پلیس می گوید تلاش خواهر و برادر ممکن است جان پاراگلایدر سرگردان را نجات دهد

به گفته پلیس، نجات پیچیده یک پاراگلایدر 61 ساله در پارک گتینیو این هفته ممکن بود بدون کمک دو نفر محلی که وارد عمل شدند، امکان پذیر نبود.

پلیس MRC des Collines-de-l’Outaouais روز پنجشنبه حوالی ساعت 2:15 بعد از ظهر یک تماس اضطراری در مورد تصادف با پاراگلایدر در پارک نزدیک Luskville، Que دریافت کرد.

رائه بکه، که خانواده‌اش مزرعه‌ای در پایین تپه‌ای دارند که پاراگلایدر در آن گیر افتاده بود، گفت که پدرش مرد را در حال پاراگلایدر دیده است – و سپس پلیس در حال آمدن به خیابان آنها بود.

بکه جمعه به یاد می آورد: «پدرم دوان دوان آمد و از من پرسید که آیا می توانم به آنها کمک کنم تا جایی که حادثه رخ داده است.

بکه که یک صخره نورد مشتاق بود، گفت که وقتی مرد روی صخره ای در نقطه ای صعب العبور گیر کرده بود، برای تهیه وسایل به داخل دوید.

برادرش، تایت، دو افسر پلیس را در مسیری به بالای تپه هدایت کرد، در حالی که او یک افسر را مستقیماً به سمت او برد.

پاراگلایدر دیگری با او بود، که دوست داشتنی بود، از او مراقبت می کرد، سبد واقعی خود را که در آن بود نگه داشت تا از صخره غلت نخورد. مراقبت شد تا او را مجبور به پرواز نکند.”

می‌توانستید بشنوید که صدای نفس‌هایش خیلی خوب نیست، و او آشکارا در مضیقه بود.

بکه گفت که طنابی را به درختی بست، سپس از آن برای محکم کردن سبد مرد استفاده کرد و همچنین آن را به افسر داد تا بتوانند بلند شوند.

بکه گفت که این مانور به پاراگلایدر دیگر اجازه داد تا چتر نجات مرد را قطع کند. سپس همه منتظر رسیدن هلیکوپتر بودند.

او گفت: «مهمترین چیز ثابت نگه داشتن او، راحت نگه داشتن و تنفس او بود.

اولین پاسخ دهندگان تپه های Gatineau را بررسی می کنند.
برخی از اولین پاسخ دهندگانی که به حادثه پاراگلایدر روز پنجشنبه فراخوانده شدند. سه ساعت طول کشید تا به پاراگلایدر مجروح برسند. (MRC des Collines)

“یک کار شگفت انگیز”

اولین امدادگران حدود سه ساعت طول کشید تا به محل حادثه برسند. تیمی از پلیس از Gatineau، Québec، و امدادگران و آتش نشانان از اتاوا توانستند وضعیت مرد را پس از رسیدن تثبیت کنند و Sûreté du Québec یک هلیکوپتر را برای بیرون آوردن مرد اعزام کرد.

حدود ساعت 8 شب، مرد از پارک بیرون و در بیمارستان بستری شد. پلیس در آخرین به روز رسانی خود در روز جمعه گفت جراحات وی همچنان تهدید کننده زندگی است.

گروهبان MRC des Collines-de-l’Outaouais گفت که اقدامات دو خواهر و برادر Becke ممکن است به نجات جان این مرد کمک کرده باشد. مارتین فورنل.

فورنل گفت: “آنها کار شگفت انگیزی انجام دادند، حتی ما را به بالای تپه راهنمایی کردند و به قربانی کمک کردند.” بدون کمک آنها ما نمی دانیم که آیا قربانی زنده می ماند یا خیر.

بکه و فورنل هر دو گفتند که تیم های امداد با یک صعود دشوار و زمین ناهموار مواجه شدند.

«آنها باید تمام مسیر را از جاده به داخل پیاده روی کنند [with] تمام وسایل و تجهیزات پزشکی آنها و سپس [they have to] بکه گفت: “به بالای کوه بروید.”

گروه نجات ویژه؟

بکه گفت که به عنوان فردی که از ورزش های شدید لذت می برد، با چند موقعیت مشابه روبرو شده است – از جمله صخره نوردی که دو هفته قبل از تصادف پاراگلایدر سقوط کرده بود.

او گفت امیدوار است که این نجات ممکن است بحث‌ها را در مورد جذب یک تیم تخصصی برای پارک گتینو و منطقه اطراف آن تحریک کند.

او گفت: «فقط فکر می‌کنم که ما واقعاً به نوعی تیم نجات داوطلب یا عملیات نجاتی نیاز داریم که به طور خاص برای مقابله با حوادثی که در پارک اتفاق می‌افتد راه‌اندازی شده باشد.»

“این شگفت انگیز است [the first responders] بسیار حمایت می کنند و می توانند بیرون بیایند و به ما کمک کنند. اما باید منتظر ماند تا کل تیم به اینجا برود.”

در عکسی که توسط MRC des Collines منتشر شده، مردی در یک تصادف پاراگلایدر در نزدیکی Luskville، Que مجروح شده است.  شناسایی می شود.
این عکس منتشر شده توسط پلیس محلی نشان می دهد که مرد در کجا سرگردان شده است. (MRC des Collines)