کبک استثناهای جدیدی را برای قوانین کار کودکان معرفی می کند

وزیر کار کبک، ژان بوله، پروژه قانونی خود، لایحه 19، را اصلاح کرده است که به کار جوانان در استان اجازه می دهد تا کودکان زیر 14 سال در کشاورزی کار کنند، مشروط بر اینکه کسب و کار حداکثر 10 کارمند داشته باشد.

قانون پیشنهادی که در ماه مارس ارائه شد، تعداد ساعات کار هفتگی کبکی‌های 16 ساله و کمتر را در طول سال تحصیلی به 17 سال محدود می‌کند. همچنین حداقل سن قانونی کار را 14 سال تعیین می‌کند – به استثنای برخی از مشاغلی مانند پرستاری از کودک یا تدریس خصوصی.

اما اصلاحیه Boulet به مشاغل کوچک کشاورزی اجازه می دهد تا از حداقل سن کار جدید معاف شوند و کودکان دوازده ساله را به کار گیرند.

طبق این اصلاحیه، کودکان ممکن است «برای برداشت میوه‌ها یا سبزیجات، مراقبت از حیوانات یا مراقبت از خاک، کارهای یدی سبک انجام دهند».

این اصلاحیه روز سه شنبه به تصویب رسید و کبک solidaire – که با هرگونه معافیت مخالف بود – و حزب لیبرال کبک موافق بودند.

این معافیت جدید منعکس کننده خواسته های کارفرمایان است که برای اجازه کار به کودکان زیر 14 سال استثناهای بیشتری را درخواست کردند.

این اصلاحیه توسط اتحادیه تولیدکنندگان محصولات کشاورزی (UPA) درخواست شده بود، که ابراز نگرانی کرد که لایحه 19 اعضای خود را از نیروی کار بزرگ به ویژه در فصل تابستان محروم کند.

خطر آسیب در محل کار

اما نگرانی هایی در مورد خطرناک بودن محیط کشاورزی وجود دارد، زیرا صدمات در جوانان مکرر است. برخی به توانایی تنظیم کننده کار کبک شک دارند، La Commission des Normes, de l’équité, de la Santé et de la Sécurité du travail (CNESST)، برای اطمینان از ایمنی کودکان در محل کار.

زمانی که این لایحه در ماه مارس ارائه شد، استثنائات حداقل سن محدود به فعالیت‌هایی مانند نگهداری از کودک، اردوهای روزانه و کار در مشاغل خانوادگی کوچک با کمتر از ده کارمند بود، در صورتی که والدین کودکی که کار می‌کند صاحب آن باشند.

“این ما را می ترساند، زیرا [the agriculture industry] وینسنت چواری، سخنگوی این سازمان گفت: محیطی بسیار خطرناک است Aubas de l’échelle، که از کارگران غیر اتحادیه دفاع می کند.

بر اساس گزارش موسسه ملی بهداشت عمومی (INSPQ)، ماشین آلات کشاورزی به طور منظم عامل مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان در محیط های کشاورزی، به ویژه در میان کودکان است. حدود 60 درصد از مرگ و میر کودکان در محل کار مربوط به ماشین آلات است.

طبق گفته بیمارستان کودکان مونترال، ماشین‌آلات یکی از دلایل اصلی آسیب‌های مرگبار در کودکان هستند، حتی اگر مستقیماً با آن برخورد نکنند.

در مورد آسیب بدنی، شایع ترین علت سقوط از وسیله نقلیه در حال حرکت و گرفتار شدن در ماشین آلات است. سقوط از سطح بلند و صدمات ناشی از حیوانات نیز معمولاً ثبت می شود.

CNESST در عمل محدود است

INSPQ می گوید که تقریباً 57 درصد از مشاغل کشاورزی در کبک در CNESST، هیئت ایمنی محل کار کبک، در سال 2022 ثبت نشده اند. بنابراین این مشاغل تحت رادار CNESST قرار می گیرند، که در موقعیتی برای اجرای مقررات در آنجا نیست.

در خلاصه خود که به مجلس شورای ملی تقدیم شد، سازمان Au bas de l’echelle توانایی CNESST را برای مجازات کافی شرکت هایی که قوانین جدید را نقض می کنند، زیر سوال برد.

چواری گفت این شکاف یک مسئله مهم است.

او گفت: “وزیر بوله در مورد نقش و اختیارات CNESST بسیار مبهم بود.”

اگر می‌خواهیم از حوادث جلوگیری کنیم، CNESST باید بتواند به شرکت‌ها و محل‌های کار مراجعه کند تا نظارت بیشتری را انجام دهد.»

لایحه 19 به CNESST اجازه می دهد تا به روسا جریمه های سخت تری بدهد، فعالیت های پیشگیری را تأمین مالی کند و خطراتی را که می تواند بر سلامت و ایمنی کارکنان تأثیر بگذارد، تجزیه و تحلیل کند. با این حال، هیچ اشاره ای به بررسی ها و کنترل های انجام شده برای تضمین امنیت جاری نشده است.

Chevarie گفت: “بسیاری از مسئولیت نظارت بر عهده کارفرمایان است.”

او معتقد است که اگر بولت استثناهای لایحه 19 را تمدید کند، باید ابزارهای لازم برای اجرای قانون را به CNESST بدهد.

چواری گفت: “ما می خواهیم که برخی از مسئولیت ها و وظایف خاص CNESST به قانون با رعایت استانداردهای کار اضافه شود تا دیگر ابهامی وجود نداشته باشد.”