کافه عجیب و غریب هالیفاکس از جامعه LGBTQ می‌خواهد پرچم جدید پراید را برای دانش‌آموزان دبیرستان NS امضا کنند.

یک کافه عجیب و غریب در هالیفاکس از اعضای جامعه LGBTQ، از جمله دانش آموزان سابق، می خواهد که بیایند و پرچم جایگزینی پراید را امضا کنند که مقصد آن دبیرستان Bayview است. پرچم قبلی مدرسه در ماه آوریل به آتش کشیده شد.

در ویدئویی از این حادثه که توسط CBC News به دست آمده است، دانش آموزانی دیده می شوند که در اطراف پرچم در حال سوختن ایستاده اند و در حال آواز خواندن و خندیدن هستند.

برای الکس مارچند، یکی از مالکان کافه گلیتر بین، آن را در نزدیکی خانه قرار داد.

قبل از فارغ التحصیلی از Bayview در سال 2021، Marchand پرچم را در کنار همکلاسی های دگرباشان امضا کرد. او به خاطر می آورد که با گذراندن دوران دبیرستان احساس آرامش می کرد، زمانی که می تواند به ویژه برای دانش آموزان LGBTQ چالش برانگیز باشد.

“بود [just] یک پرچم، اما دانش‌آموزانی که آن را امضا کردند، به چیزی بیشتر تبدیل شد.

روی تابلویی نوشته شده است: این پرچمی است که جایگزین پرچم سوخته اخیر در Bayview HS می شود.  لطفاً آن را امضا کنید/یک یادداشت برای دگرباشان جوانتر بگذارید
مارچند می گوید که همه اعضای جامعه دگرباش می توانند پرچم جدید پراید مدرسه را امضا کنند. (اندرو سامپسون/سی بی سی)

در سال‌های اخیر، به حق عبور فارغ‌التحصیلان دگرباش تبدیل شده بود که پیام‌های تأیید را برای دانشجویان دگرباشان آینده بگذارند.

او گفت: “ما همه اینجا فقط برای یکدیگر هستیم.” “شما می توانید هر چند بار که بخواهید پرچم را پاره کنید… ما فقط یک پرچم جدید نصب می کنیم. شما نمی توانید از شر ما خلاص شوید.”

گلیتر بین متعلق به کارگران عجیب و غریب آن است و اداره می شود.

این یکی از معدود فضاهای عجیب و غریب در هالیفاکس است که برای افراد LGBTQ در تمام سنین قابل دسترسی است.

مارچند می‌گوید این مکانی است که دانشجویان کنونی Bayview می‌توانند از آن دیدن کنند و با افراد همفکر خود معاشرت کنند.

او گفت: «ما در اینجا میزبان رویدادها هستیم. “ما همین روزها یک برانچ درگ انجام دادیم. داشتن فضایی غیرعادی محور که هر کسی بتواند به آن دسترسی داشته باشد بسیار مهم است.”

دستی که شارپی را در دست دارد، پرچم افتخار را امضا می کند.
مارچاند پرچم جدید Bayview Pride را روز یکشنبه امضا می کند. (اندرو سامپسون/سی بی سی)

مارچند، که از ضمایر she/ey استفاده می‌کند، اولین کسی بود که پرچم را امضا کرد، پرچمی که به دانش‌آموزان Bayview از Venus Envy، یکی دیگر از مشاغل محلی با محوریت عجیب و غریب اهدا شد.

پرچم جدید نسخه ای از پرچم پیشرفت است که فراتر از پرچم سنتی رنگین کمان است و شامل نوارهای اضافی است که نشان دهنده جامعه ترنسجندر و رنگین پوستان عجیب و غریب است.

او روی آن پیامی ساده نوشت تا به دانش‌آموزان یادآوری کند که بیرون از دیوار دبیرستان فعلی‌شان دنیایی وسیع و خوش‌آوازه وجود دارد.

مارچند گفت: «از زمان فارغ التحصیلی، افراد باحال زیادی را در جامعه خود ملاقات کرده ام. «این زیباترین خط کتاب است، اما، خدای من، این کار را می‌کند [ever] بهتر شو.”

پرچم در حال حاضر در کافه به نمایش گذاشته شده است و در تمام روز دوشنبه برای امضا در دسترس خواهد بود.

سپس به دبیرستان تانتالون تحویل داده می شود، جایی که انتظار می رود دانش آموزان دگرباشان فارغ التحصیل پرچم را پس از پایان مدرسه در ژوئن امسال امضا کنند.

RCMP می گوید آنها معتقدند که آتش زدن پرچم در آوریل با انگیزه نفرت بر اساس جنسیت، گرایش جنسی، هویت جنسیتی و بیان صورت گرفته است.

اوایل ماه جاری سه جوان در ارتباط با این حادثه متهم شدند.