چگونه گرم شدن آب در اطراف PEI می تواند بر خرچنگ برفی و خرچنگ تاثیر بگذارد

دانشمندانی که با دپارتمان شیلات و اقیانوس‌ها کار می‌کنند، به‌خوبی بر چگونگی تأثیر تغییر دمای آب بر گونه‌هایی مانند خرچنگ و خرچنگ برفی نظارت می‌کنند.

جوئل شاسی، دانشمند تحقیقاتی، می گوید با گرم شدن جو، آب های اقیانوس اطراف PEI نیز گرم می شوند.

«زمستان‌ها ملایم‌تر و ملایم‌تر می‌شوند، به این معنی که حذف گرما از اقیانوس به این اندازه نیست [great] مثل قبل. بنابراین آب‌ها در مجموع گرم‌تر و گرم‌تر می‌شوند.»

آنچه ما هم از بررسی‌ها و هم از برخی کارهای مدل‌سازی که در DFO انجام داده‌ایم متوجه شدیم، در واقع خلیج جنوبی – و به‌ویژه تنگه نورثامبرلند – با سرعت بیشتری نسبت به بقیه خلیج‌فارس گرم می‌شود.»

نقشه
این نقشه ای است که دمای نزدیک به پایین آب اقیانوس (بر حسب سانتیگراد) را در اطراف PEI در سپتامبر 2022 نشان می دهد. (ارائه شده توسط Fisheries and Oceans Canada)

شاسی گفت که از یک سال به سال دیگر تنوع زیادی وجود دارد. آب های سطحی طی 100 سال بین 1 تا 1.2 درجه سانتیگراد گرم شده است – اما به نظر می رسد که سرعت آن در حال افزایش است.

او گفت که به طور متوسط ​​طی 10 سال، دمای سطح در تنگه نورثامبرلند می تواند 0.5 درجه در تابستان و 0.3 درجه در زمستان افزایش یابد.

یک درجه می تواند برای برخی از گونه ها قابل توجه باشد.– جوئل شاسی

او می گوید: “در حدود 10 سال گذشته، ما به طور متوسط ​​کمی بیشتر از گذشته، مثلا 20 سال، گرم شده ایم. بنابراین تغییر بزرگی نیست، اما می دانید، یک درجه می تواند برای برخی گونه ها قابل توجه باشد.” گفت.

تغییرات در حال رخ دادن هستند.

شاسی گفت برای برخی از گونه های ماهی پیامدهایی وجود دارد، برخی مثبت و برخی منفی.

شلیک سر
توبی سورت، دانشمند DFO، می گوید که ذخایر خرچنگ و خرچنگ برفی هم در ماریتایمز و هم در سایر نقاط با افزایش دمای آب تحت نظارت هستند. (ارائه شده توسط Fisheries and Oceans Canada)

توبی سورت، زیست‌شناس شیلات و اقیانوس‌ها می‌گوید در حالی که خرچنگ یک گونه ساحلی آب گرم است، خرچنگ برفی آب‌های عمیق‌تر و سردتر را ترجیح می‌دهد.

و این تفاوت ها در مورد تغییرات آب و هوایی کلیدی هستند.

او گفت: “خرچنگ تا حد زیادی از گرم شدن آب و هوا حداقل تا کنون بهره برده است.”

سورت گفت که آنها دقیقاً نمی دانند چرا اینطور است.

او گفت: “فقط شرایط خوب و خوبی است. منظورم این است که ما روز به روز خرچنگ های کوچک بیشتری می گیریم. بنابراین یا اکنون که آب گرم تر شده است، بقای خرچنگ های کوچک بسیار بهتر است، یا غذای بسیار بیشتری در دسترس است.”

خرچنگ
خرچنگ ها آب های گرم ساحلی را ترجیح می دهند و تا کنون به نظر نمی رسد افزایش دمای آب بر ذخایر اطراف جزیره پرنس ادوارد تأثیری داشته باشد. (برایان مک اینیس/سی بی سی)

او خاطرنشان می کند که در ایالات متحده داستان متفاوت بوده است.

او گفت: “جنوبی ترین پراکنش خرچنگ در واقع کاهش یافته است زیرا احساس می شود که اکنون آب در آنجا خیلی گرم است.”

[Lobster] در آب هایی که 20، 20 درجه به بالا هستند، بسیار شاد زندگی کنید.– توبی سورت

“آنها در برابر دما بسیار مقاوم هستند. بنابراین آنها در آبهایی با دمای 20،20 درجه سانتیگراد با خوشحالی زندگی می کنند. اما اگر دما خیلی زیاد شود، می توانیم روی رشد تخم مرغ و بقای خرچنگ های کوچک نیز تاثیر بگذاریم… که پس از آن فقط می تواند منجر به سقوط سهام شود.

