کانادا از طرحی برای تنظیم پروژه های انرژی باد فراساحلی در اقیانوس اطلس کانادا رونمایی کرد

قراردادهای فراساحلی کانادا با نوا اسکوشیا و نیوفاندلند و لابرادور برای ترویج توسعه نیروگاه های بادی فراساحلی در حال به روز رسانی هستند، اما هنوز مشخص نیست که آیا غرامتی به ماهیگیرانی که توسط مزارع بادی آواره شده اند پرداخت می شود یا خیر.

اصلاحیه‌هایی که روز سه‌شنبه در اتاوا توسط دولت فدرال ارائه شد، مرجع تنظیم‌کننده انرژی بادی را به هیئت‌های دریایی مشترک مدیریت می‌کند – که اکنون به تنظیم‌کننده انرژی فراساحلی کانادا-نووااسکوشیا و تنظیم‌کننده انرژی فراساحلی کانادا-نیوفاندلند و لابرادور تغییر نام داده است.

پیش از این، هیئت‌ها فقط پروژه‌های هیدروکربنی فراساحلی را تنظیم می‌کردند.

قبل از صدور فراخوان برای مناقصه، مقامات مناطق مناسب برای توسعه، حفاظت یا ماهیگیری را شناسایی خواهند کرد.

این قانون، غرامت به ماهیگیرانی را که به دلیل تصویب مزارع بادی از مناطق فراساحلی حذف شده اند، مشخص نمی کند.

مقامات فدرال گفتند که درگیری‌های احتمالی را می‌توان در ارزیابی‌های منطقه‌ای که در هر دو استان انجام می‌شود، بررسی کرد.

نوا اسکوشیا عجله دارد که راه بیفتد

این قانون می گوید که تنظیم کننده فراساحلی طرح های جبران خسارت توسعه یافته توسط صنعت و گروه های ماهیگیری مرتبط با تجهیزات ماهیگیری را ترویج خواهد کرد.

نوا اسکوشیا برای شروع کار عجله دارد.

دولت هوستون هدفی را برای صدور پنج گیگاوات مجوز برای باد فراساحلی تا سال 2030 در نظر گرفته است که اجاره آن از سال 2025 آغاز می شود. عمدتاً برای تولید هیدروژن سبز در نظر گرفته شده است. این تقریباً دو برابر پیک مصرف برق استان در زمستان است که 2.2 گیگاوات است.

این اصلاحات با ایجاد مجوز واحد «زمین غوطه‌ور» به‌جای مجوزهای اکتشاف، کشف و تولید قابل توجهی که برای توسعه نفت استفاده می‌شود، تأییدیه‌های بستر دریا را ساده‌تر می‌کند.

وزرای فدرال و استانی فراخوانی برای مناقصه و تایید مجوزها صادر خواهند کرد.

این اصلاحات تضمین می کند که استانداردهای منطقه حفاظت شده دریایی (MPAs) در تمام مناطق فراساحلی تحت کنترل قوانین توافق اعمال شود.

فرآیند ارزیابی تأثیر فدرال

فرآیند جدید ارزیابی تاثیر فدرال در توسعه انرژی فراساحلی اعمال خواهد شد.

برای پروژه های نفتی، مجوزهای اکتشاف مهم آینده به 25 سال محدود خواهد شد و جایگزین مدت نامحدود فعلی خواهد شد.

مجوزهای کشف قابل توجه موجود یک استثناء مستمر بوده و مشمول محدودیت 25 ساله نیستند. به هر دو تنظیم کننده انرژی فراساحلی این اختیار داده می شود که وظیفه تاج را برای مشورت با مردم بومی انجام دهند.