مقام انرژی نمی گوید که آیا در حال مذاکره با شمال پالپ در مورد زیست توده است یا خیر

مدیر کل یک مرجع انرژی که به چهار شرکت برق شهری در نوا اسکوشیا خدمات رسانی می کند، نمی گوید که آیا در حال مذاکره با پالپ شمالی برای خرید برق هستند که کارخانه کرکره ای می تواند با راه اندازی مجدد دیگ برق و سوزاندن درختانی که پاییز گذشته تخریب شده بودند تولید کند. در طول طوفان پس از استوایی فیونا.

جزئیات این طرح در اسنادی که در دادگاه عالی بریتیش کلمبیا ثبت شده بود، ارائه شده بود، جایی که مقامات شرکت مالک نورترن پالپ – Paper Excellence Canada – برای تمدید حمایت طلبکار تا پایان ماه اوت درخواست می کردند. یک قاضی این درخواست را جمعه گذشته تایید کرد.

این اسناد می‌گویند که مقامات شرکت با «یک مقام انرژی محلی» درباره این سرمایه‌گذاری صحبت می‌کنند، اگرچه سخنگوی Paper Excellence از شناسایی این مقام خودداری کرد. یک سخنگوی Nova Scotia Power هفته گذشته گفت که آنها در حال مذاکره با کارخانه نیستند.

روز دوشنبه، مدیر کل سازمان انرژی منابع جایگزین نمی گوید که آیا این سازمان همان سازمانی است که در اسناد دادگاه به آن اشاره شده است یا خیر.

لب تنگ

“به عنوان ابزاری برای همسویی با سیاست‌ها و مقررات مهم کربن‌زدایی دولت استانی که نیاز دارند منابع برق در سال 2030 80 درصد تجدیدپذیر یا بیشتر باشد، ما در حال پیشبرد مجموعه‌ای از پروژه‌های خود توسعه‌ای هستیم و در عین حال در حال مذاکره برای گزینه‌های تامین با نهادهای شخص ثالث هستیم. آرون لانگ در بیانیه ای گفت.

وی گفت: «توانایی این مقام برای ایمن سازی تجهیزات و خدمات از صنایع محلی برای پروژه های ما و تدارکات از [Nova Scotia] بازار عمده‌فروشی برق … با محرمانه نگه داشتن وضعیت و جزئیات مذاکرات متعدد ما یا عدم وجود آنها در این زمان به بهترین وجه به دست می‌آید.”

این مرجع در سال 2014 توسط شهرهای آنتیگونیش، برویک و ماهون بی تشکیل شد. مزرعه بادی الرزهاوس را توسعه داد که انرژی تجدیدپذیر را برای تاسیسات برق شهری مالک و کمیسیون نور الکتریکی ریورپورت فراهم می‌کند. این مقام همچنین در پروژه های تجاری خورشیدی مشارکت دارد.

علاقمندان مطلع شوند

لانگ در بیانیه خود گفت که طرف های علاقه مند از ترتیبات تجهیزات و تامین “در زمانی که از منافع شهروندان و مشتریان ما محافظت می شود” مطلع خواهند شد.

در اسناد دادگاه، معاون Paper Excellence Canada گفت که امکان راه‌اندازی مجدد دیگ برق برای ایجاد برق به دستیابی به توافق با مرجع انرژی ناشناس، تکمیل فرآیند ارزیابی زیست‌محیطی و تمدید قرارداد تامین آب بستگی دارد.

این اسناد می‌گویند این پیشنهاد می‌تواند راهی برای درآمدزایی برای آسیاب در آبکرومبی، NS، باشد که از اوایل سال 2020، زمانی که قانون استانی دسترسی شرکت را به بندرگاه قایق، یک مصب جزر و مدی سابق، برای تصفیه پساب‌های آن حذف کرد، فعال نبوده است.

این شرکت موفق به کسب مجوزهای لازم برای ساخت یک مرکز درمانی جدید نشد و از آن زمان تاکنون با دولت استانی درگیر اختلافات قانونی بوده است.

مسئولان این شرکت ابراز امیدواری کرده اند که این کارخانه را بازگشایی کنند و در حال طی کردن مراحل برای دریافت تاییدیه های لازم هستند، اما در اسناد دادگاه نیز آمده است که می توانند از دیگر جوامع روستایی استان که علاقه مند به کارخانه هستند، ابراز علاقه کنند.