بنابراین آستانه بالایی وجود دارد، اما داستان اینجا، تا به حال، ما مطلقاً هیچ نشانه ای از آن نمی بینیم.»

آمادگی ماهیگیری خرچنگ.  خدمه برای فصل آتی خرچنگ پس از آسیب فیونا آماده می شوند.  اسکله در شرایط قابل استفاده با کارهای زیادی باید انجام شود.
آب های اطراف PEI به دلیل تغییرات آب و هوایی در حال گرم شدن هستند و دانشمندان می گویند ممکن است پیامدهایی برای برخی از ماهیگیری ها وجود داشته باشد. (شین هنسی/سی بی سی)

Surette گفت PEI و New Brunswick احتمالاً ابتدا تأثیرات را خواهند دید.

“به نظر می رسد که تنگه نورثامبرلند جایی است که گرم ترین آب ها در حال حاضر متمرکز شده اند… بنابراین اگر یک منطقه قرار بود مشکلاتی را با دمای بسیار بالا نشان دهد، آن تنگه نورثامبرلند خواهد بود. و تا کنون ما شاهد آن نبوده ایم. که.”

خرچنگ برفی حساس تر است

سورت گفت خرچنگ برفی در محدوده دمایی بسیار کوچکی زندگی می کند و گونه ها آب های کمتر از 3 یا 4 درجه سانتیگراد را ترجیح می دهند.

او گفت: “این نسبت به تغییرات دما بسیار حساس تر است. اکنون که گفته می شود، لایه آبی که در آن زندگی می کنند بسیار پایدارتر است.”

و در حال حاضر، آنها به خوبی عمل می کنند: “ما در حال حاضر در سومین زیست توده بالا در تاریخ بررسی هستیم.”

اما سورت می داند که ممکن است تغییر کند. او با دانشمندان خرچنگ برفی از آلاسکا در تماس بوده است.

خرچنگ برفی
وقتی صحبت از گرم شدن دمای اقیانوس ها می شود، خرچنگ برفی بیشتر از خرچنگ در خطر است. (ماکسیم کورنو/رادیو-کانادا)

ماهیگیری خرچنگ برفی در آنجا پس از از دست دادن انبوه ذخایر چند سال پیش، احتمالاً به دلیل گرمتر از حد معمول آب، تعطیل شد.

او گفت: “من دیده ام که از آن به عنوان موج گرمای دریایی یاد می شود.”

هجوم آب‌های واقعاً گرم سرازیر شد و اساساً باعث مرگ و میر بزرگ شد و بررسی‌های خرچنگ‌هایی که آنها انجام داده بودند شاهد کاهش حدود 80 درصدی ذخیره خرچنگ‌های برفی طی یک تا دو سال بود. بنابراین بسیار چشمگیر بود.

تأثیر زیادی بر جمعیت خرچنگ برفی لازم نیست.

خرچنگ برفی در معدن زغال سنگ قناری است تا جایی که در معرض گرم شدن است.– توبی سورت

سورت گفت که دما در انتهای خلیج جنوبی معمولا سردتر از 2 درجه سانتیگراد است. اگر این دماها به 4 یا 5 درجه نزدیکتر شود، ممکن است ذخایر خرچنگ برفی در مناطق خاصی کاهش یابد.

بدیهی است که ما پرونده آلاسکا را از نزدیک بررسی کرده‌ایم و من با زیست‌شناسان از آنجا نیز کار کرده‌ام.

اگر روند گرمایش ادامه یابد، می‌توانیم انتظار تغییرات گسترده اکوسیستم در طول سال‌ها را داشته باشیم.

آماده به صدا درآوردن زنگ هشدار

سورت گفت که دانشمندان در حال نظارت و ردیابی خرچنگ و خرچنگ برفی هستند تا در صورت مشاهده افزایش قابل توجهی در مرگ و میر، بتوانند از این موضوع اطمینان حاصل کنند.

شاسی گفت فعالیت انسان در اطراف سیاره منجر به افزایش دمای آب دریا شده است و کند کردن گرمایش متفاوت است، چه رسد به معکوس کردن آن.

«هیچ چیز دیگری وجود ندارد [other] به جای تغییرات آب و هوایی که می تواند این روند بلندمدت را توضیح دهد.”

“دانشمندان در 30 سال گذشته علائم هشداردهنده ای در مورد این واقعیت داده اند که آب و هوا در حال گرم شدن است… فکر می کنم چقدر این برای انسان عادی مهم است، بستگی به این دارد که شما چه می کنید و کجا زندگی می کنید و همه این چیزها.

اما مطمئناً می‌توانم بگویم که این نگران‌کننده است که این تغییرات در حال رخ دادن هستند و کند کردن آن سخت خواهد بود.»