نماینده پارلمان کیپ برتون می گوید که دعوا بر سر تغییرات پیشنهادی مرزهای انتخاباتی تمام نشده است

عضو پارلمان سیدنی-ویکتوریا ناامید است که کمیسیون مرزهای انتخاباتی فدرال درخواست تجدید نظر او را علیه تغییرات پیشنهادی در کیپ برتون سواری اش رد کرده است.

اما جیمی باتیست، نماینده لیبرال، می گوید که مبارزه هنوز تمام نشده است.

باتیست که دارای مدرک حقوق از دانشگاه دالاهو است، در اسکاسونی زندگی می کند و مشاور معاهده ملل اول میکماو بوده است، می گوید تغییرات مرزی که اسکاسونی را از سواری خارج می کند، خلاف قانون اساسی است و در تضاد با حقوق معاهده و سازمان ملل است. اعلامیه حقوق مردمان بومی.

او روز پنجشنبه گفت: “چند راند تا این مبارزه باقی مانده است. و بنابراین من همیشه به مردم می گویم که من یک بوکسور بودم و تا زمانی که زنگ به صدا در نیاید از مبارزه دست نمی کشم و این کاری است که من به انجام آن ادامه خواهم داد.”

پس از یک سری جلسات عمومی در سال گذشته، کمیسیون توصیه کرد که شهر و روستای وسیع سیدنی-ویکتوریا را به مکانی تبدیل کنید که فقط جوامع شهری اطراف سیدنی و خلیج گلیس را در بر گیرد.

این تغییر اسکاسونی – و همچنین Wagmatcook First Nation – را به یک سواری جدید به نام Cape Breton-Canso-Antigonish سوق خواهد داد.

مردی با کت و شلوار آبی و عینک با میکروفون صحبت می کند.
مایک کلووی، نماینده لیبرال، در حال حاضر سوار بر کیپ برتون-کانسو را نمایندگی می‌کند، که تحت تغییرات پیشنهادی مرزهای انتخاباتی فدرال به Antigonish گسترش می‌یابد. (تام آیرز/CBC)

سوارکاری موجود کیپ برتون-کانسو در حال حاضر توسط مایک کلووی، نماینده لیبرال برگزار می شود.

در اوایل سال جاری، باتیست نسبت به تغییرات پیشنهادی در کمیته دائمی رویه و امور مجلس عوام درخواست تجدید نظر کرد و گفت که کمیسیون بر اساس قانون اساسی موظف است با جوامع آسیب دیده مشورت کند.

در یک حکم طولانی ماه گذشته، کمیسیون مرزهای انتخاباتی فدرال اعلام کرد که به وظیفه خود برای مشورت با مردم عمل کرده یا از آن فراتر رفته است.

این کمیسیون گفت که جلسات آن توسط رسانه های محلی تبلیغ و پوشش داده می شود و وظیفه ندارد به طور خاص با مردم بومی مشورت کند، زیرا این تاج و تخت نیست، بلکه یک نهاد مستقل است که برای جدا بودن از دولت طراحی شده است.

این کمیسیون همچنین گفت که چندین حکم دادگاه عالی کانادا از تصمیم آن حمایت می کند.

کمیسیون گفت: «مایه تاسف است که آقای باتیست به گزارش‌های رسانه‌ای مربوط به کار کمیسیون توجه نکرد و آن را در میان رای دهندگان خود منتشر نکرد».

کوتاهی او در انجام این کار به منزله نقض انصاف رویه از سوی کمیسیون نیست.»

مقامات میکما در حال بررسی قضایی هستند

باتیست گفت که احساس می کند مورد هدف قرار گرفته است و مقامات میکماو با اسکاسونی و مجمع روسای نوا اسکوشیا میکماو در حال بررسی درخواست بررسی قضایی هستند.

“اگر اجازه دهیم این اتفاق بیفتد، چه نوع پیامی به سایر نمایندگان ملت های اول کشور که از اعضای ذخیره هستند ارسال می کند… که شما می توانید در انتخابات پیروز شوید، می توانید مجددا انتخاب شوید، اما یک کمیسیون مرزهای انتخاباتی می تواند تصمیم گیری کند. حکومت کنید و شانس شما را برای انتخاب مجدد مشکل کنید؟” باتیست گفت.

“و برداشتن یک ذخیره کامل از سواری که شما نماینده آن هستید؟ بسیار مشکوک است.”

باتیست گفت که استدلال های کمیسیون ضعیف است.

باتیست مدعی نژادپرستی سیستمیک است

فکر می‌کنم وقتی به نژادپرستی سیستمیک به‌طور کلی نگاه می‌کنید، این واقعیت را می‌دانید که آنها گفتند، ما می‌دانیم که می‌توانیم داشته باشیم، می‌دانیم که باید داشته باشیم، اما این کار را نکردیم زیرا مجبور نبودیم. این چیزی است که ما باید به آن نگاه کنیم و بگوییم: “آیا واقعاً ما در کانادا اینگونه پیش می رویم؟”” باتیست گفت.

او افزود که کمیسیون به معاهدات اشاره کرد، اما در موادی که به آن استناد کرد «انتخابی» بود.

معاهده 1752 یک بند به نام ماده 8 دارد که می گوید هر گونه اختلاف بین ملت میکما و ولیعهد باید در دادگاه حل و فصل شود.

انتظار می رود تغییرات مرزها در سراسر کانادا برای انتخابات عمومی بعدی پس از 1 آوریل 2024 اعمال شود.

داستان های برتر بیشتر