هدف هنرمند Halifax این است که بازارها را در دسترس تر و فراگیرتر کند

یک هنرمند هالیفاکس که عجیب و غریب و ناتوان است، تلاش می کند تا بازارها و فروشگاه های پاپ آپ را برای افرادی مانند او فراگیرتر و در دسترس تر کند.

Kayti Baur بنیانگذار Different Folks است، یک سازمان جدید که هدف آن راه اندازی بازارهای صنایع دستی است که برای فروشندگان و مشتریان معلول قابل دسترسی است و همچنین از جامعه LGBTQ استقبال می کند.

باور به رادیو سی‌بی‌سی گفت: «من فکر می‌کنم بسیاری از گروه‌های کم نمایندگی این فرهنگ را دارند، مانند فرهنگ ناشنوایان و فرهنگ دگرباشان، که واقعاً می‌توان بیشتر در معرض دید قرار گرفت و به منصه ظهور رسید.» خیابان اصلی نوا اسکوشیا.

فقط با گرد هم آوردن این فروشندگان و اجازه دادن به آنها برای نمایش هنرشان و اجازه دادن به مردم در محیطی دلپذیر.”

باور خودش هنرمند است و پس از دبیرستان در کالج هنر و طراحی نوا اسکوشیا در رشته هنرهای نساجی تحصیل کرده است.

خیابان اصلی NS9:40بازارها و فروشگاه های پاپ آپ را فراگیرتر و در دسترس تر کنید

Kayti Baur یک هنرمند دگرباش و معلول است که بازارهایی را برای افرادی مانند او سازماندهی می کند، زیرا او می خواهد در تمام طول سال نمایندگی افراد دگرباشان خارج از ماه پراید وجود داشته باشد. باور با جف صحبت می‌کند که چرا می‌خواهد فضاهایی برای افراد معلول ایجاد شود، افرادی که می‌گوید یکی از کم‌کارترین و مورد بحث‌ترین گروه‌هایی از افراد هستند که معمولاً فضاها یا رویدادهای خود را در دسترس ندارند.

او بعداً به علم روی آورد و در مدرسه اپیدمیولوژی مطالعه کرد تا اینکه یک اورژانس پزشکی او را مجبور به ترک آن سمت کرد.

او می‌گوید: «به نوعی راه بازگشت به هنر را پیدا کردم و به عنوان فروشنده در بازارهای صنایع دستی شروع به کار کردم.

“سپس به آرامی از چند حلقه عبور کردم و متوجه شدم که فروشندگان مشابه زیادی وجود دارند. [to me] در رویدادهای مشابه و فضای زیادی برای جوامع خاص اختصاص داده نشده بود.”

او می خواست آن را تغییر دهد.

در حال حاضر، او با بازارها کار می کند تا مکان های قابل دسترس را پیدا کند که حسی دوستانه دارند، دارای رمپ هایی برای افرادی که از ویلچر استفاده می کنند و فضای اضافی دارند. سازمان او همچنین میزبان بازارها و فروشگاه های پاپ آپ خود است.

باور گفت که برخی از چالش‌های دسترسی وجود دارد، زیرا هالیفاکس یک شهر قدیمی است، اما سازمان او از طریق آن کار می‌کند.

او گفت: “ما تا حد امکان در دسترس هستیم و اگر به چیزی نیاز دارید، ما تمام تلاش خود را می کنیم تا آن را برای شما پیدا کنیم.”

اینطور نیست که فروشندگان دیگر و بازارهای دیگر حاضر به انجام این کار نباشند اگر شما آن را مطرح کنید، اما ما فقط می‌خواهیم این کار در خط مقدم باشد تا مردم در همان لحظه احساس راحتی کنند و از آنها استقبال شود و احساس کنند متعلق به این فضا است.”

باور گفت او همچنین می‌خواهد بازارها را برای جامعه LBGTQ فراگیرتر کند، خارج از ماه پراید.

مهم است که شاهد حضور دگرباشان در همه فضاها باشیم، به‌ویژه زمانی که ایالات متحده قوانین ضد دگرباشان جنسی را تصویب می‌کند، زیرا نیوبرانزویک سیاست هویت جنسیتی خود را در مدارس بررسی می‌کند و پرچم‌های پراید در سراسر کانادا تخریب می‌شوند – از جمله در نوا اسکوشیا، او. گفت.

او گفت: “ما امیدواریم که بتوانیم فضای امنی را برای افراد دگرباش فراهم کنیم، اما در عین حال راهی امن برای تعامل با جامعه در صورتی که آشنایی ندارید، فقط وارد شوید و ببینید در زندگی روزمره ما چه می گذرد.” گفت. لازم نیست همه اینها رقص و رژه باشد.

باور گفت که این سازمان اولین بازار پراید خود را که میزبان فروشندگان LGBTQ در آبجوسازی هالیفاکس بود در ماه آوریل برگزار کرد.

او گفت که آن نیز قابل دسترسی است و سازمان “بازخورد واقعاً دلگرم کننده” دریافت کرد.

او گفت: “ما هم فروشندگان و هم نظر مردم را در مورد اینکه چه چیزی بهتر است، دریافت می کنیم.”

“… و البته، من یک معلولیت دارم، اما هر معلولی ندارم، بنابراین شما به اطلاعات زیادی نیاز دارید تا بتوانید همه چیز را تا حد امکان برای اکثر مردم در دسترس قرار دهید.”