مقامات بهداشت PEI از دانش‌آموزان مقیم دانشگاه می‌خواهند واکسن مننژیت رایگان دریافت کنند.

PEI واکسن‌های رایگان مننژیت را به دانشجویانی که در کالج UPEI و هالند زندگی می‌کنند، و همچنین دانشجویان جزیره ساکن در خوابگاه‌های موسسات تحصیلات تکمیلی در جاهای دیگر ارائه می‌کند.

این بخشی از ابتکار گروهی است که اخیراً در آتلانتیک کانادا تشکیل شده است تا آگاهی را افزایش دهد و واکسن مننژیت B را به بزرگسالان جوان معرفی کند.

دکتر دکتر گفت: ما می دانیم که این گروه از افراد در چند سال اخیر شاهد شیوع و موارد و مرگ و میرهایی بوده ایم که حتی در دریاها نیز اتفاق افتاده است و این به محیطی که در آن زندگی می کنند نیز مربوط می شود. هدر موریسون، افسر ارشد بهداشت عمومی PEI.

به گفته دپارتمان سلامت و تندرستی PEI، مننژوکوکوس در گلوی تقریباً 25 درصد از نوجوانان مسن سالم بدون ایجاد هیچ علامتی منتقل می شود.

موریسون گفت: این بیماری از تماس نزدیک با دیگران سرایت می‌کند – بنابراین خوردن یا نوشیدن از یک ظروف یا ظرف یکسان، بوسیدن یا زندگی در یک خانه.

دکتر هدر موریسون
دکتر هدر موریسون، مدیر ارشد بهداشت عمومی PEI است. (CBC/Zom)

این بیماری باعث شروع ناگهانی تب، استفراغ، سردرد و گاهی اوقات سفت شدن گردن یا بثورات لکه‌دار که شبیه کبودی است می‌شود.

دو دوز واکسن Men-B توسط UPEI و کالج هلند برای دانش‌آموزانشان و توسط Health PEI Health Public Nursing برای جزیره‌ایانی که در مدارس پس از متوسطه خارج از PEI تحصیل می‌کنند، تجویز می‌شود.

موریسون گفت: “شواهد نشان می دهد که برای مثال، قبل از بازگشت به کلاس در ماه سپتامبر، تلاش برای دریافت این واکسن ها بسیار مهم است.”