هدف تورنمنت جدید فوتبال تقویت رقابت برای بازیکنان دریایی است

برخی از برترین بازیکنان جوان فوتبال از ماریتایمز این آخر هفته در نوا اسکوشیا در یک تورنمنت جدید با هدف افزایش رقابت مهارت های خود را به نمایش می گذارند.

Maritime Super Series به عنوان پله ای به سوی لیگ احتمالی آتلانتیک ایجاد شده است.

صحبت‌هایی پیرامون راه‌اندازی لیگی برای مردان و زنان در سال آینده با تیم‌هایی از نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، PEI و احتمالاً نیوفاندلند و لابرادور انجام شده است.

هدف این خواهد بود که راهی برای بازیکنان به سوی سطوح بالاتری فراهم شود که شامل فوتبال حرفه‌ای مانند لیگ برتر کانادا می‌شود.

جسی بورگینز، مدیر اجرایی باشگاه فوتبال سابربن اف سی که میزبان این رویداد است، گفت: “ما به دنبال این هستیم که فاصله بین فوتبال جوانان و فوتبال آماتور را به سطح حرفه ای پر کنیم.”

یک دروازه‌بان زن فوتبال با پیراهن زرد با شورت سیاه و جوراب زرد به توپ لگد می‌زند در حالی که بازیکن آبی پوش آن را تعقیب می‌کند.
وینسلو شارلوت تاون رویالز، با لباس آبی، در بازی سوپر سری دریایی در مقابل فردریکتون ردز در ویر فیلد در اوپر ساکویل به تساوی 1-1 رسید. (عکس دی. وینستون)

کسانی که در مسابقات افتتاحیه شرکت می کنند 17 سال به بالا هستند.

بورگنز گفت که این سنی است که بسیاری از بازیکنان آینده دار از بازی کنار می روند، اما او معتقد است که سطح جدیدی از رقابت می تواند اوضاع را تغییر دهد.

او گفت: “ما در سطح کانادا بهتر و بهتر می شویم.” ما می بینیم که تیم ملی کانادا خوب کار می کند، اما بعد از آن بازیکنان در Maritimes، تقریباً مثل این است که شما گیر کرده اید.”

تیم‌های مردان و زنان از سابربن، در کنار تیم‌های Winsloe Charlottetown Royals FC و Fredericton Reds بخشی از این رویداد هستند.

بازیکنان صدای یک جهت جدید بالقوه برای این ورزش را دوست دارند.

تیم های حرفه ای استعدادیابی

مدی فیشر 22 ساله، بازیکن خط میانی تیم سلطنتی، گفت: “با دریافت شانس بازی در مقابل دخترانی که به همان اندازه خوب یا بهتر از شما هستند، واقعاً این شانس را دارید که پیشرفت کنید.”

تیم او روز شنبه در ویر فیلد در اوپر ساکویل به تساوی 1-1 مقابل قرمزها دست یافت.

جینی فیلیپس، هافبک قرمزها که 19 سال دارد، گفت: “این یک تجربه فوق العاده است و من فکر می کنم که ورزشکاران با استعداد زیادی وجود دارند.”

اگرچه این اولین بار برای مسابقات است، کالیبر بازیکنان به نمایش گذاشته شده، نمایندگانی را از تیم های حرفه ای جذب کرد.

جمار دیکسون، مدیر فوتبال و پرسنل بازیکنان تیم لیگ برتر کانادا پسیفیک اف سی در بریتیش کلمبیا، این اقدام را تماشا کرد.

او گفت: “من همیشه به دنبال مرد و زن هستم.”

مردی در کنار زمین فوتبال ایستاده است و طرفدارانی پشت سرش ایستاده و مشغول تماشای بازی هستند.
جمار دیکسون بین‌المللی سابق کانادایی، که اکنون در باشگاه لیگ برتر کانادا پسیفیک اف سی است، در این رویداد برای جستجوی بازیکنان حضور داشت. (CBC)

بورگنز گفت که استانداردهای بازی ثابت می کند که نیاز به سطح جدیدی از بازی در ماریتایمز وجود دارد.

او گفت: «اگر فرصت‌های بیشتری وجود داشته باشد، متوجه می‌شوید که این بازیکنان ممکن است تمایل بیشتری داشته باشند که واقعاً در این ورزش پیشرفت کنند.

Super Series دریایی در ماه ژوئن در نیوبرانزویک ادامه دارد. PEI شانس میزبانی مسابقات در ماه جولای را خواهد داشت.