کلیسای کاتولیک پروژه را برای کمک به مردم برای یافتن خانه خود گسترش می دهد

اسقف نشینی کاتولیک رومی هالیفاکس-یارموث تلاش های خود را برای کمک به افرادی که بی خانمان را تجربه می کنند از طریق برنامه مسکن انتقالی خود افزایش می دهد.

کلیسا یک هماهنگ کننده پناهگاه استخدام کرده است که وظیفه آن حمایت از افرادی است که در پناهگاه های اضطراری در املاک محله در سراسر اسقف نشینی زندگی می کنند.

20 پناهگاه با ابعاد تقریبی 2.5 متر در 2.5 متر از دسامبر 2021 نصب شده اند. هر کدام شامل یک تخت، گرمایش و تهویه مطبوع، روشنایی و پورت هایی برای شارژ دستگاه ها هستند.

در ابتدا هدف این سرپناه ها کمک به مردمی بود که در آن زمستان هیچ جای دیگری را نگذرانند، اما با ادامه بحران مسکن، آنها همچنان در محل باقی می مانند و پنج سرپناه دیگر نیز در حال تهیه است.

لیندسی میسینر، هماهنگ کننده پناهگاه، گفت: “قرار بود این کار موقتی باشد، اما اسقف اعظم متوجه شد که نیاز به سرپناه به جایی نمی رسد.”

چندین چادر و دارایی در یک منطقه جنگلی در هالیفاکس نشان داده شده است.
انجمن مسکن مقرون به صرفه نوا اسکوشیا می گوید در چند ماه گذشته تعداد افراد بی خانمان در هالیفاکس به بالاترین سطح ثبت شده رسیده است. (پل پویر/CBC)

به گفته انجمن مسکن مقرون به صرفه نوا اسکوشیا، زمانی که این پروژه در زمستان سال 2021 آغاز شد، 467 نفر به طور فعال در هالیفاکس بی خانمان در نظر گرفته شدند.

این تعداد تا 23 مه تقریباً دو برابر شده و به 942 رسیده است. این انجمن گفت که این تعداد در چند ماه گذشته بالاترین رقم از زمان شروع ردیابی در سال 2018 است.

میسینر گفت: «این یک بحران بسیار بزرگتر از آن چیزی است که مردم تصور می کنند. میزان مسکن موجود بهتر نمی شود، بدتر می شود.»

نقش او این است که به هر فردی که در پناهگاه‌های املاک کلیسا قرار دارد کمک کند تا برای یافتن مسکن دائمی برنامه‌ریزی کنند.

این کار با بررسی راه های دسترسی آنها به کمک های مالی یا یافتن کار و همچنین درخواست کمک اضافی از طریق برنامه هایی مانند یارانه های دولتی آغاز می شود.

او همچنین قبل از برداشتن گام نهایی برای کمک به آنها برای یافتن مکان خود، افراد را با هر گونه درمان بهداشت روانی یا اعتیاد که ممکن است نیاز داشته باشند، مرتبط می کند.

Misiner که در گذشته به‌طور نامطمئنی با مشکلات قبلی سلامت روانی و اعتیاد زندگی می‌کرد، تجربه و اشتیاق را برای این کار به ارمغان می‌آورد.

او گفت: «من واقعاً آن را زندگی کرده‌ام، بنابراین می‌دانم نیاز به این کمک چه احساسی دارد.

“تا حد مرگ یخ زده بودم”

استفان موزس، 46 ساله، یکی از پنج نفری است که پس از حدود 10 ماه زندگی در یکی از پناهگاه های کوچک کلیسای سنت ترزا، خانه ای از طریق این برنامه پیدا کرده اند.

او گفت که این اتفاق پس از اخراج او رخ داد، و اگرچه او همچنان در یک شغل خرده فروشی کار می کرد، نتوانست خانه دیگری متناسب با بودجه خود پیدا کند.

اما با کمک Misiner، او توانست واجد شرایط مزایای مسکن کانادا-نووااسکوشیا شود که به او کمک کرد در ماه اکتبر به آپارتمانی در اسپریفیلد نقل مکان کند.

این برنامه برای افرادی که بیش از 50 درصد درآمد خود را بابت مسکن پرداخت می کنند کمک هزینه ماهانه ارائه می دهد.

او گفت: “من جای امنی دارم. دری دارم که قفل می شود. گرما و برق دارم. می توانم آشپزی کنم. یخچال و حمام دارم.”

یک سرپناه هشت در هشت فوتی با نمای فلزی و یک در سفید در پیش‌زمینه در کنار یک صندلی چمن‌زار با یک کلیسا در پس‌زمینه نشان داده شده است.
این کلیسا در حال به دست آوردن پنج پناهگاه دیگر مانند پناهگاه فوق است که در کلیسای کاتولیک سنت کلمنت در دارتموث نشان داده شده است. به گفته اسقف اعظم، هزینه هر پناهگاه 11500 دلار است. (CBC)

در حالی که پیشرفت بزرگی در پناهگاه کوچکی که قبلاً در کلیسا زندگی می‌کرد، به‌خاطر ارتباطاتی که در آنجا برقرار کرد و او را حفظ کرد، سپاسگزار است.

او گفت: “من الان زنده نبودم، تا حد مرگ یخ زده بودم.”

موسی و دیگران با 390000 دلار کمک های مالی که اسقف اعظم گفته است برای کمک به برنامه خود جمع آوری کرده است، حمایت شده است.

داوطلبان در کلیساهای سراسر منطقه نیز با اجرای برنامه های غذایی یا ارائه کارت های هدیه برای افرادی که در پناهگاه های محله اقامت دارند، که امکانات پخت و پز ندارند، کمک کرده اند.

جان لوئیس با سنت بندیکت پریش در کلیتون پارک گفت: “بهترین کاری که می توانیم انجام دهیم کاری است که انجام می دهیم.” “آنچه کمی ناامید کننده است این است که نیازهای زیادی در جامعه ما وجود دارد.”

برنامه مسکن انتقالی در حال حاضر موقتی است و تنها می تواند به تعداد معینی از مردم کمک کند، اما Misiner از تأثیر آن خوش بین است.

فکر می‌کنم کاری که ما انجام می‌دهیم قطعه کوچکی از پازل است و یک قطعه شگفت‌انگیز است.»

Misiner به یافتن مسکن برای هشت نفر دیگر که در حال حاضر در پناهگاه های کلیسا زندگی می کنند تا پاییز خوشبین است.