چگونه می توانید “باغ پیروزی” خود را راه اندازی کنید

یک کشاورز در کیپ برتون به دیگران آموزش می دهد که چگونه سبزیجات خود را پرورش دهند، در حالی که از جنگ های جهانی اول و دوم الهام می گیرند.

Estelle Levangie، که مزرعه آویشن برای میش را در Millville، NS، اداره می کند، دوره های آنلاین را برای افرادی که می خواهند “باغ پیروزی” خود را راه اندازی کنند ارائه می دهد.

باغ های پیروزی باغ هایی هستند که توسط غیرنظامیان در زمان ناامنی غذایی گسترده رشد می کنند. این باغ‌ها در طول جنگ‌های جهانی توسط دولت کانادا تشویق شدند تا هم برای غیرنظامیان و هم به سربازان غذا دهند.

لوانگی به رادیو CBC گفت: “من به شما نشان خواهم داد که چگونه می توانید شروع به پرورش غذای خود کنید … تا مردم بتوانند وقتی واقعاً نمی دانند چگونه، از کجا و چه زمانی همه سبزیجات را شروع کنند.” اطلاعات صبح کیپ برتون.

بریتنی ونتزل از رادیو CBC برای کسب اطلاعات بیشتر در مزرعه Levangie توقف کرد.

گفتگوی آنها برای وضوح و طولانی بودن ویرایش شده است.

باغ پیروزی چیست؟

باغ پیروزی چیزی است که در طول جنگ جهانی اول و دوم به آن تلاش جنگی گفته می‌شود، که در واقع از هر شهروندی که حیاطی داشته باشد خواسته می‌شود تا با پرورش غذای خود در جنگ شرکت کند و همچنین بتواند غذا را به بیرون بفرستد. نیروهای.

چرا فکر می‌کنید که هنوز هم امروز مربوط است؟

همانطور که همه ما می دانیم، ما در یک وضعیت پیچیده جهانی هستیم که در آن واقعا نمی دانیم در آینده چه اتفاقی قرار است بیفتد. بنابراین توانایی داشتن امنیت غذایی و حاکمیت غذایی، که فقط داشتن غذا برای خوردن نیست، بلکه خودتان این کار را انجام دهید تا واقعاً به صادرات وابسته نباشیم، به خصوص با شرایط آب و هوایی شدیدی که در حال حاضر شاهد آن هستیم.

ما می‌توانیم کمبود مواد غذایی را رایج‌تر ببینیم، و بنابراین بومی‌سازی تولید غذا قطعا آینده را کمی بهتر می‌کند و همه ما می‌توانیم در آن مشارکت کنیم.

همه ما می توانیم احساس کنیم که داریم کاری انجام می دهیم. ما کاملاً ناتوان نیستیم. ما قدرت مشارکت در ساختن جهان را به مکانی بهتر داریم.

در آن روز، کانادایی ها چه چیزهایی را در باغ های پیروزی خود پرورش می دادند؟

همه چیز، اما بیشتر سبزیجات، مانند هویج، چغندر، سیب زمینی، همه سبزیجات. شما تقریباً می توانید بیشتر سبزیجات معمولی را که به طور منظم می خورید پرورش دهید. شما می توانید همه آنها را حتی در کیپ برتون پرورش دهید. ممکن است.

آیا برای این کار به گلخانه نیاز داریم؟

بسیاری از مردم فکر می کنند که داشتن گلخانه در این آب و هوای سردتر ضروری است و فصل رشد کمی کوتاه تر است، اما هنوز سبزیجات زیادی وجود دارد که می توانید آنها را پرورش دهید.

چیزهایی مانند گوجه فرنگی، شما باید آنها را در اوایل سال شروع کنید، بنابراین باید آنها را در خانه خود زمانی که ریز و ریز هستند شروع کنید. آنها فضای زیادی را اشغال نمی کنند، بنابراین می توانید آنها را روی طاقچه یا زیر چراغ های رشد قرار دهید تا زمانی که به اندازه کافی گرم شود که آنها را بیرون بگذارید.

