مکان دوم کافی شاپ کول هاربر ساختمان تاریخی هالیفاکس را بازسازی خواهد کرد

یک کافه محلی کول هاربر و فروشگاه هدیه در حال گسترش به سمت هالیفاکس پس از تصویب پیشنهاد توسعه جدید در عصر سه شنبه است.

شورای جامعه هالیفاکس و غرب به تصویب ساخت کسب و کار کوچک جیسون سلبی، سلبی، قهوه و هدایا، رای دادند. این دومین مکان سلبی خواهد بود، اولین مکان در جاده کول هاربر در دارتموث است.

این کافه جایگزین شرکت قدیمی Gibson’s Appraisers Ltd. واقع در خیابان Chebucto 6318 خواهد شد و همچنین شامل یک واحد مسکونی در زیرزمین خواهد شد.

این ساختمان چند سالی است که خالی است. پنجره‌ها تخته‌بندی شده‌اند و روی آن گرافیتی پوشانده شده است. مدت زیادی از خرید ساختمان دو سال پیش سلبی نگذشته بود که او و تیم توسعه اش متوجه شدند که باید تخریب و بازسازی شود.

با وجود شکل خشن آن، بسیاری از اعضای جامعه این مکان را دوست دارند.

کنار یک ساختمان قدیمی با گرافیتی روی آن.
چندین سال است که Gibson’s Appraisals Ltd. خالی است. تخریب و در پناهگاه سلبی بازسازی خواهد شد. (پاتریک کالاگان/سی بی سی)
یک ساختمان قدیمی به نام
نمای جلویی از ساختمان خالی گیبسون. (پاتریک کالاگان/سی بی سی)

پیتر هنری، معمار کار بر روی این پروژه، گفت: “این ساختمانی است که دوست داشتن آن آسان است.” هنری می گوید که آنها متعهد شده اند شکل و اندازه دقیق آن را تکرار کنند.

سلبی در مصاحبه ای به CBC گفت که احترام به این ساختمان برای او و تیمش مهم است.

او گفت: “ما امیدواریم بتوانیم برخی از عناصر شخصیت را نجات دهیم و کاری ویژه برای ادای احترام به تاریخ ساختمان در جامعه انجام دهیم.”

ما بسیار حواس‌مان به مکان ویژه‌ای است که برای خیلی‌ها داشته است، بنابراین امیدواریم که آن را در ساخت جدید منعکس کنیم.»

بازخورد مثبت

قبل از تصویب آن، به اعضای جامعه فرصت داده شد تا پیشنهاد سلبی را که شامل تصاویری از طرح بود، ارزیابی کنند. بسیاری از آنچه دیدند راضی بودند و هیچ کس مخالف ساخت و ساز جدید نبود. نظرات آنها در گزارشی که توسط برنامه ریزان شهرداری منطقه ای هالیفاکس تهیه شده بود، پیوست شد.

طرح یک ساختمان ترسیم شده است.  شامل یک کافه، یک نیم طبقه بالا، دستشویی، انباری و یک آپارتمان در زیرزمین است.
طرح پیشنهادی برای فضای داخلی پناهگاه سلبی. (جیسون سلبی، پیتر هنری و دیوید چیسون)

یکی از اعضای جامعه گفت: “خوشحالم که می بینم طراحی جدید به معماری اصلی ادای احترام می کند و یکپارچگی مکان را در دو خیابان متقاطع حفظ می کند. بیشتر ما در این منطقه یک نقطه نرم واقعی برای ساختمان داریم.”

یکی دیگر گفت: “رفتن به سلبی مانند بازدید از خانه یک دوست است. شما همیشه از شما استقبال می کنید، با مهربانی رفتار می کنید و با لبخند بزرگی می روید.”

بر اساس این گزارش، برخی دیگر اذعان کردند که یک کافه جدید “امکان رفاهی خوبی” برای محله خواهد بود.

“رشد در افق است”

سلبی اولین مکان خود را در سال 2019 افتتاح کرد. او می‌گوید کسب‌وکار کوچکش یکی از هزاران کسب‌وکار در استان بود که به شدت تحت تأثیر کووید-19 قرار گرفت.

او حمایت جامعه کول هاربر و کارکنان «سخت‌کوش» او را برای عبور کافه از همه‌گیری اعتبار می‌داند.

سلبی گفت: “من فکر می کنم هیجان انگیز است که رشد در افق است زیرا ما به دنبال گسترش به سمت هالیفاکس هستیم، و می دانید که امیدوارم زودتر از دیرتر شاهد به ثمر نشستن همه اینها باشیم.”

سلبی می گوید مطمئن نیست که کافه چه زمانی افتتاح می شود زیرا پروژه هنوز در مراحل اولیه است. اما او می گوید که اگر همه چیز به خوبی پیش برود، دوست دارد سال آینده باز شود.

داستان های برتر بیشتر