پروژه CBC جزئیاتی را که قبلاً هرگز دیده نشده بود از اتهامات تخلف پلیس فاش می کند

پلیس و اعتماد عمومی، یک پروژه واحد تحقیقاتی CBC News Atlantic، سیستم‌های شکایات و انضباط پلیس عمدتاً غیرمجاز را در سراسر منطقه بررسی می‌کند. روزنامه نگاران از قوانین دسترسی به اطلاعات و در برخی موارد از چالش های دادگاه برای به دست آوردن سوابق و داده های انضباطی استفاده می کنند.

افسران پلیس در آتلانتیک کانادا هر ساله موضوع صدها شکایت هستند.

آنها از اعضای مردم و از منابع داخلی در ادارات پلیس خود می آیند. اتهامات شامل بی توجهی به وظیفه، زور بیش از حد و مشخصات نژادی، به نام چند نمونه است.

اکثریت قریب به اتفاق اتهامات علیه افسران پلیس بی‌اساس یا رد شده است.

و در بسیاری از موارد، عموم مردم مجاز به دانستن بسیار اندک در مورد چگونگی و چرایی این اتفاق هستند.

به همین دلیل است که واحد تحقیقات آتلانتیک CBC پروژه ای به نام پلیس و اعتماد عمومی را راه اندازی کرده است که مردم را به سیستم های مبهم شکایات پلیس و نظم و انضباط در سراسر منطقه می برد.

این در زمانی اتفاق می‌افتد که پلیس در سراسر آمریکای شمالی تحت نظارت است و در سال 2020 پس از قتل جورج فلوید، درخواست‌ها برای «کم کردن بودجه» پلیس افزایش می‌یابد.

همانطور که بودجه پلیس همچنان در حال رشد است، کوین والبی فکر می کند آژانس های پلیس باید با مسئولیت پذیری رو به رشد روبرو شوند.

مردی با عینک و پیراهن مشکی در راهرو ایستاده است.
کوین والبی از دانشگاه وینیپگ و مدیر مرکز دسترسی به اطلاعات و عدالت دانشگاه می‌گوید که مردم مستحق دسترسی به اطلاعات در مورد رفتار پلیس هستند. (کوین والبی)

والبی که در دانشگاه وینیپگ تدریس می‌کند و به عنوان مدیر مرکز دسترسی به اطلاعات و اطلاعات فعالیت می‌کند، گفت: «با توجه به انواع قدرت‌های شگفت‌انگیز یا حیرت‌انگیز زندگی و مرگ که پلیس دارد، مردم مستحق دسترسی به اطلاعات مربوط به رفتارشان هستند. عدالت.

رسیدگی به شکایات پشت درهای بسته

برای سال‌ها، جزئیات شکایات پلیس در نیوبرانزویک، از جمله شکایات ثبت شده در کمیسیون پلیس نیوبرانزویک، تنها در صورتی علنی می‌شوند که شکایت پشت درهای بسته قابل حل نباشد.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط نیروهای پلیس شهری در سال 2020، این فرآیند عمومی که داوری نامیده می‌شود، تنها نتیجه پنج درصد از 449 ادعای مطرح شده علیه افسران پلیس شهری بین سال‌های 2012 تا 2019 بود. این کمیسیون فقط به شکایات مربوط به سازمان‌های پلیس شهری در نیو رسیدگی می‌کند. Brunswick زیرا RCMP یک فرآیند شکایت جداگانه دارد.

داده‌های ارائه‌شده توسط سازمان‌های پلیس نشان می‌دهد که در همان بازه زمانی، تقریباً یک مورد از هر سه ادعای مربوط به رفتار یک افسر به دلیل «عدم اقدام بیشتر» به دلیل شواهد ناکافی یا بی‌اساس تلقی می‌شد.

22 درصد دیگر رد شدند زیرا این ادعا بیهوده تلقی می شد یا با حسن نیت مطرح نشده بود.

این اتهامات شامل سوء استفاده از قدرت، استفاده نادرست و مراقبت از اسلحه گرم و رفتار بی اعتبار بود. برخی از شکایات شامل بیش از یک ادعا هستند.

جزئیات دقیق شکایات مشخص نیست

تام استاماتاکیس رئیس انجمن پلیس کانادا است که نماینده 60000 افسر پلیس در بخش‌های سراسر کشور است.

