ژنیکوماستی (بزرگی سینه آقایان) – فوق تخصص غدد و متابوليسم کودکان

4. یک جراح خوب باید سلامت بیمار را بیش از هر چیز دیگر در نظر داشته باشد و راه کاری را به او پیشنهاد دهد که به نفع بیمار باشد جانش به خطر نیوفتد. بالا بودن بیش از حد نسبت استروژن به تستوسترون در مردان سبب بزرگ شدن سینه ها یا به اصطلاح ژنیکوماستی می شود. تستوسترون وظیفه کنترل ویژگی های مردانه مانند حجم عضلانی و موهای صورت و بدن را به عهده دارد. در هفته چهارم بارداری، دو خطر شیری در جنین شروع به ضخیم شدن می کنند. در صورتی که شما داروهایی مصرف می کنید که ممکن است سبب ژنیکوماستی شود ، ممکن است به توصیه پزشک برای مدتی لازم باشد مصرف آن دارو را قطع کرده و یا آن را با دارویی دیگر جایگزین کنید. بزرگ کردن سینهها با پروتز یکی از عملهای جراحی زیبایی بسیار محبوب در بین زنان است که طی آن پروتزی از جنس سالین یا سیلیکون در سینهها قرار داده میشود. اگرچه این داروها دارای تأییدیه سازمان غذا و دارو هستند ، به طور مشخص برای درمان افراد مبتلا به ژنیکوماستی مورد تأیید قرار نگرفته اند.

داروهایی که برای درمان سرطان سینه یا سایر بیماری ها استفاده می شود ممکن است در درمان ژنیکوماستی در مردان تأثیرگذار باشد. استفاده از تست های غربالگری توصیه نمی شود. ژنيکوماستي معمولا در دوران بلوغ اتفاق می افتد ولی اثرات آن تا دوران بعد از بلوغ هم در فرد باقی می ماند که در این صورت به آن ژنیکوماستی بلوغی پایدار گفته می شود. بعد از جراحی بر روی سینه ها و بخیه ها پانسمان قرار می گیرد که باید از خیس شدن آن ها جلوگیری شود. در این جراحی، پروتزها از طریق برشهای بسیار کوچکی درون سینه جای داده میشوند و در زیر بافت سینه قرار میگیرند. این روش ها نیاز به وارد کردن یک کانولا ( یک لوله توخالی نازک) از طریق چند برش کوچک دارد. تقویت و سفت کردن عضلات بالاتنه از طریق ورزش پوش آپ به درمان ژنیکوماستی با ورزش کمک میکند. تا چند سال قبل درمان جراحی ژنیکوماستی عمدتا برداشتن بافت به وسیله برش باز جراحی بود ولی امروزه از درمان اولیه ژنیکوماستی به وسیله برش باز باید خودداری شود. ژنتیکوماستی در نوزادان: بیش از نیمی از نوزادان در هنگام تولد تحت تأثیر استروژن موجود در بدن مادر با سینه های بزرگ به دنیا می آیند.

این کاهش می تواند در نتیجه عواملی باشد که تأثیر تستوسترون در بدن را متوقف می کنند ، میزان تستوسترون بدن را کاهش می دهد، و یا سطح استروژن بدن را افزایش می دهند. ژنیکوماستی زمانی ایجاد می شود که نسبت ترشح هورمون تستوسترون به استروژن کاهش پیدا کند. هورمون های تستوسترون و استروژن ویژگی های جنسیتی در زنان یا مردان را تعیین و کنترل می کنند. بر اساس درجه بندی simon گرید 2 ژنیکوماستی به 2 زیر گروه a و b تقسیم بندی می شود که نوع a2 بزرگی متوسط بدون پوست اضافی و نوع b2 با پوست اضافی می باشد. ژنیکوماستی معمولاً در طی دو سال و بدون نیاز به هیچ درمانی از بین می رود. در بسیاری از موارد التهاب سینه ها بدون انجام هیچ گونه درمانی ظرف مدت شش ماه از برطرف می شود. در بسیاری از مواد ، بزرگ شدن سینه در مردان یا ژنیکوماستی به مرور زمان برطرف می شود و نیازی به درمان ندارد.

شاید باورش برای آقایان مشکل باشد اما بسیاری از مردها دارای سینه های بزرگ تری نسبت به سایرین هستند و در برخی از آقایان دیده می شود که حتی سینه ها رشد غیرطبیعی دارند و حتی در مواردی با درد همراه است. هستید، میتوانید در این صفحه از میان بهترین روانشناسان یزد متخصص مناسب خود را انتخاب کرده و با مراجعه به یک جراح عمومی خوب، مشکل خود را درمان کنید. این مشکل معمولاً زمانی رخ میدهد که مقدار قابل توجهی از بافت غدد لنفاوی برداشته شود. در صورتی که شما درد شدید و غیرقابل تحمل داشته باشید که با مصرف دارو قابل کنترل نباشد. همانطور که ذکر شد ژنیکوماستی علل قابل شناسایی متعددی دارد ولی موارد ناشناخته هنوز شایع ترین موارد می باشند (حدود 25 درصد).بر اساس بعضی از تقسیم بندی ها علل ایجاد ژنیکوماستی به دو گروه زیر تقسیم می شوند:1) مادرزادی2) اکتسابیگروه مادرزادی را نیز می توان به دو گروه: (1) فیزیوژیک (2) پاتولوژیک تقسیم بندی کرد. عوامل متعددی می تواند سبب به هم ریختن تعادل هورمونی در مردان شود.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از چگونه ژنیکوماستی را تشخیص دهیم ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.