چگونه یک “مسیر متفاوت” باعث شد تا یک نوااسکوشیایی به قهرمان NCAA تبدیل شود

جیکوب کویلان بازیکن هاکی اعتراف می کند که بیش از حد به چیزها فکر می کند.

این جوان 21 ساله در دارتموث، NS بزرگ شد، اما اکنون یک سال دوم مهاجم برای بخش NCAA Division I Quinnipiac University Bobcats of Hamden، Conn است.

او می‌گوید: «من همیشه بازی‌هایی را در ذهنم اجرا می‌کنم که چه کنم، تجسم کنم.

یک روز قبل از بازی آخر هفته گذشته قهرمانی ملی در تامپا، فلوریدا، یک فکر به ذهن کویلان خطور کرد: اگر در وقت اضافه در فینال گل بزند، چگونه جشن می گیرد؟

با تساوی 2-2 بازی در پایان قانون مقابل دانشگاه مینه سوتا گلدن گوفرز، بابکتز تصمیم گرفت برای شروع وقت اضافه نمایشی به نام “جت” اجرا کند.

زمانی که تیم آن را تمرین می کرد، این بازی هرگز کارساز نبود، اما این بار انجام شد. کویلان 10 ثانیه طول کشید تا بازی به پایان برسد.

این جرقه یک جشن حماسی را برانگیخت که به ادای احترام به اسطوره NHL، Teemu Selanne، کویلان دستکش هایش را پرتاب کرد و وانمود کرد که با چوبش به آنها شلیک می کند. در هرج و مرج، چوب و یکی از دستکش هایش به سکوها ختم شد.

یک بازیکن جوان هاکی برای ضربه سر.
کویلان در دانشگاه کوئینیپیاک، دانشگاه کوچک کانکتیکات که حدود 9000 دانشجو دارد، در رشته مالی تحصیل می کند. (راب راسموسن/کوئینیپیاک دو و میدانی)

کویلان گفت: “این دیوانه بود.”

این بازی یک فصل شگفت انگیز را برای کویلان رقم زد. او به عنوان برجسته ترین بازیکن مسابقات قهرمانی کشور و همچنین بازیکن برتر ماه آوریل انتخاب شد.

موفقیت کویلان همگی بخشی از برنامه ای است که او در اوایل نوجوانی طراحی کرده بود. او در ۱۴ سالگی متعهد شد برای کوئینیپیاک بازی کند.

درست مانند نمونه و برادر بزرگ‌ترش، نیک کویلان، جیکوب کویلان می‌خواست در مدارس آمادگی ایالات متحده هاکی بازی کند و سپس هاکی بخش اول را بازی کند. نیک برای کلگیت بازی کرد.

جیکوب کویلان گفت: “من فقط دیدم که او چقدر بهتر شد و می خواستم راه او را دنبال کنم… می خواستم همین کار را انجام دهم.”

یک بازیکن هاکی پس از به ثمر رساندن گل با دروازه بان خود مشت می زند.
کویلان در نیمه نهایی چهار یخ زده 2023 مقابل میشیگان ولورینز در 6 آوریل 2023 در تامپا، فلوریدا، در اولین دوره یک گل به ثمر رساند. (مایک ارمن/گتی ایماژ)

او در رشته مالی در Quinnipiac تحصیل می کند که تعداد دانشجویی آن حدود 9000 نفر است.

کویلان در فصل تازه کار خود 9 امتیاز به دست آورد، اما در دومین فصل خود به 38 امتیاز رسید. او بهبود بازی را مرهون کارهای خارج از فصل می داند که روی اسکیت و قدرت خود و همچنین هم تیمی هایش انجام داد.

کویلان واجد شرایط فارغ التحصیلی پس از سال سوم تحصیلی خود است، اما به فکر گرفتن MBA پس از آن است. او امیدوار است روزی در وال استریت یا در بانکداری سرمایه گذاری کار کند.

اما در حال حاضر، موفقیت او روی یخ به این معنی است که او توجه برخی از تیم های NHL را به خود جلب کرده است. بازی در آنجا همیشه رویای کویلان بوده است.

