مونترال 5.6 میلیون دلار را برای مسکن مقرون به صرفه در فلات کنار گذاشته است

مونترال در حال کار بر روی تبدیل Manoir Lafontaine، یک ساختمان 91 واحدی در مقابل پارک لافونتین، به مسکن مقرون به صرفه است.

کمیته اجرایی شهر اجازه 5.6 میلیون دلار کمک مالی را برای تصاحب این ساختمان داد.

Interloge، یک گروه متخصص در مسکن ارزان قیمت، چند ماه است که روی این پروژه کار می کند. ماموریت آن به دست آوردن و توسعه ساختمان های آپارتمانی با اجاره های مقرون به صرفه است. موجودی مسکن آن شامل بیش از 730 واحد مسکونی و 1000 واحد دیگر در حال ساخت است.

بنوا دورایس، نایب رئیس کمیته اجرایی مونترال، می گوید این اقدام گام مهمی در افزایش تعداد واحدهای مسکونی ارزان قیمت در مونترال است.

او گفت: “کمیته اجرایی تصمیم گرفته است که 5.6 میلیون دلار برای این پروژه رزرو کند تا اطمینان حاصل شود که مسکن ارزان قیمت پایدار، مقرون به صرفه برای هزینه زندگی، خارج از حدس و گمان.”

Manoir Lafontaine یکی از پروژه های آزمایشی Chantier Montréal Abordable است که با هدف افزایش ساخت و ساز و حفظ مسکن ارزان قیمت به روشی پایدار از طریق مشارکت های مختلف انجام می شود.

به گفته دوریس، معامله “قریب الوقوع” است، اما اقدامات دیگری مانند دریافت ضمانت وام باید در هفته های آینده انجام شود.

Interloge و شهر همچنین به دنبال شرکای از وزارت امور شهرداری و مسکن (MAMH) هستند.

کبک از اعطای کمک مالی 350 میلیون دلاری به پروژه های مسکن توسط کبک خبر داد Fonds de solidarité FTQ و جنبش Desjardins ژوئن گذشته برای ایجاد 2000 واحد مسکن اجتماعی و مقرون به صرفه در طول سه سال.

430000 دلار برای هر خانه

طبق گزارش رادیو کانادا، بودجه ساخت مانور لافونتین در مجموع 39 میلیون دلار است – تقریباً 430000 دلار برای هر واحد مسکونی.

این مبلغ شامل بازسازی های اساسی به مبلغ بیش از 15 میلیون دلار است که می تواند طی دو تا سه سال تقسیم شود، عمدتاً برای سیستم گرمایش و آسانسور.

کمیته اجرایی در سند اداری گفته است: «هدف اولویت بندی اسکان ده خانواری است که هنوز در ساختمان اقامت دارند و در حین انجام کار به طور موقت جابجا خواهند شد.

شرکتی که توسط برندون شیلر و جرمی کورنبلوت اداره می شود، چندین سال است که مالک این ساختمان بوده است.

“مسکن ارزان قیمت همیشه”

برای شهردار منطقه پلاتو مون رویال، لوک رابوئین، “مانور لافونتین نماد یک سرمایه گذار سوداگر بی پروا بود.”

اکنون ما موفق شده‌ایم این ساختمان را با یک سازمان اجتماعی خریداری کنیم تا آن را به عنوان مسکن ارزان قیمت برای همیشه نگه داریم.»

مانور لافونتین که در سال 1966 به عنوان یک هتل مجلل برای اکسپو 67 ساخته شد، بعداً به یک ساختمان مسکونی تبدیل شد.

در بهار سال 2021، مالک فعلی ساختمان 14 طبقه به مستاجران ساختمان اخطار تخلیه داده بود و به آنها اطلاع داده بود که باید در 30 ژوئن برای مدت حداقل هفت ماه آن را ترک کنند.

در ماه مه 2022، دادگاه اداری مسکن (TAL) درخواست مالکان را برای اخراج موقت مستاجرین برای انجام کارهای عمده رد کرد.