پرورش دهندگان توت فرنگی امیدوارند آب و هوای گرمتر و مرطوب تری داشته باشند

یکی از پرورش دهندگان می گوید: در تابستان امسال در PEI توت فرنگی زیادی برای خوردن وجود خواهد داشت، اما ممکن است کمی کوچکتر باشند و کمی دیرتر به دستشان برسند، مگر اینکه هوا گرم تر و مرطوب تر شود.

متیو کامپتون، مالک بازار مزرعه کامپتون در سامرساید، PEI، می گوید که هدف آنها معمولاً برداشت توت ها تا آخر هفته روز کانادا است. اما به نظر می رسد توت ها و برخی محصولات دیگر به دلیل بهار خشک و خنک، حدود یک هفته از برنامه عقب هستند.

او گفت: «ما از اینجا به بعد نیازی به یخبندان نداریم. “اگر خط روشنی از کل این بهار سرد وجود داشته باشد، چرخه شکوفایی ما را به تاخیر می اندازد. بنابراین ما هنوز در شکوفه نیستیم که ما را از آن یخبندان دیررس دور می کند.”

کامپتون گفت وزش باد نیز مشکل ساز بوده است، اما کمبود باران تا حدودی با پوشاندن کاه توت ها، که رطوبت را در زمین حفظ می کند، کاهش یافته است.

میزان بارندگی در ماه می
(جی اسکاتلند/سی بی سی)

با توجه به نظارت بر خشکسالی کشاورزی و کشاورزی و مواد غذایی کانادا، شرایط تا 30 آوریل در PEI از “خشک غیرعادی” تا “خشکسالی متوسط” متغیر بود.

با توجه به خشکسالی آوریل این وزارتخانه، “جنوب شرقی نیوبرانزویک، بسیاری از PEI و بخش‌های مرکزی نوا اسکوشیا به عنوان خشک‌ترین مناطق در سراسر منطقه اقیانوس اطلس در سه ماه گذشته گزارش شده‌اند که تنها بین 40 تا 60 درصد بارندگی عادی را دریافت کرده‌اند.” ارزیابی

گل توت فرنگی، یکی سالم، درست، و یکی دیگر از سرما آسیب دیده است.
کامپتون یک گل توت فرنگی سالم را نشان می دهد، سمت چپ، و دیگری که در اثر سرما آسیب دیده است. (استیسی جانزر/سی بی سی)

جی اسکاتلند، هواشناس CBC گفت که این روند تا ماه مه ادامه داشته است، جایی که میزان بارندگی حدود نیمی از میانگین 30 ساله PEI بوده است.

اما کامپتون به اندازه کافی کشاورزی کرده است تا بداند که فصل می تواند «در یک چشم به هم زدن» تغییر کند.

هفته آینده می‌توانیم دمای بسیار گرمی داشته باشیم و همه چیز سریع‌تر از آنچه انتظار می‌رود بازگردد، اما برای همراهی با آن نیز به مقداری باران و رطوبت نیاز داریم.»

کامپتون گفت که او انتظار دارد توت ها تقریباً همان قیمت سال گذشته باشند که در اکثر جاها بین 5.50 تا 5.75 دلار در هر کوارت بود.