پالپ شمالی تولید برق را از درختانی که توسط فیونا سقوط کرده است، در نظر گرفته است

مقامات شرکتی که صاحب آسیاب شمال پالپ در شهرستان پیکتو است، در حال بررسی پتانسیل فروش برق تولید شده از سوختن درختان افتاده به عنوان راهی برای درآمدزایی و دفع طوفان پسا استوایی پاییز گذشته فیونا هستند.

کارلو دال مونته، معاون توسعه تجارت و انرژی Paper Excellence Canada، گفت که این شرکت در حال بررسی راه اندازی مجدد دیگ برق در کارخانه محاصره شده برای تولید چیزی است که آن را “انرژی سبز” می نامد. این اطلاعات در ارسالی به دادگاه عالی بریتیش کلمبیا به عنوان بخشی از درخواست شرکت مستقر در ریچموند، بریتیش کلمبیا برای تمدید حمایت از طلبکار تا پایان اوت آمده است.

دال مونته در سوگندنامه‌ای می‌گوید: «تعداد زیادی از درختان در اثر طوفان منفجر شده‌اند و این الیاف چوب باید قبل از خراب شدن استفاده شود.»

بدون یک آسیاب خمیر کاغذ، بهترین جایگزین مناسب بعدی استفاده از این الیاف چوب برای تولید انرژی زیست توده است.

دال مونت ادامه می دهد که این شرکت در حال مذاکره با “یک مقام انرژی محلی” برای یک قرارداد خرید برق است. دوام این پروژه به عواملی از جمله توافق با مقام انرژی ناشناس، تکمیل ارزیابی زیست محیطی و تمدید قرارداد تامین آب بستگی دارد.

سخنگوی شرکت از شناسایی مرجع انرژی خودداری کرد. هیچ یک از شهرداری های شهرستان پیکتو یک شرکت خدماتی راه اندازی نمی کنند. سخنگوی Nova Scotia Power گفت که آنها از هیچ بحثی با این شرکت در مورد خرید برق تولید شده از زیست توده آگاه نیستند.

روند میانجیگری ادامه دارد

دال مونت گفت: این فرآیند از هدف اصلی شرکت برای راه اندازی مجدد کارخانه دور نمی کند و روند ارزیابی زیست محیطی کارخانه را به تاخیر نمی اندازد.

این شرکت قرار است روز جمعه برای درخواست خود برای تمدید حمایت از طلبکاران به دادگاه بازگردد.

اسناد دادگاه می‌گوید که همراه با کار برای تأیید تأسیسات جدید تصفیه پساب و راه‌اندازی مجدد کارخانه، شرکت همچنان در میانجی‌گری غیرالزام‌آور دادگاه با دولت نوا اسکوشیا مشارکت می‌کند.

این شرکت در تلاش است تا با دولت در مورد پیامدهای قانون بندرگاه قایق‌ها به توافق برسد که ده سال قبل از انقضای اجاره‌نامه، مصب جزر و مدی سابق را روی پساب‌های آسیاب بسته بود. پس از ناکامی در کسب تاییدیه دولت برای تاسیسات جدید تصفیه پساب، این کارخانه در سال 2020 تعطیل شد.

دو طرف توافق کرده‌اند که در مورد روند میانجی‌گری که پاییز گذشته آغاز شد، به‌طور علنی صحبت نکنند و همچنین توافق کردند که درگیری‌های حقوقی را تا زمان انجام این روند متوقف کنند. مقامات این شرکت گفته اند که می توانند از استان برای دریافت خسارت 450 میلیون دلاری به دلیل بسته شدن زودهنگام بندر قایق شکایت کنند.

دال مونت در سوگندنامه خود می گوید که شرکت قصد دارد به مشارکت در میانجیگری ادامه دهد “تا زمانی که چشم انداز یک راه حل تجاری ممکن باشد”، اما همچنین می گوید که اگر در چهار ماه آینده به یک راه حل نتوان رسید، شرکت “و سایر موارد ذینفعان باید توجه خود را به سمت یک ابزار جایگزین برای بازسازی هدایت کنند.”

با در نظر گرفتن مکان های دیگر

دال مونته می‌گوید که این شرکت به فرآیند ارزیابی زیست‌محیطی متعهد است و نتیجه مطلوب این است که کارخانه را در جایی که در آن قرار دارد راه‌اندازی مجدد کند. اما او همچنین می‌گوید که در طول دوره حمایت از طلبکاران، اگر راه‌اندازی مجدد کارخانه در آبکرومبی امکان‌پذیر نباشد، شرکت ممکن است گزینه‌هایی را برای سایت‌های کارخانه جایگزین به عنوان یک گزینه بالقوه بررسی کند.

“برای این منظور، متقاضیان ممکن است به دنبال ابراز علاقه از جوامع روستایی نوا اسکوشیا باشند. این اکتشافات آسیاب را به تاخیر نمی اندازد. [environmental assessment] روند.”

بر اساس اسنادی که در دادگاه ارائه شده است، دولت استانی در مورد درخواست شرکت برای تمدید حمایت از طلبکاران موضعی نمی گیرد.

داستان های برتر بیشتر