مونترال پراید برند جدیدی را راه اندازی می کند، می گوید مطمئن است که رژه طبق برنامه امسال ادامه خواهد داشت

مونترال پراید می‌گوید تمام تلاش خود را می‌کند تا از لغو شدن رژه پراید این شهر در آخرین لحظه در سال جاری جلوگیری کند.

پنجشنبه، این سازمان غیرانتفاعی یک وب سایت و لوگوی جدید پر زرق و برق راه اندازی کرد و گفت که سازمان را بازسازی کرده و تیمی متشکل از 200 نفر با تجربه برنامه ریزی رویدادهای مهم را برای مدیریت رژه امسال که در 13 آگوست برگزار می شود، استخدام کرده است.

سیمون گاماچه، مدیر اجرایی مونترال پراید، سازمانی که مسئول پراید شهر است، گفت: “ما تنها نیستیم. ما بازیکنان بسیار زیادی روی آن کار می کنیم. و امسال بسیار بسیار قوی خواهد بود.” رژه و جشنواره

من می توانم بگویم که ما دو ماه از سال گذشته جلوتر هستیم.

سال گذشته، صبح روز آگوست، رژه قرار بود با 12000 شرکت‌کننده در طول چند کیلومتری یکی از شلوغ‌ترین بلوارهای شهر برگزار شود، گاماچه برای یافتن یک اتاق خالی که قرار بود پرسنل در آنجا آماده شوند، آمد.

اعضای کارکنان قبلاً پس از اینکه متوجه شدند سازمانشان نتوانسته نزدیک به 100 داوطلب امنیتی را جذب کند، تماس را لغو کرده بودند.

این شلوغی شایعاتی را برانگیخت مبنی بر اینکه مونترال پراید تهدید یا درگیری های داخلی را تجربه کرده است، و همچنین گفتگو در مورد جایگاه و اهمیت رژه در هفته پراید، که اکنون جشنواره بزرگی را نیز در نزدیکی استادیوم المپیک برگزار می کند، ایجاد کرد.

اما شاید به دلیل استقامت و ماهیت مردمی رژه‌های پراید، که از اعتراضات علیه سرکوب دولتی و همجنس‌گرا هراسی سرچشمه می‌گیرد، ساعاتی بعد یک راهپیمایی بداهه در 7 اوت 2022 در دهکده همجنس‌گرایان مونترال برگزار شد.

مردی با کت مشکی و موهای نمک و فلفل بیرون استادیوم المپیک مونترال ایستاده است.
سیمون گاماچه، مدیر اجرایی مونترال پراید، می گوید که این سازمان با تیمی متشکل از 200 نفر با تجربه در رویدادهای بزرگ برای برنامه ریزی رژه پراید امسال همکاری می کند. (Kwabena Oduro/CBC)

گزارشی که به سفارش شهردار والری پلانت ماه‌ها بعد تهیه شد نشان داد که فقدان سازماندهی ساده مقصر لغو رژه بوده است.

نویسنده این گزارش، فیلیپ شنوب، رئیس سابق آژانس حمل و نقل مونترال، دریافت که فقدان ارتباط میان کارکنان پر بار، از جمله خروج دو عضو کلیدی، به حذف استخدام کمک کرده است.

تیم پراید دست نخورده باقی ماند

گاماچه در مصاحبه ای در روز پنجشنبه گفت که اگرچه تیم مونترال پراید رشد کرده است، اما تیم اصلی آن دست نخورده باقی مانده است.

او گفت: “ما همه را حفظ کردیم. ما واقعاً به این افتخار می کنیم و به عنوان یک تیم، برای ارائه دوباره این چیزها گرد هم می آییم.”

Gamache گفت که این غیرانتفاعی همچنین توانست حامیان مالی خود را حفظ کند. او گفت: “آنها گفتند “اشتباهات اتفاق می افتد. ما می خواهیم برگردیم.”

جشنواره غرور مونترال از 3 آگوست آغاز می شود و تا روز رژه 10 روز بعد ادامه خواهد داشت. رویدادها در دهکده و همچنین در اسپلاناد پارک المپیک برگزار خواهند شد.

یک زن بلوند با ژاکت آبی بچه‌گانه بیرون برخی از ساختمان‌ها در مونترال قدیمی ایستاده و به دوربین لبخند می‌زند.
گابریل راندی، رئیس SDC du Village، می‌گوید امیدوار است که هفته غرور امسال، پس از چند سال همه‌گیری سخت، به دهکده رونق بخشد. (Kwabena Oduro/CBC)

گابریل راندی، رئیس دهکده Société de Développement تجاری ناحیه مرکزی، SDC du Village، گفت که امیدوار است این جشنواره پس از سه سال همه‌گیری، رونق بسیار مورد نیاز این محله را بدهد.

راندی گفت: “هفته افتخار برای دهکده مانند سوپر بول است.” “ما امیدواریم امسال، می دانید، پس از لغو سال گذشته، امیدواریم که این یک آغوش بزرگ عشق برای همه جامعه باشد.”

گاماچه گفت که انتظار می رود بیش از 100000 نفر در رژه امسال حضور داشته باشند.