کارکنان پشتیبانی مدرسه در حالی که اعتصاب ادامه دارد از پل هالیفاکس راهپیمایی می کنند

صدها نفر از کارکنان پشتیبانی مدرسه برای مرکز منطقه ای آموزش و پرورش هالیفاکس روز دوشنبه در حالی که اعتصابشان به دو هفته از شروع آن نزدیک می شود، در سراسر پل مکدونالد راهپیمایی کردند.

بیش از 1800 عضو CUPE Local 5047 از 10 می از کار خود خارج شده اند.

تانیا اسپلمن که به مدت هشت سال دستیار برنامه آموزشی بوده است، گفت: “ما به دستمزدهای بالاتر نیاز داریم. سی و هفت سنت بیشتر در ساعت کافی نیست.”

دستمزد اصلی ترین نقطه گیر بین دو طرف است. اتحادیه خواهان قراردادی چهار ساله است که شامل افزایش حقوقی بالاتر از آنچه HRCE ارائه می‌کرد – 6.5 درصد در طول سه سال. اتحادیه درخواست دستمزد خود را به طور عمومی به اشتراک گذاشته است.

لین گرانت، که دستیار برنامه آموزشی نیز هست، گفت: «دیگر بس است».

این خانواده ها آسیب می بینند.»

دو زن در کنار هم ایستاده اند و تابلوهایی به گردنشان آویزان شده است.
لین گرانت، چپ، و تانیا اسپلمن دستیاران برنامه آموزشی مرکز آموزشی منطقه ای هالیفاکس هستند. آنها می گویند که برای حمایت از خود به اندازه کافی درآمد ندارند. (جاش هافمن/سی بی سی)

کارمندانی که در این خطوط جمع‌آوری می‌شوند شامل مربیان دوران کودکی، دستیاران برنامه‌های آموزشی، کارکنان پشتیبانی فناوری کمکی، پزشکان مراقبت از کودکان و جوانان، کارکنان پشتیبانی از دانش‌آموزان بومی و میکماو، کارگران پشتیبانی مدارس آفریقایی نوا اسکوشیا، کارکنان خدمات اجتماعی SchoolsPlus و متخصصان کتابخانه مدرسه بودند.

اعضای اتحادیه که از روی پل راهپیمایی می کردند در مورد حفظ روحیه با ادامه اعتصاب صحبت کردند.

اسپلمن گفت: «احساس می کنیم که خسته و کمی غرق شده ایم. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا روحیه خود را بالا نگه داریم.»

فقط اعضای CUPE در منطقه هالیفاکس در اعتصاب هستند. دو هفته پیش، آنها به رد توافقنامه آزمایشی که در ماه گذشته توسط استان و اتحادیه آنها منعقد شده بود، رای دادند.

تامی جیکمن، یکی دیگر از دستیاران برنامه آموزشی، گفت: «زندگی در HRM بسیار بیشتر از هزینه زندگی در یارموث یا بخش‌هایی از کیپ برتون است.

تامی با یک تابلو ایستاده و سایر کارکنان پشتیبانی مدرسه در اعتصاب ایستاده اند.
تامی جیکمن، دستیار برنامه آموزشی HRCE، می‌گوید که نامه‌ای به تیم هیوستون فرستاده است که یک برگه دستمزد ضمیمه شده بود تا او بفهمد که چرا آنها خواهان افزایش حقوق هستند. (جاش هافمن/سی بی سی)

جیکمن گفت که او و همکارانش در طول همه گیری همه گیر فداکاری کردند تا اطمینان حاصل شود که دانش آموزانشان همچنان همان سطح آموزش و حمایت را در حین یادگیری از خانه دریافت می کنند.

جیکمن گفت، اکنون کارکنان پشتیبانی در موقعیتی هستند که نمی توانند در کنار دانش آموزان خود باشند و این بسیار چالش برانگیز بوده است.

او گفت: «ما چند روز بد را پشت سر گذاشتیم، صادقانه بگویم. اخیراً متوجه شدم که چند نفر از دانش‌آموزانی که از آنها حمایت می‌کنم، به دلیل اینکه من آنجا نبودم تا به آنها در رفع نیازهای رفتاری‌شان کمک کنم، تعلیق شدند.

کارگران جایگزین

مرکز منطقه ای آموزش و پرورش هالیفاکس هفته گذشته اعلام کرد که این کار خواهد بود استخدام کارگران جایگزین برای کارکنان اعتصابی

سخنگوی مرکز با هفت آژانس استخدام محلی تماس گرفته است و از MaxSys برای کمک به یافتن کارگران استفاده می کند.

این مرکز نمی‌گوید چه مقدار برای جایگزینی پرداخت خواهد کرد.

داستان های برتر بیشتر