وست جت قبل از اعتصاب خلبانان احتمالی لغو پروازها را آغاز کرد

مذاکرات بین وست جت و اتحادیه خلبانان در میان شمارش معکوس برای ضرب‌الاجل اعتصاب روز جمعه ادامه دارد و این شرکت هواپیمایی اعلام کرد قبل از توقف پیش‌بینی‌شده کار، شروع به لغو پروازها کرده است.

حدود 1800 خلبان در شرکت هواپیمایی و زیرمجموعه آن Swoop پس از صدور اخطاریه اعتصابی توسط انجمن خلبانان خطوط هوایی در روز دوشنبه از ساعت 3 بامداد بعد از ظهر آماده ترک کار هستند.

وزیر کار فدرال و رئیس میانجی دولت، و همچنین مدیرعامل WestJet و رهبران اتحادیه خلبانان، همگی به هتلی در نزدیکی فرودگاه پیرسون تورنتو رفته اند تا برای رسیدن به یک معامله تلاش کنند.

وست جت در اوایل روز پنجشنبه بیانیه ای صادر کرد و گفت که لغو پروازها را برای آماده شدن برای این اقدام آغاز کرده است.

در این بیانیه آمده است که گروه WestJet اکثر ناوگان 737 و 787 خود را در یک “رویکرد سنجیده، مرحله‌ای و ایمن” پارک می‌کند، با توجه به اینکه توافق اولیه هنوز حاصل نشده است. این شرکت هواپیمایی می گوید WestJet Encore، WestJet Link، و همچنین 737 پرواز محدود، در این مدت به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

الکسیس فون هونزبروک، مدیر اجرایی WestJet می‌گوید که خواسته‌های اتحادیه افراطی است، در حالی که برنامه‌های سفر هزاران کانادایی در آستانه تعطیلات آخر هفته طولانی ماه می در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پرداخت، مسائل مربوط به زمان بندی

برنارد لوال، که ریاست گروه وست جت اتحادیه را بر عهده دارد، می‌گوید مسائل کارگران حول محور حقوق، امنیت شغلی و برنامه‌ریزی می‌چرخد و خلبانان تقریباً نیمی از درآمد برخی از همتایان آمریکایی خود را دریافت می‌کنند.

تماشا | با نزدیک شدن مهلت اعتصاب مسافران وست جت چه می کنند؟

مسافران WestJet در حال خرید پروازهای پشتیبان به عنوان اعتصاب خلبانان، بافندگی قفل

این شرکت مستقر در کلگری اعلام کرد که هزینه مسافرانی که پروازها را لغو یا تغییر می دهند تا آخر هفته که قرار است در صورت عدم توافق، اعتصاب/قفل شروع شود، لغو می کند.

به گفته شرکت اطلاعات پرواز سیریوم، با بیش از 4000 پرواز برنامه ریزی شده طی هفت روز آینده، وست جت 28 درصد از بازار داخلی کانادا را در اختیار دارد، در حالی که ایر کانادا 47 درصد را در اختیار دارد.

این شرکت هواپیمایی به مسافران توصیه می کند قبل از عزیمت به فرودگاه وضعیت پرواز خود را بررسی کنند و برای اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت پرواز و تغییرات سفر به صفحه به روز رسانی مهمان WestJet یا مرکز اطلاعات Swoop مراجعه کنند.