میانگین قیمت خانه در کانادا در ماه آوریل به 716000 دلار افزایش یافت – 100 هزار دلار نسبت به ژانویه افزایش یافته است.

اعداد جدید دوشنبه نشان دادند که پس از سقوط به دلیل افزایش نرخ بهره در طول سال گذشته، میانگین قیمت فروش مجدد خانه در کانادا برای چهار ماه متوالی افزایش یافته است.

انجمن املاک و مستغلات کانادا روز دوشنبه اعلام کرد که میانگین قیمت فروش خانه‌ای که در ماه آوریل در سیستم MLS آن فروخته شده است به 716000 دلار رسیده است. این چهارمین افزایش ماهانه متوالی است و از ابتدای سال تاکنون بیش از 100000 دلار افزایش یافته است.

پس از رسیدن به بیش از 816,000 دلار در فوریه 2022 – درست قبل از شروع کمپین تهاجمی بانک کانادا برای افزایش نرخ -، بازار مسکن کانادا در بیشتر سال گذشته سرد شد، زیرا نرخ های وام مسکن به شدت بالاتر، تامین مالی خرید را گران تر کرد. خانه.

میانگین قیمت ها چند ماه بعد به پایین تر از 630000 دلار در ماه جولای رسید.

اما پس از حرکت اساساً جانبی تا آغاز سال 2023، ظاهراً بازار از آن زمان حرکت صعودی خود را از سر گرفته است.

تماشا | آیا ساختمان های اداری خالی می تواند راه حلی برای بحران مسکن در کانادا باشد؟

آیا می توان برج های اداری خالی را به مسکن تبدیل کرد؟ | در مورد آن

ساختمان‌های اداری خالی در مرکز شهر در حال تبدیل شدن به فضاهای زندگی هستند تا کمبود مسکن مقرون به صرفه در کانادا برطرف شود. اندرو به چگونگی عملی بودن این فرآیند و پتانسیل آن می پردازد.

بخش اعظم این جهش ناشی از افزایش فروش در منطقه تورنتو بزرگ و منطقه پایین‌تر از بریتیش کلمبیا است، دو بخش از کشور که هم بیشترین سود را در روزهای اولیه کووید-19 داشته‌اند و هم پس از افزایش نرخ‌ها، بیشترین کاهش را تجربه کردند.

اگر اعداد از این دو بازار حذف شوند، میانگین قیمت ملی بیش از 144000 دلار کاهش می یابد و به طور متوسط ​​​​قیمت خانه 572،000 دلار در مکان هایی که تورنتو یا ونکوور نیستند، کاهش می یابد.

CREA که نماینده بیش از 100000 مسکن در سراسر کشور است، می‌گوید تعداد خانه‌هایی که در طول ماه فروخته‌اند، 11 درصد از سطح مارس به 44059 افزایش یافته است و اکنون به بالاترین سطح خود از ژوئن گذشته رسیده است. اما هنوز تقریباً 20 درصد کمتر از آنچه در بازار تب و تاب آن سال گذشته بود، است.

ریشی سوندی، اقتصاددان بانک TD، گفت: «فروش خانه همچنان (با مقداری قدرت) از پایین‌ترین سطح چند دهه‌ای که در ابتدای سال مشاهده شد، باز می‌گردد. “پشتیبانی از بازارهای کار مستحکم، نرخ‌های بهره پایین‌تر و بهبود روان‌شناسی خریدار از سوی بانک مرکزی که در حال توقف است به دست آمده است. [but] مقرون به صرفه بودن به طور قابل توجهی تحت فشار است [and] کاهش عرضه احتمالاً نقش مهم تری در بالا بردن قیمت ها ایفا می کند.”