نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر کانادایی‌ها چارلز را به عنوان پادشاه نمی‌خواهند

با تاج گذاری رسمی پادشاه چارلز در کمتر از دو هفته دیگر، یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که پادشاه جدید کانادا می تواند راه سختی را برای پیروزی بر کانادایی ها در پیش داشته باشد – و حمایت از همسرش، کامیلا، حتی ضعیف تر به نظر می رسد.

اگرچه رویداد 6 مه احتمالاً اولین تاج‌گذاری است که بسیاری از کانادایی‌ها فرصتی برای تماشای خود خواهند داشت – آخرین مورد زمانی بود که مادر چارلز، الیزابت دوم 70 سال پیش در سال 1953 تاجگذاری کرد – تعداد کانادایی‌هایی که می‌گویند مشتاقانه منتظر آن هستند. تماشای رویداد کوچک است

یک نظرسنجی جدید از موسسه Angus Reid نشان می دهد که اکثر پاسخ دهندگان (60 درصد) حتی با به رسمیت شناختن چارلز به عنوان پادشاه مخالف هستند. فقط 28 درصد می گویند که دیدگاه مطلوبی نسبت به چارلز دارند، در حالی که تقریباً نیمی (48 درصد) اینطور نیستند.

و اخبار در مورد احساس آنها نسبت به همسر چارلز به همان اندازه بد است.

پس از مرگ ملکه الیزابت در سپتامبر گذشته، گمانه زنی ها و بحث های زیادی در مورد اینکه کامیلا با پادشاه شدن چارلز چه نام خواهد داشت، وجود داشت. در ابتدا، او ملکه همسر بود، عنوانی که ملکه فقید قبل از مرگش تأیید کرد. اما وقتی کاخ باکینگهام دعوت‌نامه‌های تاجگذاری ماه می را فرستاد، او فقط ملکه کامیلا بود.

شاه چارلز سوم و کامیلا، ملکه همسر در یک رویداد تصویر شده اند.
حمایت از کامیلا، که به عنوان ملکه کامیلا شناخته می شود، حتی ضعیف تر از چارلز است. (کریس جکسون/آسوشیتدپرس)

«در طول دوره عزاداری، احتمال سردرگمی وجود داشت Poll finds most Canadians don’t want Charles as King کارولین هریس نویسنده و مورخ سلطنتی مقیم تورنتو در اوایل این ماه به سی‌بی‌سی نیوز گفت: ملکه برای اشاره به ملکه الیزابت دوم و ملکه کامیلا استفاده می‌شد.

“با تاجگذاری، تنها یک پادشاه و ملکه وجود دارد، چارلز سوم و ملکه کامیلا.”

این به وضوح برای برخی از کانادایی ها خوب نیست.

دو سوم (66 درصد) از پاسخ دهندگان به نظرسنجی موسسه انگوس رید گفتند که حتی با به رسمیت شناختن کامیلا به عنوان ملکه کانادا مخالف هستند. اکثریت (60 درصد) می گویند که نباید از او به عنوان “ملکه” یاد کرد. تنها 21 درصد فکر می کنند که او باید عنوان ملکه را داشته باشد، در حالی که 19 درصد گفته اند که او باید به عنوان همسر ملکه یاد شود.

زنی با موهای سفید که تاجی براق بر سر دارد
نزدیک به دو سوم از پاسخ دهندگان به نظرسنجی موسسه انگوس رید مخالف لقب ملکه به کامیلا هستند. (کریس جکسون/گتی ایماژ)

شاچی کورل، رئیس آنگوس، می‌گوید: «کانادایی‌ها درباره دیدگاه‌های خود نسبت به اینکه آیا سلطنت نماینده یک نهاد مدرن است، و در واقع نهادی که می‌خواهند در راس قوانین، سیاست و قانون اساسی کانادا برای نسل‌های آینده باشد، نسبتاً صریح هستند. موسسه رید به سی بی سی نیوز گفت.

“و پاسخ به آن منفی است.”

حمایت از سلطنت پایین آمد

حمایت کلی از سلطنت در کانادا رو به کاهش بوده و در کبک کمترین میزان بوده است.

در این نظرسنجی اخیر، بیش از نیمی از پاسخ دهندگان (52 درصد) گفتند که نمی خواهند کانادا به عنوان یک سلطنت قانون اساسی برای نسل های آینده ادامه یابد، و اکثریت قریب به اتفاق آنها (88 درصد) گفتند که چنین خواهند بود. با باز کردن قانون اساسی برای گسستن روابط خوب است. در کبک، 66 درصد از پاسخ دهندگان مخالف باقی ماندن کانادا در سلطنت مشروطه هستند.

به طور کلی، 45 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که از باز کردن قانون اساسی برای قطع روابط با سلطنت حمایت می کنند، در حالی که تنها یک سوم (33 درصد) فکر می کنند که کانادا باید برای نسل های آینده یک پادشاهی مشروطه باقی بماند.

پس شاید تعجب آور نباشد که هماهنگی با مراسم تاج گذاری لزوما در صدر فهرست کارهای کانادایی نیست.

در حالی که اکثریت کسانی که به این نظرسنجی پاسخ دادند (59 درصد) گفتند که تا حدودی به تاج گذاری در 6 می توجه خواهند کرد، تنها 9 درصد گفتند که واقعا مشتاقانه منتظر آن هستند. از هر پنج نفر (20 درصد) یک نفر گفته اند که ممکن است برخی از آن را تنظیم کنند، در حالی که 29 درصد گفتند ممکن است در مورد آن بخوانند، اما واقعاً آنقدر علاقه ندارند.

