وزیر شیلات یک کارگروه را برای روشن کردن مقررات قدرت جزر و مد ایجاد می کند

دولت فدرال در حال ایجاد یک کارگروه برای شفاف سازی مقررات برای پروژه هایی است که تلاش می کنند انرژی جزر و مد خلیج فاندی را مهار کنند، پس از اینکه یک بازیگر کلیدی هفته گذشته به دنبال حمایت از ورشکستگی بود – و اوتاوا را مقصر دانست.

جویس موری، وزیر شیلات فدرال، پس از نشست‌های روز سه‌شنبه با نمایندگان صنعت برق جزر و مدی، گفت که مقامات دولتی و بخش خصوصی توصیه‌هایی در مورد اینکه چگونه وزارت او می‌تواند الزامات زیست‌محیطی را بهتر در میان بگذارد و زمان‌های برگشت برای تصویب را کاهش دهد، ارائه خواهند کرد.

او گفت: “ما می خواهیم این صنعت را توسعه دهیم و فکر می کنیم همکاری بیشتر بهترین راه رو به جلو است و این همان چیزی است که گروه ضربت در مورد آن است.”

پنج‌شنبه گذشته، شرکت انرژی دریایی پایدار مستقر در بریتانیا، عملیات خود را به پایان رساند و مدیر اجرایی آن، جیسون هیمن، ضررهای خصوصی را تا 40 میلیون دلار برآورد کرد و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جزر و مدی کانادا را کاهش داد.

هیمن گفته است که علی‌رغم اینکه علم بررسی شده نشان می‌دهد ماهی‌ها تمایل دارند از پره‌های زیر آب در حال چرخش توربین‌های جزر و مدی اجتناب کنند، وزارت شیلات چندین سال با شرکت او در مورد جزئیات، زمان‌بندی و دامنه پیشنهاداتش مشغول شد و سرمایه‌گذارانش به پروژه پایان دادند.

“یک پروژه دشوار”

شرکت او 29 میلیون دلار از منابع طبیعی کانادا دریافت کرده بود، پولی که سخنگوی وزارت فدرال گفت که قابل بازیابی نیست.

دپارتمان شیلات از این شرکت دعوت کرده بود تا برای یک مجوز 12 ماهه برای آزمایش روش‌های نظارت بر اجتناب ماهی از توربین‌ها درخواست دهد، اما هیمن در مصاحبه‌هایی گفت که مشخص نیست که آیا این الزامات فدرال را برآورده می‌کند یا خیر – و سرمایه‌گذاران نگران ضرر بیشتر هستند.

وزیر در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان از فروپاشی Sustainable Marine جلوگیری کرد، پاسخ داد که این شرکت “پروژه دشواری” را پیشنهاد می‌کند که وظیفه پیچیده پیاده‌سازی فناوری جدید در آب‌های سخت خلیج را دارد.

موری گفت که با گروه ضربت – به ریاست مشترک منابع طبیعی کانادا – موافقت کرد تا به صنعت اجازه دهد “در کجای ناامیدی ها کاوش کند” و افزود که بخش او با شرکت ها برای یافتن راه حل همکاری خواهد کرد.

زنی به دوربین لبخند می زند.  مردم در حال جمع شدن در پس زمینه دیده می شوند.
جویس موری وزیر شیلات فدرال است. او می‌گوید که یک کارگروه جدید با هدف توسعه صنعت جزر و مد و مقابله با موانع است. (پل ویترز/سی بی سی)

با این حال، او خاطرنشان کرد که مقامات او باید به الزامات قانونی برای حفاظت از گونه های ماهی در خلیج پایبند باشند.

سه توسعه‌دهنده باقی مانده‌اند که می‌توانند به طور بالقوه نقاطی را در یک مرکز آزمایشی که توسط مرکز تحقیقات غیرانتفاعی Fundy Ocean برای انرژی، در نزدیکی Parrsboro، NS اداره می‌شود، اشغال کنند. .

توری راشتون، وزیر منابع طبیعی نوا اسکوشیا، گفت که دولت محافظه کار مترقی از شنیدن در مورد این کارگروه تشویق شده است، زیرا این استان از اتاوا درخواست کرده است. او گفت: «ما می‌خواهیم مطمئن شویم که مسیری وجود دارد که مطمئن شویم این پروژه‌ها می‌توانند وارد آب شوند و شبکه ما را سبز کنند. “من محتاطانه خوشبین هستم.”

چالش های خاص خلیج فاندی

گراهام دابورن، استاد بازنشسته مؤسسه انرژی جزر و مدی دانشگاه آکادیا، گفت که روش های موجود برای نظارت بر برخورد ماهی در حوضه میناس – ورودی خلیج فاندی – به دلیل وجود حباب های هوا در ستون های فوقانی خلیج کارساز نبوده است. توانایی سونار برای مستندسازی حیات دریایی

او گفت هنوز مشخص نیست که آیا ماهی ها می توانند توربین های خلیج را ببینند و همان تلاش را انجام دهند – مستند در مطالعات اسکاتلندی، ایرلندی و آمریکایی – برای جلوگیری از پره های دوار.

محقق کهنه‌کار اکوسیستم خلیج فاندی هشدار داد که اگرچه بی‌شکیبایی صنعت با تأخیر نظارتی قابل درک است، اتاوا دستور روشنی برای اطمینان از حفاظت از ماهی‌ها دارد. او گفت: «اگر اجازه دهند تحولی اتفاق بیفتد که در نهایت همه را به سمت جنوب سوق دهد، رگولاتورها زیر پا خواهند رفت.

موری گفت که گروه ضربت می‌تواند ظرف چند هفته فعال شود، اما نمی‌داند چه زمانی گزارش خود را ارائه خواهد کرد.