وزیر حمل و نقل تایید می کند که سومین مسیر محدود به حمل و نقل عمومی است، می گوید تغییر “تصمیم دشوار” بود

وزیر حمل و نقل ژنوو گیلبولت روز پنجشنبه اعلام کرد که پروژه سوم پیوند بسیار کوچکتر از آنچه در ابتدا برنامه ریزی شده بود خواهد بود.

در اولین به روز رسانی پروژه در سال 2023، Guilbault تأیید کرد که بزرگراه بین شهر کبک و لویس منحصراً برای حمل و نقل عمومی خواهد بود.

گیلبولت بر تعهد دولت برای اطمینان از تحرک بین دو شهر در آن سوی رودخانه تاکید کرد.

در طول مبارزات انتخاباتی 2022، نخست وزیر فرانسوا لگو اظهار داشت که این پروژه برای کاهش تراکم ترافیک و همگام شدن با رشد جمعیت در منطقه ضروری است. در ابتدا، پروژه Coalition Avenir Québec قرار بود شامل شش خط باشد که تنها دو تای آن خطوط اختصاصی اتوبوس بود.

اما Guilbault گفت که تحقیقات و ارزیابی آنها تصمیم آنها را برای رزرو تونل برای حمل و نقل عمومی تقویت کرد.

گیلبولت گفت: تصمیم بسیار سختی بود. ما باید تصمیمات مسئولانه‌ای بگیریم که عمل‌گرایانه هستند، اما دشوار هستند… می‌دانیم که برخی از ساکنان ناامید خواهند شد، برخی بیشتر از دیگران.»

روز چهارشنبه، اخبار مربوط به اعلام این خبر باعث شد مردم در منطقه کبک سیتی از هم جدا شوند.

برخی امیدوار بودند که این تغییر بتواند استفاده از حمل و نقل عمومی را تشویق کند، در حالی که برخی دیگر نگران بودند که برای افرادی که به وسایل نقلیه خود وابسته هستند کار زیادی انجام ندهد.

تشویق به استفاده از حمل و نقل عمومی

گیلبولت گفت که امیدوار است این تغییر مردم را تشویق کند تا خودروهای خود را در خانه رها کنند و از حمل و نقل عمومی استفاده کنند که می تواند آنها را مستقیماً از شهرداری ساوت شور به مرکز شهر کبک منتقل کند.

گیلبولت گفت: «اگر می‌خواهیم جذاب باشیم و با سایر شهرهای بزرگ مقایسه کنیم، باید ترانزیت پایدار جذابی ارائه دهیم.

تصویر لینک سوم
پیوند سوم، همانطور که در یک کنفرانس مطبوعاتی در سال 2022 ارائه شد، شامل یک تونل دو لوله بود. (Réseau express de la capitale)

الیزابت سایندون، دانش آموزی که در Lévis زندگی می کند، سال آینده برای حضور در مدرسه در شهر کبک سفر خواهد کرد. او می گوید اگرچه یک خط اتوبوس اختصاصی روی پل وجود دارد، اما در ساعات شلوغی کمک چندانی نمی کند.

Saindon گفت: “پیچیده است… گاهی اوقات وقتی ترافیک وجود دارد طولانی می شود و خسته کننده است.”

“من فکر می کنم عالی است که این فقط برای حمل و نقل عمومی است و فکر می کنم این فقط باعث می شود مردم … ماشین خود را احتمالاً در خانه بگذارند.”

زنی در پارکینگ ایستاده است
الیزابت سایندون می گوید که رزرو تونل برای حمل و نقل عمومی به کاهش ترافیک، به ویژه در ساعات شلوغی کمک می کند. (امیلی وارن/سی بی سی)

“من فکر نمی کنم مردم متقاعد شوند که از حمل و نقل استفاده کنند”

ملودی تران، ساکن شهر کبک، در 30 سال گذشته از حمل و نقل عمومی استفاده کرده است.

او می گوید که طرفدار تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی است، اما محدود کردن تونل به اتوبوس یا تراموا ممکن است موثر نباشد.

زنی با ماسک زیر چانه لبخند می زند
ملودی تران، در انتظار اتوبوس در شهر کبک، می‌گوید رزرو سومین لینک برای حمل و نقل عمومی ممکن است برای تشویق مردم به ترک ماشین‌های خود در خانه کافی نباشد. (ریچل واتس/سی بی سی)

“کبک سیتی کمی عقب است. ایده خوب است، اما فکر نمی کنم مردم متقاعد شوند که از ترانزیت استفاده کنند. هنوز افرادی در شارلزبورگ، لاک سن ژان هستند. [regions]تران گفت، آنها دو تا سه ماشین برای یک خانواده دارند… منطقی نیست.

“این زمان می برد… آنها مطمئناً پول خود را از دست خواهند داد.”