نوجوان مشروط می شود و باید به خاطر آتش زدن پرچم های اسرائیل عذرخواهی کند

نوجوانی که در آوریل پرچم های اسرائیل را که از یک مدرسه یهودی در جزیره غربی مونترال در حومه Dollard-des-Ormeaux سوزانده شده بود، روز دوشنبه اعتراف کرد و به یک سال حبس مشروط محکوم شد.

این جوان که نامش فاش نمی شود به دلیل خردسالی باید در یک برنامه 17 ساعته به دستور دادگاه شرکت کند، از انتشار پست درباره دولت اسرائیل در شبکه های اجتماعی منع شده است و باید نامه عذرخواهی به مدرسه بنویسد. .

با این حال، مرکز امور اسرائیل و یهودیان (CIJA) در یک بیانیه رسانه ای اعلام کرد که مجازات این جوان نتوانست به بزرگی جنایت رسیدگی کند.

اتا یودین، معاون CIJA کبک، گفت: «در حالی که ما از شرایط این حکم برای محافظت از جامعه یهودی قدردانی می کنیم، اما این یک سال محرومیت از ارتکاب اعمال نفرت انگیز دیگران را منع نمی کند و هیچ چیز برای آموزش فرد در مورد آسیب اعمالش نیست.»

در 26 آوریل، این نوجوان پرچم ها را از حصار مدرسه بنیاد عبری برداشت و سپس آنها را سوزاند. این رویدادها فیلمبرداری و در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

پرچم‌ها به مناسبت روز استقلال اسرائیل به نمایش گذاشته شده بود و اقدامات این نوجوان که در همان روزی که بسیاری از یهودیان مونترال هفتاد و پنجمین سالگرد تشکیل کشور اسرائیل را جشن می‌گرفتند، به‌عنوان تلاشی برای ارعاب جامعه یهودی تلقی شد. CIJA گفت.

یودین در مصاحبه‌ای گفت که می‌خواهد به جوانان دستور داده شود تا برخی از آموزش‌های حساسیت را ببینند و امیدوار است شرایطی که بر او تحمیل شده است، که مانع از رفتن او به 200 متری مدرسه می‌شود، به سایر مؤسسات یهودی نیز تعمیم یابد.

او از دادستان‌هایی که روی پرونده‌های جرایم ناشی از نفرت کار می‌کنند خواست تا آموزش‌های خاصی را ببینند تا تأثیری که بر جوامع دارند را کاملاً درک کنند.

اما پاتریشیا جانسون، سخنگوی دفتر مدیر تعقیب کیفری و کیفری کبک، در ایمیلی گفت که تنها هدف از مجازات جوانان بازپروری است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص مجازات های خاص نوجوانان باید به این نکته اشاره کنیم که اصل بازدارندگی عمومی (مجازات الگویی برای پیام رسانی به جامعه) وجود ندارد. فقط اصل بازدارندگی خاص (منصرف کردن این جوان) صادق است.»