مقامات مونترال قول داده اند که مخروط های ساختمانی نارنجی را کاهش دهند

در امتداد خیابانی در مرکز شهر مونترال، در جلوی ساختمان شهرداری، مخروط‌های ترافیکی با راه راه نارنجی و سفید در یک ردیف در پیاده‌رو ایستاده‌اند. چند متر دورتر، مخروط‌های بیشتری نشان‌دهنده مکان‌های ساخت‌وساز هستند، در حالی که یک مخروط منفرد در بالای ستون آبی که خیابان را از یک مسیر دوچرخه جدا می‌کند، قرار دارد.

مخروط‌های ترافیکی مونترال به نماد غیررسمی شهر تبدیل شده‌اند: نسخه‌های مینیاتوری آن به عنوان سوغاتی و اسباب‌بازی فروخته می‌شود، ساکنان برای جشن هالووین لباس مخروط می‌پوشند، و یک هنرمند محلی یکی را به یک قهرمان کتاب‌های مصور تبدیل کرده است.

اما در حالی که برخی از مردم مونترال این نماد را پذیرفته‌اند، اتاق بازرگانی شهر می‌گوید که مخروط‌ها – و بسته شدن جاده‌ها که اغلب، اما نه همیشه، با آنها همراه است – منبع ناامیدی است. میشل لیبلان، رئیس و مدیر عامل اتاق بازرگانی متروپولیتن مونترال، در مصاحبه ای در روز سه شنبه گفت: مخروط ها آنقدر رایج شده اند که رانندگان دیگر آنها را به عنوان هشدار تعبیر نمی کنند.

او گفت: “مردم حساسیت زدایی می کنند، رانندگان حساسیت زدایی می کنند، این خطر ایجاد می کند.” “این لزوماً به شهرت مربوط نمی شود، بلکه به شهری تبدیل شده ایم که در آن مخروط ها همه جا هستند و ما آنقدر پول نمی پردازیم. توجه کنید، مگر اینکه خیلی ناامید باشیم زیرا راه را به جایی که می خواهیم برویم مسدود می کند.»

لبلانک گفت که از اعلامیه های اخیر شهر و وزیر حمل و نقل کبک برای کمتر دیده شدن مخروط ها خرسند است.

روز دوشنبه، وزیر حمل و نقل ژنوو گیلبولت گفت که وزارت او تعداد مخروط‌های مرتبط با کارهای جاده‌ای که توسط وزارت او اداره می‌شود را کاهش خواهد داد – اعلامیه‌ای که کمتر از دو هفته پس از مونترال منتشر شد. لا پرس روزنامه گزارش داد که ردیفی از مخروط‌های نارنجی حداقل به مدت 16 سال در امتداد سطح شیبدار به تونلی در مرکز شهر نشسته بودند.

در همین حال، مونترال اخیراً برنامه‌هایی را برای محدود کردن استفاده از مخروط‌ها و علائم انحرافی ترافیکی اعلام کرده است.

مخروط های ترافیک الهام بخش یک طلسم برای شهر هستند

تانیا میگناکا نمادگرایی را در مخروط ها می بیند. او با الهام از طلسم های شهری ژاپنی و تمایل مردم به دیدن شهر به شیوه ای متفاوت، پونتو، یک طلسم مخروطی انسان نما را ساخت.

او در مصاحبه‌ای گفت: «تصمیم گرفتم مخروط نارنجی را بگیرم، چیزی که همه از آن متنفرند، و فکر کردم آن‌قدر زیبا می‌سازم که مردم بتوانند شهر را دوست داشته باشند». مخروط نارنجی برای مونترال عالی است زیرا در همه جا وجود دارد و به نوعی نمادین است.

زنی اسباب بازی مخروطی مخروطی در دست دارد.
تانیا میگناکا خالق پونتو، مخروط ترافیک کارتونی است. (CBC)

از زمانی که Mignacca حدود یک دهه پیش Ponto را به عنوان موضوع یک کمیک آنلاین خلق کرد، شخصیت او به اسباب بازی های مخمل خواب دار تبدیل شد، روی جلد کارت های کریسمس را تزئین کرد و به آهنرباهای یخچال تبدیل شد.

