نوا اسکوشیا شاهد افزایش مداوم در تعداد بازارهای کشاورزان است

بر اساس آمارهای Farmers Markets of Nova Scotia، یک تعاونی غیرانتفاعی، نوا اسکوشیا بیشترین بازار سرانه کشاورزان را در کانادا دارد.

این استان از 11 بازار در سال 2004 به 44 بازار در سال 2023 رسیده است.

جاستین کانتافیو، مدیر اجرایی بازارهای کشاورزان نوا اسکوشیا و یکی از بنیانگذاران بازارهای کشاورزان کانادا، انجمن ملی، گفت: “به طور پیوسته در حال افزایش است.”

او از سال 2018 با این تعاونی همکاری داشته و در این مدت شاهد پیوستن 20 بازار در استان بوده است.

او گفت که این همه گیری به حرکت مواد غذایی و بازار محلی کمک کرده است.

ما شاهد ظهور بازارهای کشاورزان جدید در سراسر مناطق روستایی در نوا اسکوشیا بوده‌ایم، اما به‌عنوان مثال بخش‌هایی از شهر هالیفاکس که ممکن است در طول تاریخ از نظر دسترسی به غذا کمتر مورد استفاده قرار گرفته باشند.»

بازار کشاورزان پاگواش
بازار پاگواش بیش از 40 کشاورز، صنعتگر و نانوا دارد که هر هفته گرد هم می آیند. (بازار کشاورزان پاگواش)

کانتافیو گفت که بسیاری از مردم نوا اسکوشیا به عنوان جایگزینی برای فروشگاه های مواد غذایی به بازارهای کشاورزان می روند.

او گفت: “بازارهای کشاورزان آن نوع اعتماد، آن جامعه، آن شفافیت و قابلیت ردیابی را ارائه می دهند که مردم واقعا هوس می کنند.”

کانتافیو گفت: «ما یک مکان عالی هستیم، زیرا پیوند شهری به روستایی قوی وجود دارد.

او گفت: «تقاضای زیادی برای غذای محلی در شهر وجود دارد، اما بخش زیادی از تولید در مناطقی مانند ساحل جنوبی، ساحل شمالی و دره است. تولید قوی نیز هست.”

این رشد همچنین تا حد زیادی به دلیل اوج گرفتن تولیدکنندگان، آشپزها، کشاورزان و خریداران است.

لی کاروترز و ایهاس مالیک در بازار آبجوسازی هالیفاکس
لی کاروترز و ایهاس مالیک اخیراً به هالیفاکس نقل مکان کرده‌اند و امیدوارند مانند نیوبرانزویک به بازارهای کشاورزان محلی مراجعه کنند. (جوزفا کامرون/سی بی سی)

لیا کاروترز یکی از این خریداران است. او و نامزدش، احساس مالیک، اخیراً از مونکتون، NB به نوا اسکوشیا نقل مکان کردند، جایی که در بازارهای کشاورزان محلی رفت و آمد می کردند.

Carruthers گفت که دوست دارد از افرادی حمایت کند که محصولات محلی را که شخصاً ساخته اند می فروشند، به همین دلیل است که او روز شنبه وارد بازار آبجوسازی هالیفاکس شد.

از آنجایی که او و مالیک در مورد غذا ذائقه متفاوتی دارند، او گفت که تنوع انتخاب در بازارهای کشاورزان ایده آل است.

او گفت: “او بسیار گوشتخوار است و من گیاهخوار هستم، بنابراین اگر به مکانی مانند این می رویم، لازم نیست نگران به خطر انداختن نیازهای غذایی کسی باشیم.”

Carruthers همچنین جنبه اجتماعی موجود در بازارهای کشاورزان را دوست دارد. او گفت که با برخی از تهیه کنندگان در مونکتون آشنا شدند.

او گفت: «این قطعاً محیطی کاملاً متفاوت با یک فروشگاه مواد غذایی است.