تماشا | چارلز در اوایل سال جاری در حین پیاده‌روی مورد هو و خروش قرار گرفت:

شاه چارلز در جریان سفر سلطنتی به بریتانیا، به او اعتراض کرد

معترضان ضد سلطنت در میان جمعیتی بودند که از شاه چارلز و کامیلا، همسر ملکه در بازدید از کولچستر انگلستان استقبال کردند.

کورل گفت که این اعداد باعث می شود کسانی که در کاخ باکینگهام هستند احساس ناراحتی کنند.

اینطور نیست که کانادایی‌ها در خیابان‌ها برای اعتراض علیه سلطنت آماده می‌شوند، اما میزان دوگانگی و عامل «مه» در کانادا – که کشوری بسیار مهم در قلمرو بریتانیا را نشان می‌دهد – نسبتاً نگران‌کننده است.

کورل گفت که این موضوع به موضوع مربوط می شود.

ارتباط کمتر و کمتری با سلطنت در میان کانادایی ها نسبت به 70 سال پیش وجود دارد، زمانی که ملکه خود به سلطنت رسید و پادشاه شد. در آن زمان کانادا کشوری بود با پیوندهای فرهنگی و خانوادگی بسیار نزدیک با بریتانیا. … امروز، جمعیت شناسی کانادا بسیار متفاوت است».

محبت بیشتر به ملکه الیزابت

در حالی که کانادایی ها ممکن است هرگز علاقه زیادی به چارلز نداشته باشند، آنها مادر او را تا پایان عمر در آغوش گرفتند.

نظرسنجی‌های موسسه انگوس رید در حدود زمان تولد 96 سالگی او یک سال پیش نشان داد که 63 درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که دیدگاه مثبتی نسبت به او دارند و 59 درصد گفتند که از مرگ او ناراحت خواهند شد.

اما هیچ یک از وارثان بالقوه او – از جمله پسر چارلز، شاهزاده ویلیام – به این اندازه محبوب نیستند.

زن موهای خاکستری با عینک، کت و کلاه اسطوخودوس، لبخند می زند
ملکه الیزابت تا پایان عمرش نزد کانادایی ها محبوبیت داشت. هیچ یک از وراث او از حمایت یکسانی برخوردار نیستند. (جین بارلو/پول/آسوشیتدپرس)

تنها سه نفر از هر 10 نفر به مؤسسه آنگوس رید گفتند که چارلز را مثبت می بینند (28 درصد) و بیش از نیمی (52 درصد) معتقدند که او کار بدتری نسبت به مادرش به عنوان پادشاه انجام خواهد داد. تقریباً از هر پنج (21 درصد) یک نفر فکر می‌کند که او به خوبی مادرش عمل می‌کند، در حالی که فقط سه درصد فکر می‌کنند که کارش را بهتر انجام خواهد داد.

رابرت فینچ، رئیس اتحادیه سلطنت طلبان کانادا، به سی‌بی‌سی نیوز گفت، با توجه به اینکه سلطنت و ملکه الیزابت در طول سلطنت طولانی او اساساً از یکدیگر جدا نشدند، جای تعجب نیست که انتقال با برخی چالش‌ها مواجه است.

او معتقد است که با گذشت زمان، کانادایی‌ها مانند مادرش از چارلز حمایت می‌کنند تا بیشتر درباره او بیاموزند.

او به برخی از ابتکارات چارلز به عنوان شاهزاده اشاره کرد.

فینچ گفت: «چیزهایی مانند آشتی با مردم بومی، کار با جوانان کانادایی و کارآفرینی آنها، کل جنبش زیست محیطی – منظورم این است که چارلز خیلی قبل از اینکه جنبش سبز به جریان اصلی تبدیل شود، یک طرفدار محیط زیست بود.

اینها ارزش‌های کانادایی هستند که مردم به آن‌ها نگاه می‌کنند و می‌گویند، بله، می‌توانم با آن ارتباط برقرار کنم.»

مردی با لباس نظامی و زن با لباس زرد و کلاه، خندان
در میان کسانی که از ماندن کانادا در یک سلطنت مشروطه حمایت می کنند، حمایت از پسر شاه چارلز، شاهزاده ویلیام، و همسرش، کاترین، بیشتر است. (هنری نیکولز/پول/آسوشیتدپرس)

بر اساس این نظرسنجی، پرنس ویلیام و همسرش کاترین نسبت به چارلز مثبت‌تر دیده می‌شوند، اما همچنان از حمایتی که الیزابت به دست آورده است، کوتاهی می‌کنند. در میان پاسخ دهندگان کانادایی به طور کلی، 53 درصد دیدگاه مثبتی نسبت به ویلیام دارند در حالی که این تعداد برای کاترین 56 است.

با این حال، در میان کسانی که گفتند از ادامه سلطنت کانادا به عنوان یک سلطنت مشروطه حمایت نمی کنند، حمایت از این زوج به ترتیب به 36 و 41 درصد کاهش یافت.

با این حال، نکته قابل توجه این است که در میان کسانی که گفته اند از ماندن کانادا در یک سلطنت مشروطه حمایت می کنند، بسیار بیشتر از چارلز (62 درصد) یا کامیلا (43 درصد) از ویلیام و کاترین (83 درصد از هر کدام حمایت می کنند) برداشت مطلوبی دارند. سنت).


موسسه Angus Reid یک نمونه تصادفی نماینده از 2013 بزرگسال کانادایی را که اعضای انجمن آنلاین آنگوس رید هستند بررسی کرد.ه از 10 تا 12 آوریل 2023. نمونه احتمالی با این اندازه دارای حاشیه خطای +/- 2 درصد، 19 برابر از 20 است.