اما بسیاری از سبزیجات هستند که خیلی سریع رشد می کنند، بنابراین نیازی به گلخانه نیست، مانند نخود، لوبیا، کاهو، تربچه. هزاران سبزی وجود دارد که نیازی به گلخانه ندارید و من هرگز آنها را در گلخانه خود نمی کارم زیرا مطلقاً ضروری نیست.

اگر شخصی در یک آپارتمان زیرزمین زندگی می کند یا فضای خود را اجاره می کند، چه راه هایی وجود دارد که بتواند باغ پیروزی کوچک خود را داشته باشد؟

من هم مدتی در یک آپارتمان زیرزمینی زندگی کردم، و معلوم است که کمی پیچیده‌تر است، به خصوص اگر پنجره‌های شما آفتاب زیادی نداشته باشند، اما اگر به حیاط دسترسی دارید، شروع به کار واقعاً آسان است، حتی اگر خاک شما باشد. عالی نیست و معمولاً وقتی در شهر هستید، خاک ممکن است کمی برای رشد مواد خوب نباشد، بنابراین بهتر است آن را بسازید.

اگر از صاحبخانه‌تان اجازه دارید تخت‌های مرتفعی بسازید که می‌توانید به راحتی آن‌ها را جدا کنید و مقداری خاک در آن قرار دهید، که در این صورت می‌توانید در واقع بدانید که در خاک شما چه چیزی وجود دارد تا بتوانید کنترل کنید و بدانید که چون می‌خواهید رشد خواهد کرد. برای اضافه کردن کمپوست به خاک

یک باغ کوچک در یک جعبه چوبی.
لوانگی پیشنهاد می کند اگر کسی فضای زیادی ندارد از جعبه های چوبی کوچک برای باغ پیروزی استفاده کنید. (iStock/Getty Images)

اما می توانید در گلدان نیز رشد کنید و این بسیار آسان است. به آبیاری بیشتری نیاز دارد زیرا گلدان ها زودتر خشک می شوند. این یک راه بسیار سریع و آسان برای شروع است. چیزهایی وجود دارد که در گلدان بهتر رشد می کنند، مثلاً کاهو در گلدان بسیار خوب عمل می کند و خیلی سریع رشد می کند و سپس سالاد تازه خود را درست بیرون از در میل کنید.

در طول تلاش‌های جنگ نیز، دولت برای کمک به تولید تخم‌مرغ و رایگان نگه داشتن تخم‌مرغ تجاری برای سربازان، داشتن سه مرغ در هر خانواده را توصیه کرد. آیا شما همچنین بینشی در مورد اینکه چگونه مردم می توانند چیزی شبیه به آن یا یک مزرعه سرگرمی خرد داشته باشند، دارید؟

بله، این واقعاً خوب است، هر نوع تولید غذایی. بنابراین کار آسان این است که با سبزیجات شروع کنید زیرا بدیهی است که می توانید آنها را فراموش کنید و اگر بمیرند مشکلی ندارد. داشتن حیوانات عمق تولید غذا را کمی بیشتر می کند.

اما ورود به آن با چند مرغ نیز بسیار آسان است. چیزی که امسال دیدیم این است که افراد بسیار بیشتری حتی می‌خواهند خوک‌های خود را پرورش دهند، بنابراین ما خوک‌هایی را وارد می‌کنیم زیرا پیدا کردن آنها سخت است. بنابراین، ما بچه خوک‌هایی را برای تولید خودمان می‌آوریم، اما مقداری اضافی برای افرادی که می‌خواهند خوک‌های خودشان را پرورش دهند، رزرو کردیم.

بنابراین فقط جوجه ها نیستند، بلکه مرغ قطعاً مرحله آسانی از تولید غذای گیاهی به حیوان است.

بنابراین شما واقعاً کمی انگیزه در افراد محلی برای پرورش غذای خود از جمله حیوانات و گیاهان دارید؟

قطعا. در حال افزایش است و زمانی قابل درک است که بتوانید با همین هزینه غذای بهتری تهیه کنید. رشد و پرورش غذای خود لزوماً ارزان‌تر نیست، اما حداقل کیفیت بهتری دارد و معمولاً می‌توانید چیزهای دیگری نیز برای اشتراک‌گذاری داشته باشید.