نهنگ‌های در حال انقراض باعث ایجاد “به هم ریختگی” برای خدمه خرچنگ PEI می‌شوند که مجبور به جابجایی تله‌ها شدند.

خدمه قایق خرچنگ در ساحل شمالی PEI امیدوارند دو نهنگ راست در خطر انقراض قبل از اینکه باعث اختلال بیشتر در معیشت آنها شوند، هجوم آورند.

با توجه به پروتکل‌های فدرال، ماهیگیران تا روز سه‌شنبه ساعت 5 بعد از ظهر به وقت محلی فرصت داشتند تا وسایل خود را از عمق 10 متری (حدود 18 متر) برای محافظت از نهنگ‌هایی که در اواخر هفته گذشته مشاهده کردند، خارج کنند.

این اقدام به مدت 15 روز ادامه خواهد داشت، مگر اینکه نهنگ ها هنوز در منطقه باشند. اگر چنین باشد، منطقه ماهیگیری برای یک دوره طولانی دیگر بسته خواهد شد. فصل بهار معمولا تا پایان ژوئن ادامه دارد.

تونی کلمنتز که از نورث پورت ماهیگیری می کند، گفت: “این خوب نیست.” “امیدوارم نهنگ[s] تا آن زمان ادامه خواهد داد.”

کلمنتز گفت که مجبور شد 120 تله خود را به آب های کم عمق منتقل کند. او گفت که این منطقه شلوغ‌تر می‌شود و با نزدیک‌تر شدن تله‌های بیشتر سخت‌پوستان سریع‌تر «پاک‌سازی» می‌شوند.

تونی کلمنتز صیاد خرچنگ.
تونی کلمنتز که در خارج از نورثپورت خرچنگ صید می‌کند، می‌گوید که تعطیلی بیشتر ماهیگیری بهاره واقعاً بد خواهد بود. (استیو بروس/سی‌بی‌سی)

ما مطمئناً خرچنگ را از دست خواهیم داد. نمی‌دانم چه تعداد، فعلاً گفتن آن سخت است، اما می‌دانم که روی ما تأثیر خواهد گذاشت.»

جمعیت در “وضعیت ناپایدار”

این اولین باری است که وزارت شیلات و اقیانوس‌ها مجبور شده است این بخش از LFA24 – که از تیگنیش تا نیو لندن امتداد دارد – را به دلیل مشاهده درست نهنگ ببندد.

سردرگمی در مورد اینکه آیا یک یا دو نهنگ در 18 مه دیده شده بودند وجود داشت، اما DFO روز سه شنبه تایید کرد که دو نهنگ در منطقه هستند.

برت گیلکریست، مدیر برنامه های ملی DFO گفت: «ما همچنین می دانیم که فقط یک خط ماهیگیری عمودی لازم است تا یک نهنگ راست را در هم ببندد.

نهنگ های Baleen هنگام تغذیه دهانشان باز است … خط عمودی بین بویه و تله در دهان آنها گیر می کند و آنها فقط شروع به کشیدن تله ها و طناب ها و شناورها می کنند.– برت گیلکریست

به طور معمول، نهنگ‌های بالین هنگام تغذیه دهان خود را باز می‌کنند و آن را در دهان خود می‌گیرند، بنابراین خط عمودی بین بویه و تله در دهان آنها گیر می‌کند و آنها تازه شروع به کشیدن تله‌ها و طناب‌ها می‌کنند. شناورها.”

گیلکریست گفت اقدامات مناسب برای حفاظت از نهنگ در کانادا کارساز است، “اما ما باید به آن پایبند باشیم زیرا جمعیت هنوز در وضعیت نامطمئنی است.”

تعداد نهنگ‌ها در حال حاضر کمتر از 350 نهنگ است که تنها 70 نهنگ از آن‌ها مولد ماده هستند.

“به امید بهترین ها”

در حالی که کلمنتز گفت که جابجایی تله‌ها یک “درد” است، او و دیگر ماهیگیران گفتند که می‌دانند با قوانین حفاظتی موجود کار زیادی نمی‌توان انجام داد.

دیوید هندرسون که همچنین 120 تله خود را به خارج از منطقه بسته منتقل کرد، گفت: “ما امیدواریم بهترین ها به دست آوریم.”

باورش سخت است که بتوانید با یک نهنگ وارد چنین آشفتگی شوید – و تا آنجا که همه ما می دانیم، قبلاً هرگز نهنگی در این چرخ دنده پیچیده نشده بود.

ملانی گیفین به نقشه روی کامپیوتر اشاره می کند.
ملانی گیفین، زیست شناس دریایی، به نقشه ای اشاره می کند که منطقه آسیب دیده از تیگنیش تا نیو لندن در شمال غربی جزیره پرنس ادوارد را نشان می دهد. (استیو بروس/سی‌بی‌سی)

روز سه‌شنبه، اریک گاوین نیز سعی داشت خوشبین بماند.

“شاید بزرگترین نگرانی این بود که شاید مجبور شویم وسایل خود را به زمین بیاوریم. این بزرگترین ترس همه بود.

“من نمی گویم همه خوشحال هستند، نه. اما حداقل ما هنوز در حال ماهیگیری هستیم. این یک چیز خوب است.”

پردازنده‌ها امیدوارند صیدها قوی بمانند

جری گاوین، مدیر اجرایی انجمن پردازشگران غذاهای دریایی PEI، گفت که آنها پیش بینی کاهش قابل توجهی در تجارت ندارند.

او گفت: “امیدواریم صیدها نسبتاً قوی باقی بمانند و ما محصولی برای پردازش داشته باشیم.” “هنوز خرچنگ زیادی وجود دارد که در آن صید خواهد شد [18 metres] و یا کمتر.”

وسایل ماهیگیری ایمن نهنگ.
خدمه ماهیگیری مستقر در اطراف خلیج سنت لارنس، فرآیند تبدیل به وسایل ایمن برای نهنگ را آغاز کرده اند که در سال 2024 اجباری خواهد بود. این وسیله به گونه ای طراحی شده است که اگر نهنگی در آن شنا کند، رها شود و احتمال گیر افتادن دنده بالقوه کشنده را کاهش دهد. (استیو بروس/سی‌بی‌سی)

ملانی گیفین، زیست شناس دریایی با انجمن، گفت که خدمه ماهیگیری جزیره نیاز به محافظت از نهنگ های در معرض خطر شدید را درک می کنند.

از 1260 ماهیگیر، حدود 700 نفر قبلاً به طور کامل یا جزئی به وسایل ایمن برای نهنگ تبدیل شده اند که تا سال 2024 اجباری خواهد بود.

چند سالی است که ماهیگیران در تلاش برای یافتن راه حل هایی هستند که برای نهنگ ها و برای آنها مفید باشد.

یک سوال در مورد غرامت

کلمنتز فقط امیدوار است که نهنگ ها به سمت آب های کم عمق تر حرکت نکنند و مجبور به بسته شدن گسترده تر شوند. پس واقعا بد باش.”

وزیر شیلات استانی، کوری دیگل، در پاسخ به سؤالات رابرت هندرسون MLA لیبرال در مجلس قانونگذاری PEI، گفت که امیدوار است در چند روز آینده با همتای فدرال خود صحبت کند تا در صورت لزوم درباره غرامت خدمه ماهیگیری صحبت کند.

دیگل گفت: “ما باید ببینیم 10 روز آینده چگونه خواهد بود و امیدواریم به موقعیتی نرسیم که این اتفاق بیفتد.”