او گفت که سیستم‌های شکایت در کانادا “بسیار موثر” هستند، اگرچه وجود فرآیندهای مختلف در استان‌های مختلف، با بیش از یک آژانس که گاهی یک شکایت را بررسی می‌کنند، می‌تواند همه چیز را هم برای افسران و هم برای مردم گیج‌کننده کند.

بر اساس تعداد شکایاتی که در سراسر کشور اثبات شده است و تعداد تعاملاتی که پلیس با مردم در یک سال معین داشته است، استاماتاکیس استدلال کرد که تعداد کمی از افسران با “مسائل انضباطی مداوم یا مشکلات رفتاری” وجود دارد.

او گفت: «تمرکز اغلب فقط روی آن افسر پلیس است.

“اما ما باید فراتر از آن نگاه کنیم. چه چیزی باعث شد که آن افسر پلیس تعامل داشته باشد که منجر به این جنجال شود؟”

یک رزمناو پلیس، با چراغ های چشمک زن، در این تصویر عکس از دور به تصویر کشیده شده است.
پروژه پلیس و اعتماد عمومی واحد تحقیقاتی سی‌بی‌سی نیوز آتلانتیک، مردم را به سیستم‌های غیرشفاف شکایات و انضباط پلیس در سراسر منطقه خواهد برد. (تصویر عکس: دوک هان لی/سی بی سی)

در اکثر موارد در نیوبرانزویک، جزئیات دقیق ادعاهای مطرح شده علیه افسران پلیس ناشناخته مانده است، همچنین مشخص نیست که چرا ادعاهای برخی از شاکیان “بیهوده” یا با حسن نیت نبوده است.

همچنین نمی توان گفت که چند افسر منحصر به فرد در استان با شکایت مواجه شده اند یا اینکه آیا افسران در طول زمان با شکایات متعدد روبرو شده اند یا خیر.

دعواهای دادگاه

این روند در یک استان به این صورت است، اما شکاف هایی در آنچه که عموم مردم مجاز به دانستن آن در سراسر منطقه هستند وجود دارد.

خبرنگاران CBC درخواست دسترسی به اطلاعات را با 19 اداره پلیس شهری در نیوبرانزویک و نوا اسکوشیا و با نیروی پلیس استان در نیوفاندلند و لابرادور ثبت کردند.

درخواست‌هایی نیز با سه سازمان پلیس شهری در جزیره پرنس ادوارد ثبت شد که از آوریل 2019 فقط مشمول قوانین دسترسی به اطلاعات بوده‌اند. کمیسیون پلیس آن استان بر خلاف سایر استان‌های آتلانتیک، جزئیات تقریباً همه شکایات خود را به صورت آنلاین منتشر می‌کند.

CBC همچنین از RCMP جزئیات شکایات ثبت شده علیه افسران چهار بخش در سراسر منطقه اقیانوس اطلس را درخواست کرده است.

درخواست ها از نیروهای پلیس شهرداری داده هایی را می خواهند که به بیش از یک دهه قبل بازمی گردد.

والبی گفت: “اینها سوابق بسیار مهمی برای دسترسی عموم است، زیرا پلیس عمومی واقعاً تنها پرسنلی هستند که نماینده دولت در جامعه ما هستند که نوعی حق استفاده از خشونت را دارند.”

تا به حال، در دو استان، CBC News مجبور شده است برای دریافت اطلاعات به دادگاه مراجعه کند.

در نیوبرانزویک، CBC در مراحل اولیه پرونده قضایی خود است که شامل سوابق نگهداری شده توسط کمیسیون پلیس نیوبرانزویک، از جمله جزئیات تحقیقات در مورد شکایات است.

نبرد دادگاه در نوا اسکوشیا رکوردهایی را به همراه داشت که قبلاً هرگز علنی نشده بود.

اطلاعات به دست آمده توسط CBC نشان می دهد که اکثر شکایات عمومی در آن استان غیرقابل اثبات است و برخی از افسران مکررا تنبیه شده اند.

اواخر این هفته، به عنوان بخشی از پروژه پلیس و اعتماد عمومی، CBC آن سوابق را در دسترس عموم قرار خواهد داد.

نکته ای در مورد این داستان دارید؟ لطفاً اینجا را کلیک کنید تا با واحد تحقیقاتی آتلانتیک CBC تماس بگیرید.