میگناکا گفت که فکر می‌کند مخروط‌های ترافیکی نمادی از مونترال هستند، مشابه اینکه چگونه راکون به نماد مزاحم تورنتو تبدیل شده است. و او تنها کسی نیست که مخروط ها را به سوغاتی تبدیل کرده است: کادوفروشی نمادین سنت جوزف Oratory یک جاکلیدی با مخروطی با آرم شهر می فروشد.

وزیر حمل و نقل قول جمع آوری سریعتر را می دهد

گیلبولت در سخنرانی روز دوشنبه در یک رویداد اتاق بازرگانی مونترال قول داد که مخروط ها ظرف 72 ساعت پس از پایان کار جمع آوری می شوند. او گفت که استان همچنین به دنبال راه هایی برای کاهش تعداد و اندازه مخروط های مورد نیاز در خیابان های شهر خواهد بود.

سازمان Leblanc گزارشی را در ژانویه منتشر کرد که در آن گفت 27 درصد از مخروط های ترافیکی در مرکز شهر مونترال در پروژه های ساختمانی فعال استفاده نمی شود.

در حالی که سایر شهرها تحت تعمیرات زیرساختی قرار دارند، لبلانک گفت که عوامل دیگری نیز وجود دارد که وضعیت را در مونترال بدتر می‌کند، از جمله این واقعیت که خطوط خیابان‌های مرکز شهر اغلب توسط شرکت‌های ساختمانی مسدود می‌شوند که از آنها برای پارکینگ یا نگهداری تجهیزات استفاده می‌کنند.

او گفت: “این منطقی نیست. در شهرهای دیگر، این امر بسیار بسیار دقیق تنظیم شده است. این بسیار گران است، بنابراین شرکت های خصوصی از خیابان های شهر برای مدت زمان بسیار کوتاه تری و تنها در مواقع ضروری استفاده می کنند.”

تماشا | استان می گوید مخروط ها باید بعد از 72 ساعت پاک شوند:

استان می گوید که مخروط های نارنجی ترافیک مونترال باید پس از 72 ساعت پاکسازی شوند

مخروط‌های نارنجی نارنجی در هر بهار در مونترال در همه جا ظاهر می‌شوند، اما به یک آشفتگی ناخوشایند نیز تبدیل می‌شوند. دولت کبک اکنون می گوید اگر یک سایت ساخت و ساز به مدت 72 ساعت غیرفعال باشد، آنها باید حذف شوند.

او گفت که کارهای عمومی در کبک معمولاً توسط شرکت‌های کوچک‌تری نسبت به سایر بخش‌های کانادا انجام می‌شود، که منجر به تقسیم قراردادها به مشاغل کوچک‌تر می‌شود که به گفته او می‌تواند طول پروژه‌ها را افزایش دهد.

لبلان در مورد استراتژی های کاهش مخروط گفت: «اینها تصمیمات خوبی هستند. “من نمی گویم که ما قبلا نمی توانستیم آنها را بسازیم، اما در حال حاضر، آنها در حال حرکت هستند، آنها این تصمیمات را می گیرند. و همه چیز باید بهبود یابد، این اعتقاد من است.”

میگناکا گفت که فکر می‌کند کاهش تعداد مخروط‌ها در خیابان‌های مرکز شهر ایده خوبی است و او نگران نیست که مخروط‌ها ناپدید شوند و پونتو را کمتر مرتبط کند. او گفت که این شخصیت فراتر از ریشه های خود رشد کرده است، و افزود که قبلاً شنیده بود که روزهای مخروط ها به پایان رسیده است.

زمانی که او برای اولین بار این شخصیت را معرفی کرد، گفت که مردم به او گفتند: “سال آینده می‌خواهی ببینی، یکی به ما قول داد که مخروط‌های نارنجی نخواهیم داشت، بنابراین تو بیکار می‌شوی.” اما به رشد خود ادامه داد.»