هالیفاکس RCMP می گوید پاسخ به تماس های سلامت روان نباید بخشی از وظایف باشد

هالیفاکس RCMP می گوید که پروژه آزمایشی پلیس جامعه آنها تاکنون موفقیت آمیز بوده است، اما افسران نباید اولین کسانی باشند که به تماس های بهداشت روان پاسخ می دهند.

تیم واکنش اجتماعی 18 ماهه برای رسیدگی به تماس‌های مربوط به جوانان و بزرگسالانی که به طور مزمن با پلیس درگیر هستند، افرادی که مشکلات سلامت روانی را تجربه می‌کنند و کسانی که آواره شده‌اند ایجاد شد.

در ارائه ای به هیئت کمیسران پلیس چهارشنبه، گروهبان. دیپاک پراساد گفت که این واحد توانسته است افرادی مانند جانبازان، سالمندان و جوانان در معرض خطر را به خدمات مناسب هدایت کند و تعداد تماس های مکرر را کاهش دهد.

بکی کنت، رئیس هیئت مدیره، گفت که این برنامه هنوز در مراحل اولیه است، اما نتایج امیدوارکننده است.

کنت به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «این دلگرم‌کننده است، زیرا افسران ما را در ایجاد روابط اجتماعی، ایجاد مشارکت برای حمایت از مدارس، جوانان در جامعه به طور کلی بیرون می‌آورد.

زنی سفیدپوست با موهای خاکستری کوتاه در دهلیز کتابخانه ای ایستاده است که گیاهان پشت سر او قابل مشاهده است
Coun. بکی کنت رئیس هیئت کمیسران پلیس هالیفاکس است. (CBC)

کمیسر لیزا بلکبرن نیز از این پروژه حمایت کرد و از تلاش های آن برای پیشگیری و تنش زدایی تحسین کرد.

او گفت: «من می‌خواهم امیدوار باشم که این چیزی است که ادامه پیدا کند، زیرا دیده‌ام که تفاوت واقعی در جامعه ایجاد می‌کند.

اما در حالی که تیم به برخی از حوادث مرتبط با سلامت روان پاسخ می‌دهد، RCMP می‌گوید این تماس‌ها نباید وظیفه اصلی آن‌ها باشد زیرا این واحد به درستی پرسنل یا تجهیز برای رسیدگی به این موقعیت‌ها نیست.

در عوض، تماس ها باید به سازمان های غیر پلیسی هدایت شود.

جف کریستی، سرپرست ارشد RCMP هالیفاکس گفت: “آنها نمی توانند تیم پاسخ سلامت روان سیار باشند. آنها نمی توانند باشند.”

توصیه‌های اخیر کمیسیون تلفات انبوه نیز از پلیس خواسته است تا در تماس‌های بهداشت روانی دخالت نکند.

خدمات در منطقه هالیفاکس “ناسازگار” است

پلیس منطقه ای هالیفاکس (HRP) یک برنامه مشابه اما مجزا را با سلامت نوا اسکوشیا به نام تیم بحران موبایل سلامت روان اجرا می کند.

گزارش اخیر به شورای هالیفاکس گفته است که HRP و Halifax RCMP به درستی ادغام نشده اند و “هر دو دارای مشارکت های اجتماعی متفاوت، تکراری یا متناقض هستند.” همچنین گفت که خدمات بین سازمان ها ناسازگار است.

این گزارش می افزاید که اگر تعدیل نیرو در دو نیرو حل شود، واحدهای ایمنی جامعه مانند پروژه آزمایشی RCMP می توانند منابع بیشتری داشته باشند.

پایلوت تیم واکنش اقدام جامعه به فعالیت خود ادامه می دهد و گزارش کامل عملکرد آن در تاریخ بعدی به هیئت کمیسران پلیس ارائه خواهد شد.