ثروت او برای استیو کراول، یکی از مربیان سابقش، تعجب آور نیست.

کراول می‌گوید: «وقتی شنیدم که او گل وقت اضافه را به ثمر رساند، گفتم او تمایل به انجام این کار دارد.

کویلان دو فصل برای استیل سوبارو از لیگ هاکی نوا اسکوشیا زیر 18 سال بازی کرد، زمانی که او 14 سال داشت و به عنوان بازیکن استثنایی نادر برای بازی در سنین پایین‌تر اعطا شد.

کراول گفت که کویلان در آن سن جوانی از هوش استثنایی هاکی برخوردار بود و همیشه می دانست که هم تیمی هایش کجا روی یخ هستند.

ضربه هایی که به او وارد شد این بود که اسکیت او باید پیشرفت کند و او کوچک بود. وقتی کویلان 14 ساله بود، 5-6 و 140 پوند وزن داشت.

کراول گفت: در اولین فصل کویلان با سوباروس، او زمان یخ کمتری در طول بازی‌های پلی آف داشت، زیرا بازی فیزیکی او افزایش یافت.

در فینال لیگ، کراول در نیمه راه سوم و در وقت اضافه اول کویلان را نشست.

کروول که در وقت اضافه دوم با منطقه خنثی روبرو شد، به کویلان نگاه کرد.

کراول گفت: “من به پایین نیمکت نگاه کردم و می دانید، او روی نیمکت یا چیز دیگری خیس نمی کرد.” او در بازی بود و بچه‌های دیگر را تشویق می‌کرد و من فقط حس کردم و او را بیرون گذاشتیم.»

تیم یک بازی طراحی شده را اجرا کرد و کویلان در نهایت به بازی دو بر یک رسید و در آنجا به هم تیمی خود نگاه کرد.

کراول گفت: “همه در پیست بازی فکر می کردند که او در حال عبور است.”

در عوض، کویلان یک شوت بدون ظاهر زد تا سوباروس پیروز شود.

کراول گفت که کویلان تمام ویژگی های مورد نیاز برای یک بازیکن حرفه ای موفق هاکی را دارد: هوش هاکی، سرعت و نگرش خوب.

بردی برنز با کویلان دوست است. این بازیکن 20 ساله به تازگی پنج فصل بازی را با سگ های سنت جان دریای لیگ برتر هاکی جونیور کبک به پایان رساند.

این دو با بازی هاکی در مقابل یکدیگر بزرگ شدند، اما در برخی از تیم های استانی نیز با هم بازی کردند.

برنز گفت که کویلان قبل از فصل به او گفته بود که امسال قهرمانی ملی را خواهد برد.

بازیکنان هاکی پس از کسب یک عنوان ملی به یخ هجوم می آورند تا جشن بگیرند.
بابکت های دانشگاه کوئینیپیاک پس از پیروزی در بازی قهرمانی Frozen Four 2023 در برابر دانشگاه مینه سوتا گلدن گوفرز در 8 آوریل 2023 جشن می گیرند. (مایک ارمن/گتی ایماژ)

برنز گفت که دیدن فردی از اینجا که در سطح دانشگاهی ایالات متحده موفق است بسیار عالی است. زمانی که کویلان گل قهرمانی را به ثمر رساند، هیجان زده شد.

برنز می گوید: «تعجب آور نیست زیرا او واقعاً بازیکن خوبی است، اما در عین حال، دیدن آن به نوعی منظره جالبی است زیرا هرگز انتظار ندارید کسی که می شناسید چنین گل بزرگی به ثمر برساند.

نقشه‌ای که کویلان در اوایل نوجوانی طراحی کرد، همانطور که او تصور می‌کرد، اجرا می‌شود.

او گفت: «هاکی کالج به اندازه هالیفاکس محبوب نیست. “هر بچه ای رویای رفتن به Q like را دارد [Sidney] کرازبی و [Nathan] مک کینون انجام داد. برای من دیر شکوفا بودم. فقط یک مسیر متفاوت بود. کمی زمان بیشتری برای توسعه یافتم و نتیجه دادم.”