ملوانان فیلیپینی برای اولین بار در کشتی های با پرچم کانادا خدمت می کنند

کانادا و فیلیپین قراردادی را امضا کردند که راه را برای ملوانان فیلیپینی برای خدمه کشتی‌های با پرچم کانادا برای اولین بار باز می‌کند.

این تلاشی برای رسیدگی به یک مشکل بزرگ در کشتی های کانادایی است.

هیچام عیون، سخنگوی حمل و نقل کانادا در بیانیه ای به CBC گفت: «صنعت و سایر ادارات دولتی به حمل و نقل کانادا نیاز به یافتن دریانوردان واجد شرایط برای ایفای نقش های مختلف در کشتی ها و در ساحل برای پشتیبانی از عملیات دریایی اطلاع داده اند.

توافق متقابل بین کانادا و فیلیپین که در 29 مارس امضا شد، گواهینامه‌های شایستگی فیلیپینی را برای ملوانان فیلیپینی به رسمیت می‌شناسد – معروف به استاندارد آموزش، گواهینامه، و نگهبانی برای دریانوردان (STCW).

این بدان معناست که ملوانان فیلیپینی می توانند با ویزای کار و بدون داشتن شرایط اقامت دائم در کشتی های با پرچم کانادا کار کنند.

بروس باروز گفت: «ما از حمل و نقل کانادا درخواست کمک کرده‌ایم تا به ما کمک کند کارگران خارجی بیشتری را برای کار در کشتی‌های خود بیاوریم، و اینها افسران و دریانوردان عادی هستند زیرا ما در صنایع دریایی در کانادا کمبود شدید پرسنل داریم.» ، رئیس و مدیرعامل اتاق بازرگانی دریایی.

“این برای صاحبان کشتی ما خوب است”

این اتاق عمدتاً نشان دهنده منافع کشتیرانی دریاچه های بزرگ و سنت لارنس سی اوی است.

باروز بر این باور است که فیلیپینی‌ها می‌توانند اواخر امسال در کشتی حضور داشته باشند.

او گفت: “این برای مالکان کشتی ما و در زنجیره تامین آمریکای شمالی خوب است، زیرا بخش دریایی محور زنجیره تامین را قابل اعتمادتر می کند.”

مردی با کت و شلوار.
بروس باروز مدیر عامل و رئیس اتاق بازرگانی دریایی است. (اتاق بازرگانی دریایی)

ترتیبات فیلیپین در اوایل ماه جاری در بولتن ایمنی کشتی حمل و نقل کانادا منتشر شد.

انجمن خدمات بازرگانی کانادا نماینده اکثر افسران و خلبانان کشتی در صنعت دریایی کانادا است.

به درخواست های مکرر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

یک قدم مهم

گارد ساحلی کانادا نیز به دریانوردان فیلیپینی و سایر دریانوردان خارجی نگاه می کند. کانادا قبلاً با استرالیا، فرانسه، نروژ، اوکراین، گرجستان و بریتانیا توافقات متقابل دارد.

کریگ مکارتنی، سخنگوی شیلات و اقیانوس‌ها، گفت: «ما در حال بررسی ملاحظات مربوط به مجوزهای امنیتی، ویزای کار و الزامات حمل‌ونقل کانادا هستیم که CCG باید برای دریافت تأییدیه گواهینامه STCW برای هر نامزد انجام دهد.»

باد استریتر، کهنه کار قدیمی صنعت حمل و نقل، می گوید که این امر برای کشتیرانان کانادایی و فیلیپینی ها مهم است.

در میان نقش‌هایش، استریتر یک بازدیدکننده رفاهی کشتی برای ماموریت دریانوردان است.

او گفت: «آنچه که برای من مهم است، توافق با یکی از بزرگترین کشورهای دریانوردی در جهان است.

او گفت که اینها دریانوردانی هستند که “بر اساس تجربه من، بسیار باتجربه و همچنین در کاری که انجام می دهند بسیار کوشا هستند و … بسیاری از آنها که ما می بینیم آرزو دارند به کانادا بیایند.”

سوالاتی در مورد اینکه آیا گواهینامه شایستگی فیلیپین با استانداردهای تعیین شده توسط سازمان بین المللی دریانوردی، یک آژانس ایمنی کشتی سازمان ملل متحد مطابقت دارد یا خیر، مطرح شده است.

گواهینامه فیلیپین به رسمیت شناخته شده است

ممیزی آژانس ایمنی دریایی اروپا عدم انطباق با مقررات STCW را نشان داد.

با این حال، آژانس اروپایی متعاقباً اظهارات فیلیپین مبنی بر انجام اقدامات اصلاحی را پذیرفت و اعلام کرد که گواهینامه فیلیپین را به رسمیت می شناسد.

فیلیپین همچنان در فهرست کشورهای IMO از کشورهایی است که استانداردهای آن را برآورده می کنند.

باروز گفت که کانادا با فیلیپین وارد توافق نمی شود مگر اینکه با سطوح شایستگی راحت باشد.

ارسال کنندگان هیچ نگرانی ندارند.

باروز گفت: “ما در گذشته در سطح جهانی با آنها کار کرده ایم.”

“صاحبان کشتی ما که در عملیات های جهانی نیز کار می کنند با تعدادی از این دریانوردان آشنا هستند. بنابراین آنها آنها را به عنوان کارگران بزرگ کشتی ها می دانند و شایستگی های آنها را قبلاً می دانند و بسیار خوشحال هستند که اکنون متقاضیانی را از فیلیپین دریافت کرده و دریافت می کنند. “