پروژه ریلی برای کاهش ترافیک کامیون های سنگین در مرکز شهر هالیفاکس در حال ساخت است

پس از سال‌ها برنامه‌ریزی، ساخت و ساز برای یک پروژه ریلی جدید در حال انجام است که بیشتر ترافیک کامیون‌های حمل‌ونقل را از مرکز شهر هالیفاکس خارج می‌کند.

بندر هالیفاکس اخیراً شروع به ساخت یک حیاط جدید در ترمینال کانتینری جنوبی کرده است. این امکان تخریب یک سوله موجود را فراهم می‌کند و فضا را برای بخش‌های جدید راه‌آهن در پایانه‌های جنوبی و فیرویو کوو باز می‌کند.

لین فارگوسن، سخنگوی اداره بندر هالیفاکس، گفت که یک شاتل جدید در مسافت کوتاه می‌تواند در امتداد یک خط ریلی شهر حرکت کند تا محموله‌های منطقه‌ای را بین هر دو پایانه حمل کند – که تعداد کامیون‌های باری را که در مرکز شهر حرکت می‌کنند تا 75 درصد کاهش می‌دهد. .

فرگوسن روز پنجشنبه گفت: “واقعیت این است که مخل است. ما مرکز شهر تاریخی زیبایی داریم. و ترافیک کامیون برای افرادی که سعی در لذت بردن از این جنبه از آن دارند ایده آل نیست.”

یک کامیون سبز رنگ از زیر یک کانتینر عبور می کند
یک تراکتور تریلر بزرگ ترمینال کانتینری بندر هالیفاکس را ترک می کند. یک پروژه جدید برای راه اندازی یک شاتل باری کوتاه بین پایانه های جنوبی و فیرویو قرار است در سال 2026 به پایان برسد. (راب شورت/سی بی سی)

“جامعه کامیون‌داران ترجیح می‌دهند مجبور نباشند در مرکز شهر نیز باشند. و برای بندر، می‌دانید، ما می‌خواهیم به گونه‌ای که متناسب با جامعه باشد به رشد خود ادامه دهیم.”

بندر هنوز در حال بررسی است که خود شاتل باری چه شکلی خواهد بود، اما Farguson گفت که آنها در حال بررسی گزینه های هیدروژنی یا الکتریکی برای کاهش انتشار صدا و دی اکسید کربن هستند.

این پروژه 48 میلیون دلاری در سال 2019 تصویب شد و عمدتاً توسط دولت فدرال، شهرداری هالیفاکس و بندر تأمین می شود. بهبود راه‌آهن و ترمینال نیز به کارهای آتی برای طراحی مجدد صرافی خیابان ویندزور برای جریان ترافیک بهتر مرتبط است.

فارگوسن گفت علیرغم مسائل مربوط به نیروی کار و زنجیره تامین، آنها در حال حاضر بودجه و به موقع دارند تا در سال 2026 به پایان برسند.

اگرچه حجم کانتینرها در سال‌های اخیر در حال رشد بوده است – برای اولین بار در سال گذشته به 600000 واحد معادل 20 فوت (TEU) رسید – Farguson گفت که بندر می‌تواند به راحتی تقریباً دو برابر این مقدار را تحمل کند، بنابراین فضا برای رشد وجود دارد.

فرگوسن گفت، اما فضای محوطه و تجهیزات بیشتری برای رسیدگی به محموله‌های فزاینده مورد نیاز است، بنابراین بندر همیشه با اپراتور پایانه PSA Halifax و CN Rail که مالک خط Halifax است، کار می‌کند تا مطمئن شود که همه از آنچه باید آگاه باشند. با ادامه افزایش حجم محموله‌ها، در جای خود باشند.”

فارگوسن گفت، از زمانی که کشتی‌های باری کوچک‌تر در ترمینال فیرویو تخلیه شدند، در حال حاضر کاهش جزئی در تردد کامیون‌های مرکز شهر وجود داشته است تا جا برای تعداد فزاینده کشتی‌های مگا کشتی‌های 10،000 تا 16،000 TEU در پایانه جنوبی باز شود.

بسیاری از این کالاها به استان های فراتر از دریای دریایی یا ایالات متحده منتقل می شوند، بنابراین محموله مستقیماً از طریق راه آهن بدون نیاز به کامیون خارج می شود.

دو کارگر با جلیقه‌های نارنجی و کلاه‌های سخت از کنار انبوه الوار عبور می‌کنند
بندر هالیفاکس می گوید بیش از 25300 شغل مرتبط با فعالیت های بندری در سال 2022 وجود داشته است. (راب شورت/سی بی سی)

CN قبلاً دومین قطار باری روزانه را از بندر اضافه کرده است تا با تقاضا مطابقت داشته باشد.

CBC برای اطلاعات در مورد هر گونه طرحی برای افزایش ظرفیت ریلی از هالیفاکس با CN تماس گرفت و با هر پاسخی این داستان را به روز خواهد کرد.

اداره بندر هالیفاکس در سال 2022 اعلام کرد که 4.87 میلیارد دلار سود اقتصادی از عملیات بندر هلیفاکس از جمله صادرکنندگان NS به دست آورده است که از 2.45 میلیارد دلار در سال 2019 افزایش یافته است.

در سال 2022 همچنین بیش از 25300 شغل مرتبط با فعالیت های بندری و همچنین اثرات مستقیم و فرعی 2.47 میلیارد دلاری در تولید ناخالص داخلی وجود داشت.