والری پلانته ، شهردار مونترال ، رمان گرافیکی را با جزئیات سفر سیاسی خود منتشر می کند

والری پلانته ، شهردار مونترال هم اکنون می تواند با انتشار یک رمان گرافیکی “نویسنده” را به رزومه خود اضافه کند که در آن وی ورود خود به سیاست را بازگو می کند و در مورد جنسیت گرایی ای که در طول مسیر با آن روبرو شده است ، حفاری های ظریف می کند.

‘”Okay، Universe: Chronicles of a Woman in Politics” ، داستان سیمون سیمونو – با الگو برداری از پلانت – یک سازمان دهنده جوان جامعه است که تصمیم می گیرد با کاندیدا شدن برای تصدی کرسی شورای شهر ، سیاست را غوطه ور کند.

این کتاب به دو زبان انگلیسی و فرانسوی منتشر شده و با همکاری نویسنده تصویرگر دلفی کوته لاکروا (Simphoto Delphie Côté-Lacroix) تألیف شده است.

پلانت ، 46 ساله ، گفت که پس از پیروزی در شهرداری در سال 2017 ، با ایده چاپ کتاب شروع به بازی کرد. وی گفت که نوشتن یک زندگی نامه سیاسی معمولی جذاب نبود.

وی در مصاحبه اخیر خود در دفاتر ناشر خود گفت: “قالب رمان گرافیکی همیشه آن چیزی بود که من می خواستم.” “من فکر می کنم این قابل دسترسی است ، می تواند سرگرم کننده باشد و من خودم رمان های گرافیکی را دوست دارم.”

این کتاب بر اساس اسکلت ها و حکایت های خود پلانته است که وی در سال 2013 ، هنگام اولین نامزد شدن برای تصدی کرسی شورای شهر ، شروع به یادداشت برداری کرد. چهار سال بعد ، وی پس از شکست غافلگیرکننده از دنیس کدر ، رئیس کنونی ، به عنوان اولین زن منتخب شهردار مونترال انتخاب شد.

رو به رو شدن با جنسیت گرایی

در حالی که در ابتدا نوشتن و نقاشی ها برای کمک به “متعادل ماندن” او بود ، او گفت که سرانجام به دیدن داستان خود آمد که ممکن است دیگران ، به ویژه دختران جوان را الهام دهد.

وی گفت: “من می خواستم به مردم نشان دهم و شاید به آنها بگویم که داشتن همه کلیدها و کدها برای انجام کاری که فکر می کنید انجام آن کار خوبی است یا به آن اعتقاد دارید مشکلی ندارد.” “فقط دنبالش برو”.

او عصرها و تعطیلات آخر هفته با Côté-Lacroix کار می کرد و حدوداً دو سال طول می کشید تا داستان و تصاویر نهایی شود.

در این کتاب ، پلانته از چالش های پیش روی زنانی که خود را در معرض دید عموم قرار می دهند ، ابایی ندارد. در یک مرحله ، یکی از پوسترهای شخصیت او با نقاشی های دیواری جنسیت طلبانه از بین می رود. در مورد دیگر ، شوهر شخصیت وی به دلیل کمک به مراقبت از فرزندان زن و شوهر مورد ستایش قرار می گیرد – چیزی که در کتاب به آن اشاره شده است و این برای همسران سیاسی زن آورده شده است.

گرچه این کتاب “جنسیت گرایی را تغییر نخواهد داد” ، اما پلانته اظهار امیدواری کرد که این کتاب به برجسته سازی استانداردهای دوگانه زنان کمک کند.

چهارمین سال پر از دست انداز بودن در دفتر کار

سه سال از زمان انتصاب خود می گذرد ، پلانته یک سال پر از دست انداز را پشت سر می گذارد ، این یک بیماری همه گیر جهانی است که اقتصاد شهر را نابود کرده و انتقادات را نسبت به عدم اجرای دولت در اجرای چشم اندازهای بزرگ خود برای مسکن و حمل و نقل ارزان قیمت از بین برده است. وی همچنین با خشم از آنچه برخی به عنوان یک برنامه ضد اتومبیل توصیف کرده اند ، که شامل ایجاد خطوط دوچرخه سواری ، از بین بردن نقاط پارکینگ و بستن موقت برخی از خیابان ها برای تردد وسایل نقلیه برای ایجاد “راهروهای بهداشتی” است ، مواجه شده است.

در بعضی مواقع ، این انتقاد تا سطح تهدید به مرگ افزایش یافته است.

گرچه انتظار می رود برخی انتقادات صورت گیرد ، اما Plante بیشتر عصبانیت عمومی را دلیل اصلی نگرانی ناشی از همه گیری می داند.

وی گفت: “نه اینکه اقدامات آنها در مورد بسیار پرخاشگرانه ، خشن یا تهدید به مرگ به حداقل رساندن ، اما من دوست دارم امیدوارم در آینده ، وقتی مردم استرس کمتری داشته و در وضعیت بهتری قرار بگیرند ، اوضاع آرام خواهد شد.”

او همچنین در اوایل سال جاری با انتقاد از خود رمان خود روبرو شد ، برخی از مفسران برجسته تصمیم او برای “کشیدن کارتون” را زیر سوال بردند زیرا این شهر درگیر بحران COVID-19 بود.

پلانته این کار را بی اساس رد کرد ، به خصوص از آنجا که می گوید روند نوشتن در اواخر سال 2019 پایان یافته است.

“مردم فقط به نوعی کتاب را زباله می انداختند [without] وی گفت: “حتی خواندن آن ، که فکر می کردم ناراحت کننده است ، زیرا در مورد محتوا نبود ، بلکه در مورد انتقاد از نویسنده بود.” با این حال ، او موج دوم انتشار این کتاب را برای چند ماه عقب انداخت.

پلانته اظهار داشت که وی همچنان سیاست جوانان را که می خواهند تغییر ایجاد کنند توصیه می کند ، حتی اگر تصدیق کند این یک کار “سخت” است که با سطوح غیرمعمول مواجهه با مردم همراه است.

وی گفت: “اما امیدوارم که مردم در کتاب عشقی را که شما از داوطلبان خود می گیرید ، ببینند ، این یک جامعه است ، افرادی که با هم همکاری می کنند.”

“ارزشش را دارد.”