وزیر اقتصاد کبک می گوید سرمایه گذاری 150 میلیون دلاری در Olymel “کار درستی” بود

کبک هیچ برنامه ای برای سرمایه گذاری بیشتر در Olymel ندارد. با وجود مشکلات صنعت گوشت خوک، وزیر اقتصاد پیر فیتزگیبون گفت کمک 150 میلیون دلاری دولت که در سال 2021 اعطا شد، کار درستی بود.

وزیر روز دوشنبه در یک حضور عمومی در میرابل گفت: “Olymel، به عنوان یک سرمایه گذاری توسط دولت، ما بسیار مطمئن هستیم که کار درست را انجام داده ایم.”

وزیر افزود که تعطیلی کشتارگاه گوشت خوک Vallée-Jonction، پنجمین تعطیلی تأسیسات Olymel در چند ماه گذشته، برای 994 کارگر آسیب دیده “ناراحت کننده” است.

“من فکر می کنم که پس از بسته شدن، [Olymel] از نظر مالی قوی خواهد بود. فقط باید الان با کارمندان کار کنیم و [ask] ما با سایت چه کار می کنیم.”

فیتزگیبون که این شرکت را “گل سرسبد کبک” می خواند، اعتماد خود را به مدیریت فعلی تکرار کرد.

او گفت: “البته، باید زنده بماند. به نظر من این یک تجارت خوب است.”

مصرف گوشت خوک در خارج از کشور کمتر

شخصی از اتوبوس Olymel Vallee-Jonction خارج می شود.
در 14 آوریل، Olymel اعلام کرد که کارخانه Vallée-Jonction خود را می بندد که منجر به اخراج 994 کارمند شد. (ژاک بویسینوت/ مطبوعات کانادا)

وزیر اشاره کرد که 150 میلیون دلار حمایت از صندوق رشد کسب و کار کبک و سرمایه گذاری کبک که در سال 2021 اعطا شد نه به فعالیت های Vallee-Jonction بلکه به اقداماتی که برای افزایش بهره وری این شرکت در نظر گرفته شده است مرتبط است.

“خیلی کمتر است [pork] فیتزگیبون گفت: «آیا ما دو سال پیش می‌دانستیم که آنها طرفدار بستن Vallee-Jonction هستند؟» پاسخ منفی است، اما افرادی بودند که فکر می کردند یکپارچگی وجود دارد که بسته به صادرات گوشت خوک اتفاق می افتد.

وزیر در پاسخ به سوالی در مورد مرتبط بودن حمایت های مالی جدید از سوی دولت، گفت که تاکنون درخواستی ارائه نشده است.

هفته گذشته، یانیک جرویس، رئیس و مدیر عامل Olymel، گفت که از کمک های دولتی به خوبی استفاده کرده است.

او گفت: “ما از این مبالغ برای سرمایه گذاری در سایت های دیگر استفاده کردیم. ما از آن برای پرداخت هزینه های مواد غذایی استفاده نکردیم.”

کاهش ظرفیت کشتار

صنعت گوشت خوک باید با بحران بی‌سابقه‌ای در کبک، پس از 390 میلیون دلار آسیب در دو سال گذشته، مقابله کند.

همچنین باید با بسته شدن بازار چین، اختلال در زنجیره تامین و کمبود نیروی کار مقابله کند.

Olymel قصد دارد از ماه ژوئن ظرفیت کشتار خود را یک میلیون گراز (20 درصد) کاهش دهد.

این Éleveurs de porcs du Québec، سازمانی که از پرورش دهندگان خوک کبک حمایت می کند، یک برنامه خرید داوطلبانه برای تولیدکنندگانی که حداقل به مدت پنج سال از تولید کنار می‌روند، با هدف کاهش یک میلیون خوک پرورش‌یافته در کبک اتخاذ کرده‌اند.