هزینه های فیونا و تورم ضربه بزرگی به موقعیت مالی PEI می زند

دولت PEI می گوید که 227 میلیون دلار بیشتر از بودجه سال 2022-2023 برای برنامه ها هزینه کرده است و تقصیر را به گردن طوفان پسا گرمسیری فیونا و تورم می اندازد.

در زمان بودجه سال گذشته، هزینه برنامه 2428 میلیون دلار برای سال 2022-2023 تخمین زده شد. پیش بینی بودجه ای که روز پنجشنبه در مجلس ارائه شد، 2655 میلیون دلار بود. (این یک پیش بینی است زیرا مراحل مالی سال هنوز تکمیل نشده است.)

تورم در سراسر کانادا در سال مالی گذشته بالا بود و در بیشتر ماه‌ها PEI بالاترین نرخ را در این کشور داشت. این منجر به تأثیرات غیرمستقیم برای استان – با افزایش قیمت کالاها و خدمات در سراسر جهان – و تأثیرات مستقیم شد.

این استان 70 میلیون دلار را برای برنامه های حمایت مستقیم از ساکنان جزیره برای کمک به آنها برای پوشش هزینه های زندگی هزینه کرد. حمایت‌هایی از کشاورزان در ارتباط با مشکلات مداوم صادرات سیب‌زمینی به دلیل زگیل سیب‌زمینی و همچنین هزینه‌های طولانی مرتبط با همه‌گیری COVID-19 وجود داشت.

زنی با یک سبد کوچک در دست به اقلام موجود در قفسه های یک فروشگاه مواد غذایی نگاه می کند.
دولت PEI برای کمک به هزینه تورم مستقیماً به ساکنان جزیره حمایت کرد. قیمت مواد غذایی به سرعت در حال افزایش است. (Shutterstock)

مجموع این مسائل هزینه های اضطراری را برای استان افزایش داد. بودجه هزینه های عمومی دولت در سال های 2022-2023 در زمستان گذشته 41.3 میلیون دلار تعیین شده بود، اما اکنون پیش بینی می شود که 116.1 میلیون دلار باشد.

پاکسازی پرهزینه

پیامدهای طوفان پسا گرمسیری فیونا در اواخر سپتامبر نیز بر هزینه های تعدادی از بخش ها تأثیر گذاشت.

جیل بریج روی سکو
جیل بریج، وزیر دارایی، در قفل بودجه پیش از ارائه بودجه در مجلس قانونگذاری پنجشنبه با رسانه ها صحبت می کند. (گابریل دروموند/رادیو-کانادا)

تمیز کردن گران بوده است. پیش بینی بودجه شامل 27.1 میلیون دلار اضافی در بخش حمل و نقل و زیرساخت و 9.6 میلیون دلار در بخش کشاورزی است.

هزینه های سازمان اقدامات اضطراری که ماه قبل از وقوع طوفان 684900 دلار بود، اکنون 31.4 میلیون دلار پیش بینی می شود.

علاوه بر این، یک برنامه پرداخت مستقیم حمایتی به ساکنان جزیره در پی فیونا، که توسط صلیب سرخ کانادا اداره می شود، حدود 20 میلیون دلار هزینه داشت. این بخشی از افزایش 42.2 میلیون دلاری هزینه در بخش توسعه اجتماعی بود.

برآورد کسری کاهش یافته است

علیرغم افزایش هزینه ها، دولت کسری بودجه کمتری را نسبت به پیش بینی سال گذشته پیش بینی می کند.

زمستان سال گذشته، دولت کسری بودجه را 92.9 میلیون دلار تخمین زد، اما اکنون کسری بودجه را تنها 66.2 میلیون دلار پیش بینی کرده است.

پیش بینی می شود درآمد 270.4 میلیون دلار بیشتر از برآورد سال گذشته باشد. پول بیشتر از حد انتظار از دولت فدرال منتقل می شود، اما عمده تفاوت در درآمدهای منابع خود استان است که پیش بینی می شود 207.6 میلیون دلار بیشتر از بودجه سال گذشته باشد.