مونترال پناهگاه های گرمایشی را پس از طوفان یخ می بندد زیرا هیدرو-کبک جیب مشتریان را دوباره به هم وصل می کند

شش روز پس از آنکه طوفان یخ درختان را از بین برد و برق شهر را قطع کرد، مونترال پناهگاه‌های گرمایشی خود را می‌بندد و می‌گوید از حالت اضطراری به حالت بازیابی تغییر می‌کند.

اما مقامات شهری در یک کنفرانس خبری بعد از ظهر سه شنبه گفتند که کسانی که هنوز برق ندارند می توانند با تماس با شماره 311 یا 514-872-0311 در صورتی که در یکی از شهرداری های جدا شده جزیره زندگی می کنند، کمک دریافت کنند.

ریچارد لیبمن، رئیس آتش نشانی مونترال گفت: “اگر هنوز قدرت ندارید، ما مطمئن خواهیم شد که شما عقب نمانید.”

آلن وایلانکورت، عضو کمیته اجرایی مسئول امنیت عمومی، گفت که کارگران شهری به جمع آوری شاخه های افتاده که پیاده روها و پارک های شهر را آلوده می کنند، ادامه می دهند.

وایلنکور گفت، با این حال، کار اصلی جدا کردن درختان از شریان های اصلی و دور شدن از خطوط برق انجام شده است.

او گفت: «شهر در حال بازگشت به زندگی است. “بهار اینجاست.”

اما Vaillancourt هشدار داد که افرادی که از آب و هوای معتدل در پارک‌ها لذت می‌برند، باید احتیاط کنند و در مسیرهای مشخص شده، دور از درختان بزرگی باشند که شاخه‌هایشان ممکن است هنوز در برابر بار یخ شکننده باشند.

Hydro-Quebec گفت که کمتر از 7000 مشتری تا اواسط بعد از ظهر روز سه شنبه در جزیره مونترال دچار کمبود برق شدند.

بسیاری از آنها به قطعی های کوچک مرتبط بودند – گاهی کمتر از 10 مشتری – و در سراسر جزیره پخش می شدند، اما، طبق نقشه خاموشی هیدرو-کبک، آنها بیشتر در جزیره غربی و ناحیه کوت-د-نیژ متمرکز بودند. نوتردام دو گریس.

فرانسیس لابه، سخنگوی Hydro-Quebec گفت: تمام مناطق بسیار آسیب دیده مکان هایی با درختان بالغ زیادی هستند که یخ آن ها را سنگین کرده است.

او به سی بی سی مونترال گفت: «خسارات وارده بسیار مهم بود. “وقتی درختی می افتد یا منقار می کند و به شبکه ما برخورد می کند، وجود دارد [only] ما می توانیم انجام دهیم ما فقط باید آن را بازسازی کنیم.”

او گفت که اولگ جازوسکی، ساکن بیکنسفیلد و مهندس برق در آژانس فضایی کانادا، یکی از کسانی بود که روز سه‌شنبه، پنجمین روز بدون برق، بدون برق ماند.

جازوسکی از سرعت آهسته تعمیرات ناامید و خشمگین شد زیرا گفت که نگرانی در مورد یک درخت بزرگ در نزدیکی خطوط برق را مطرح کرده بود اما نادیده گرفته شد. آن درخت هفته گذشته روی خطوط سقوط کرد و آنها را قطع کرد و برق و اینترنت خانه جازوسکی را قطع کرد.

این یک مصیبت بود که باعث شد او قابلیت اطمینان و انعطاف پذیری شبکه توزیع هیدرو-کبک را زیر سوال ببرد.

او گفت: «مشکل نصب ضعیف و نگهداری ضعیف است. ما محصولات قابل اعتمادی را برای کار در فضا تولید می کنیم. آنچه من در اینجا می بینم قابل قبول نیست.”

Vaillancourt، مسئول شهر، گفت مونترال در حال تجزیه و تحلیل آنچه در طول قطع برق رخ داده است و راه هایی را که می تواند در آینده بهبود یابد، بررسی خواهد کرد.