نوا اسکوشیا دستور توقف کار در معدن زغال سنگ زیرزمینی دانکین را لغو کرد

دستور توقف کار لغو شده و تولید در معدن زغال سنگ Donkin در کیپ برتون پس از آتش سوزی زیرزمینی نزدیک به دو هفته پیش از سر گرفته شده است.

گری اوتول، مدیر اجرایی ارشد اداره کار نوا اسکوشیا، گفت که بازرسان تجهیزات معدن را قبل و بعد از تعمیرات به دلیل آتش سوزی بررسی کردند و استان راضی است که معدن زغال سنگ می تواند با خیال راحت کار کند.

“در حال حاضر، با تکمیل آن تعمیرات، یافته ما این است که هیچ خطر مستمر یا قریب‌الوقوعی در رابطه با این رویداد از منظر ایمنی وجود ندارد و تمام سیستم‌هایی که برای ایمنی در معدن وجود دارد، همانطور که باید عمل می‌کنند.” او گفت جمعه

اوتول گفت که تحقیقات در مورد علت آتش سوزی کامل نیست. وی گفت: نتایج هفته آینده پیش بینی می شود.

در اواخر بعد از ظهر روز 30 آوریل برای چند ساعت دود غلیظی از معدن زیرزمینی بیرون آمد.

چون یکشنبه بود، هیچکس زیرزمینی کار نمی کرد. این حادثه تلفات جانی نداشت و آتش سوزی اواخر عصر همان روز مهار شد.

سیستم نقاله مشکوک است

جیمز ادواردز، یکی از اعضای کمیته ارتباط با جامعه که توسط مالک معدن Kameron Coal Management Ltd. ایجاد شده است، در آن زمان گفت که آتش ممکن است با سیستم نوار نقاله زیرزمینی شروع شده باشد.

معدنچیان سابق گفته اند که این امر غیرعادی خواهد بود زیرا نوار نقاله باید به صورت دستی یا خودکار در پایان یک شیفت خاموش می شد.

اوتول در آن زمان گفت که استان به این موضوع رسیدگی خواهد کرد، اما روز جمعه، او از بیان اینکه آیا سیستم نوار نقاله مقصر بوده است خودداری کرد.

او گفت که با این حال، معدن تمام الزامات ایمنی خود را رعایت کرده است.

اوتول گفت: “این یکی از منظم ترین و پربازدیدترین سایت های کاری است که ما در نوا اسکوشیا از منظر ایمنی داریم.”

وی افزود: بر اثر این آتش سوزی، استان به طور موقت بازرسی های غیرمنتظره محل خود را تشدید می کند.

ما ایمنی را در اولویت قرار می دهیم و این افزایش فعالیت بازرسی شامل بازرسی های اعلام نشده اضافی و بررسی گزارش های منظم در مورد عملکرد معدن خواهد بود.

علاوه بر این، اوتول گفت که این وزارتخانه در حال بررسی آوردن یک مشاور برای بررسی ایمنی معادن زیرزمینی است، اما او نمی تواند بگوید که چه کسی ممکن است باشد یا اینکه آیا مالک معدن برای آن هزینه خواهد کرد یا خیر.