مناطق بسته شده برای محافظت از نهنگ های در معرض خطر آماده بازگشایی از جمعه در غرب PEI

به انجمن ماهیگیران PEI گفته شده است که مناطق خلیج سنت لارنس پس از مشاهده نهنگ های راست اقیانوس اطلس شمالی در ماه گذشته، در ساعت 5 صبح روز جمعه به روی تله های خرچنگ بسته شده است.

این خبر که بخش LFA 24 در غرب PEI بازگشایی خواهد شد، با تسکین افرادی که در صنعت ماهیگیری خرچنگ مشغول هستند، مواجه شده است.

در 19 ماه مه، Fisheries and Oceans Canada دستور داد تا تمام تجهیزات ماهیگیری خرچنگ را از آب های عمیق تر از 10 فوت – حدود 18 متر – در منطقه صید خرچنگ در شرق نورث پورت در غرب PEI به منظور محافظت از نهنگ ها خارج کنند.

قرار بود این اقدام پس از 15 روز پایان یابد، البته تا زمانی که مشاهده جدیدی از نهنگ وجود نداشته باشد. در این بین، خدمه تله‌های خود را از آب‌های عمیق‌تر برداشتند و آن‌ها را در میان تله‌هایی قرار دادند که سایر خدمه قبلاً در مناطق کم‌عمق‌تر گذاشته بودند.

این نقشه منتشر شده توسط دپارتمان شیلات و اقیانوس‌ها دارای نقطه‌ای در اقیانوس در شرق PEI غربی است که نشان می‌دهد در 18 مه دو نهنگ سمت راست از هوا در آن مشاهده شده‌اند.
این نقشه منتشر شده توسط دپارتمان شیلات و اقیانوس‌ها دارای نقطه‌ای در اقیانوس در شرق PEI غربی است که نشان می‌دهد در 18 مه دو نهنگ سمت راست از هوا در آن مشاهده شده‌اند. (اداره شیلات و اقیانوس ها)

ملانی گیفین، زیست شناس دریایی و برنامه ریز برنامه انجمن ماهیگیران PEI، گفت که DFO تایید کرد که هیچ نهنگی در طی دو پرواز برنامه ریزی شده بین روزهای 9 و 15 مشاهده نشد.

وی گفت: بازگشایی 12 ساعت زودتر از حد انتظار احتمالاً به دلیل وزش باد در پیش بینی هوا است.

شلیک سر
ملانی گیفین، از انجمن ماهیگیران PEI، می گوید که از شنیدن بازگشایی منطقه بسته خوشحال هستند. (CBC)

“با این همه دنده متراکم شده در خط 10 متری، با آمدن این نوع آب و هوا، ماهیگیران ترجیح می دهند دنده خود را به داخل آب عمیق تر منتقل کنند تا از تعویض دنده و احتمالاً در هم پیچیده شدن با سایر دنده ها و احتمالا گم شدن جلوگیری کنند. “گیفین گفت.

چارلی مک گیگان، رئیس ماهیگیران خرچنگ در PEI، گفت که بازگشایی خبر خوبی است.

مردی در کنار قایق ماهیگیری خود ایستاده است
چارلی مک‌گیگان، رئیس هیئت بازاریابی خرچنگ دریایی PEI، می‌گوید این تعطیلی بر درآمد ماهیگیران این منطقه تأثیر گذاشته است. (آرون آدتویی/سی بی سی)

“آنها در عمق 80 تا 100 فوتی آب ماهیگیری می کردند، بسیاری از آنها، و خرچنگ تازه شروع به آمدن در آن منطقه کرده بود. و سپس آنها مجبور شدند همه وسایل را از آن منطقه بیرون بکشند و آن را به 60 فوت منتقل کنند. آب یا کمتر.»

“اساساً 400 قایق در آن منطقه یا نزدیک به آن وجود دارد. اگر همه آن قایق ها را بردارید و آنها را در یک نوار کوچک باریک بین خط ساحلی و عمق 60 فوتی آب قرار دهید… این یک ازدحام بیش از حد تجهیزات است.”

مک گیگان گفت که تلفات در دو هفته گذشته می تواند برای برخی از خدمه ها قابل توجه باشد.

قایق ها
قایق‌ها در مناطق آسیب‌دیده LFA 24 می‌توانند از جمعه ساعت 5 صبح به وقت محلی تله‌ها را به داخل آب‌های عمیق‌تر منتقل کنند. (برایان مک اینیس)

“آنها تازه شروع به گرفتن صیدهای بسیار خوب در عمق 80 فوتی و عمیق تر از آب کرده بودند، و مجبور شدند تمام وسایل را در عمق 60 فوتی جابجا کنند. بنابراین بله، به شدت آنها را تحت تاثیر قرار داده است.”

مک گیگان گفت که ماهیگیران یک روز یا بیشتر طول می کشند تا وسایل خود را در مکان های عمیق تر بازگردانند.

او درباره تعطیلی 15 روزه گفت: «واقعاً من احساس نمی‌کنم عادلانه بوده است. منظورم این است که نهنگ‌ها فقط در حال شنا کردن بودند و هرگز نهنگ‌هایی با وسایل خرچنگ PEI درهم‌تنیده نبودند.»