وزیر دادگستری کبک آماده تغییر قوانین تضاد منافع است

وزیر دادگستری کبک، سایمون جولین بارت، پس از چند روز بحث و جدل برای انتصاب یکی از دوستانش به عنوان قاضی، می گوید که آماده تغییر قوانین مربوط به تضاد منافع است.

در یک بحث مطبوعاتی صبح یکشنبه در کنفرانس ائتلاف Avenir Québec در شربروک، او گفت که اگر مجبور بود دوباره این کار را انجام دهد، اعلام درگیری می کرد.

هنگامی که در اوایل ماه مه دوست خود چارلز اولیویه گوسلین را به عنوان قاضی در دادگاه کبک منصوب کرد، او این کار را نکرد.

در حال حاضر هیچ الزامی برای وزیر برای اعلام تعارض منافع وجود ندارد. با این حال، جولین-بارت گفت که آماده است مقررات فعلی را اصلاح کند که وزارتخانه را ملزم می کند تا قبل از اقدام به انتصاب قاضی، هرگونه تضاد منافع را افشا کند.

جولین-بارت گفت: “آیا باید مقررات اصلاح شود تا این امر را فراهم کند؟ من آماده هستم که مقررات را اصلاح کنم تا ماده ای مانند این اضافه شود تا همه چیز روشن تر شود.”

در حال حاضر، یک کمیته مستقل فهرستی با حداکثر سه نام را به وزیر پیشنهاد می کند و وزیر نیز یکی از آنها را تایید می کند.

جولین بارت همچنین مجبور شد لغو پنج فراخوان برای درخواست قضاوت را از سال 2020 توجیه کند. او گفت که صدور دومین اخطار نامزدی برای این پست‌های خالی به نفع عدالت است.

نخست وزیر فرانسوا لگو بر دفاع از تصمیمات وزیرش اصرار داشت.

لگو گفت: “من شغل وزیر را کسی نمی دانم که همیشه مهر تصمیم گیری می کند. ممکن است این اتفاق بیفتد که او ارزیابی کند که این افراد برای این شغل ایده آل نیستند.”