری در وسایل رها شد.

دپارتمان شیلات و اقیانوس‌های کانادا و سازمان‌های شریک به جستجوی نهنگ‌ها از طریق هوا و زیر آب با استفاده از حسگرها در شرق کانادا می‌پردازند. طبق نقشه تعاملی تشخیص نهنگ این وزارتخانه، تا 19 آوریل، امسال هیچ نهنگی شناسایی نشده است.

این خبر خوبی برای ماهیگیران خرچنگ برفی است، زیرا فصل در خلیج سنت لارنس در حال انجام است.

این وزارتخانه قبلاً اقدامات حفاظتی از نهنگ‌ها در سال 2023 را اعلام کرده است و پروتکل‌های بسته شدن ماهیگیری نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.

این سازمان از اظهار نظر در مورد گزارش کمیته دائمی خودداری کرد و به سی‌بی‌سی نیوز گفت که در جریان اعتصاب کارگران فدرال فقط می‌تواند به پرسش‌های مربوط به ایمنی و امنیت رسیدگی کند.

۱۲۰ روز فرصت دارد تا به گزارشی که در اوایل این هفته در مجلس عوام ارائه شد، پاسخ دهد.