هدف راهنمای جدید کمک به تازه واردان به منطقه Évangéline PEI است که در آن مستقر شوند

گروهی که به عنوان بخشی از یک پروژه با بودجه فدرال به نام استقبال از جوامع فرانسوی زبان ایجاد شده است، به تازگی یک راهنمای تاریخی برای منطقه Évangéline PEI منتشر کرده است – مخصوصاً برای تازه واردان.

ماتیلد سیناسه با Bienvenue Évangéline، مستقر در ولینگتون، PEI کار می کند.

او می‌گوید وقتی تازه وارد جزیره می‌شوید می‌توانید به چیزهای زیادی عادت کنید، از جمله یادگیری در مورد جامعه جدید و هنجارهای فرهنگی آن.

او تخمین می زند که در حال حاضر حدود 20 تازه وارد در منطقه Évangéline کار می کنند یا زندگی می کنند، و او امیدوار است که راهنما برای آنها مفید باشد.

“چند چیزهایی در مورد جامعه آکادمی ما وجود دارد، زندگی اقتصادی، زندگی مذهبی، زندگی آموزشی، بنابراین همه چیزهایی که می تواند برای یک تازه وارد مفید باشد تا به آنها کمک کند. [know] مکانی که در آن زندگی می کنند

اما همچنین ابزار خوبی برای مردم از اینجاست تا گذشته و حال خود را بهتر بشناسند.

راهنما نامیده می شود Le passé et le present: La Région Évangeline. اطلاعات موجود در آن از کتاب قبلی نوشته شده توسط ژرژ آرسنال به نام آمده است راهنمای Historique de la region Évangéline.

این شامل همه چیز است، از تاریخچه روز ملی آکادیان، در 15 اوت هر سال، تا عوامل فرهنگی که در آشپزی سنتی فرانسوی کانادایی وارد شده است.

دو صفحه از یک کتابچه یک نقشه و یک عکس قدیمی از زنی با لباس سنتی آکادی را نشان می دهد.
راهنمای جدید برای تازه واردان شامل اطلاعاتی مانند نحوه نامگذاری منطقه اوانگلین جزیره پرنس ادوارد از قهرمان آکادیایی یک شعر حماسی معروف هنری وادسورث لانگفلو در مورد اخراج بزرگ است. (ایزابل گالانت/سی بی سی)

Sinasse گفت که مقداری انگلیسی در راهنما برای افرادی که نمی توانند فرانسوی بخوانند وجود دارد تا با این منطقه نیز آشنا شوند.

“من فکر می کنم دانستن تاریخ مکانی که در آن زندگی می کنید … برای درک بهتر جایی که هستید بسیار مهم است.”

سیناسه نسبتاً تازه وارد کانادا شده است. او 21 ساله بود که سه سال پیش با مادرش از فرانسه به جزیره آمد. پدرش در سال 2022 به آنها پیوست.

وقتی وارد شد کسی را نمی شناخت. او کار نمی کرد، بنابراین برای مرکز اجتماعی La Belle Alliance در سامرساید داوطلب شد و شروع به شرکت در رویدادها و شبکه با دیگران کرد.

“شما هم باید تلاش کنید تا بخشی از جامعه باشید، زیرا فقط اینطور نیست، “خوب، سلام، همه، من اینجا هستم، همه شما فقط باید به من خوش آمد بگویید!” … من فکر می کنم این کاری است که هر دو طرف باید انجام دهند.”

او فکر می کند که منطقه اوانگلین این کار را بسیار خوب انجام می دهد،

“مردم اینجا واقعاً مایلند تا تاریخچه ای درباره خود، خانواده و فرهنگ خود به اشتراک بگذارند، پس دوست داشتنی است.”


این داستان از دفتر جامعه CBC ما در منطقه Évangéline منتشر شد. آیا داستانی برای به اشتراک گذاشتن در مورد منطقه دارید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر به cbc.ca/evangeline بروید.