مستاجران جزیره با افزایش اجاره بها که قبل از اجرایی شدن قوانین جدید اعمال شده بود مبارزه می کنند

برخی از مستاجران جزیره که قبل از اجرایی شدن قانون جدید اجاره مسکن در استان، اخطار افزایش اجاره بها را دریافت کردند، می گویند که مبارزه خود را به کمیسیون تنظیم مقررات و استیناف جزیره (IRAC) خواهند برد.

قانون جدید به هیئت تنظیم مقررات و استیناف جزیره اجازه می دهد افزایش اجاره بها را بیش از سه درصد تعیین کند و مالکان حق دارند علاوه بر آن برای سه درصد اضافی در سال درخواست دهند. این حداکثر افزایش اجاره بها سالانه شش درصد است.

عمل آخر هفته گذشته اجرایی شد، بیش از چهار ماه پس از صدور صورتحساب موافقت سلطنتی را دریافت کرد. این امر نیازمند تصمیم کابینه برای اجرایی شدن آن بود که دولت پس از انتخابات استانی در 3 آوریل اتخاذ کرد.

اما برخی از مستاجران می گویند در ماه های منتهی به اجرایی شدن این قانون، افزایش اجاره بها را بیش از شش درصد دریافت کرده اند.

Earle Arsenault اطلاعیه افزایش 34 درصدی اجاره را در ماه دسامبر دریافت کرد. این بالاتر از افزایش 5.2 درصدی در ماه سپتامبر است.

آرسنال به رادیو-کانادا گفت: “من می توانم کل مبلغ را بپردازم، اما تنها چیزی که وجود دارد این است که ساکنان زیادی در اینجا رنج خواهند برد.”

“دوستان برای من بسیار مهم هستند … این مبارزه من است

آرسنو از سال 2011 در واحد ولینگتون زندگی می کرد و سال ها ماهی 700 دلار پرداخت می کرد. افزایش اجاره بها در سپتامبر این مبلغ را به 770 دلار افزایش داد. اکنون صاحبخانه او 1037 دلار می خواهد.

آرسنال گفت که به عنوان یک مصالحه به صاحبخانه خود پیشنهاد افزایش 10.8 درصدی داده است.

مالک ملک حاضر به مصاحبه نشد.

آرسنال می گوید که او شخصا می تواند هزینه افزایش اجاره را بپردازد، اما برای همسایگان خود نگران است.
آرسنال می‌گوید که شخصاً می‌تواند هزینه افزایش اجاره را در جایی که از سال 2011 در آن زندگی می‌کند، بپردازد، اما برای همسایگانش نگران است. (ژولین لیکاشور)

او گفت: «من انکار نمی‌کنم که او، همانطور که ممکن است بگویید، همان سود قبلی را کسب نکرده است، اما فکر می‌کنم یک مصالحه… قابل قبول بود».

Arsenault درخواست تجدید نظر خود را در IRAC ثبت کرده است و در انتظار تاریخ رسیدگی در ماه مه است.

او گفت که متیو مک کی، وزیر مسکن از او دیدار کرد و شخصاً به او گفت که در مورد وضعیتش کمک خواهد کرد.

مک کی برای مصاحبه در دسترس نبود، اما دفتر او تایید کرد که این دیدار در 23 مارس، در حالی که مبارزات انتخاباتی در حال برگزاری بود، برگزار شد.

IRAC گفت که از اول دسامبر 154 درخواست برای افزایش بیش از حد مجاز اجاره دریافت کرده است که شامل حدود 1500 واحد اجاره ای است.

در سال جاری تاکنون، رگولاتوری دستورات مربوط به 29 مورد از این برنامه ها را صادر کرده است. آنها 319 واحد را تحت تأثیر قرار می دهند:

  • 143 واحد افزایش 0-5 درصدی دریافت کردند.
  • 78 واحد 5 تا 10 درصد افزایش یافته است.
  • 66 واحد 10 تا 20 درصد افزایش یافته است.
  • 2 واحد 20 تا 30 درصد افزایش یافته است.
  • 30 واحد افزایش بیش از 30 درصدی را دریافت کردند.

مستاجران CAPREIT نیز با افزایش روبرو هستند

شلبی لیز و همسایگانش نیز با افزایش اجاره بها مبارزه می کنند.

لیز در حال حاضر ماهانه 1171 دلار برای یک اتاق دو خوابه در سامراساید می پردازد. اما او گفت که او و سایر مستاجران توسط صاحبخانه‌اش، Canadian Apartment Properties REIT، که دارای املاک در سراسر کشور است، 12 درصد افزایش اجاره می‌دهند.

لیز گفت: «برای شرکت‌های بزرگی مانند CAPREIT، پذیرش آن سخت است.

“آنها در مورد این صحبت می کردند که چگونه یکی از بزرگترین سال های آنها تا به امروز بوده است، و اکنون آنها برای پول بیشتر دنبال ما می آیند. بنابراین این فقط دلسرد کننده است.”

اسنادی که سرمایه‌گذاران را در وب‌سایت CAPREIT هدف قرار داده‌اند، «یک سال قوی دیگر» را در سال 2022 نشان می‌دهند. درآمدهای عملیاتی به بیش از یک میلیارد دلار افزایش یافته است که نزدیک به 8 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

شلبی لیز می گوید که او و مستاجران همکارش در حال هماهنگی برای مبارزه با افزایش اجاره بهای CAPREIT هستند که برای ساکنان سامراساید و شارلوت تاون انجام شده است.
شلبی لیز می گوید که او و مستاجران همکارش در حال مبارزه با افزایش اجاره بهای تعیین شده توسط CAPREIT در املاک شارلوت تاون و سامرساید هستند. (ژولین لیکاشور/رادیو-کانادا)

CAPREIT به درخواست CBC News برای اظهار نظر پاسخ نداد.

لیز گفت: «ما می‌دانیم که آیا نیاز به افزایش کمی وجود دارد یا خیر. “افزایش اجاره، طبیعی است. اما 12 درصد به علاوه بسیار زیاد است.

“ما در تلاش هستیم تا IRAC بفهمد و ببیند که مستاجران زیادی در اینجا وجود دارند که توانایی پرداخت آن را ندارند. آنها اساساً بی خانمان خواهند شد، اگر این افزایش 12 درصدی را پشت سر بگذارند.”

ما در تلاشیم تا IRAC بفهمد و ببیند که مستاجران زیادی در اینجا هستند که توانایی پرداخت آن را ندارند.– شلبی لیز

PEI داشته است بالاترین تورم در کشور هر ماه به جز یکی از دو سال گذشته در ماه اکتبر، نرخ جای خالی استان – تعداد واحدهای موجود برای اجاره – به 0.8 درصد کاهش یافت.

لیز گفت: “هنوز پول اضافی زیادی در اقتصاد وجود دارد که ما در حال حاضر در آن هستیم. مواد غذایی گران هستند، گاز گران هستند، همه چیز گران است. و سپس اجاره علاوه بر آن، اجاره در حال حاضر دیوانه کننده است.”

لیز می گوید که او فکر می کند حداقل 100 مستأجر بین سه ساختمان متعلق به CAPREIT به IRAC درخواست تجدید نظر داده اند.  این اسناد هفته گذشته به IRAC تحویل داده شد.
لیز می گوید که او فکر می کند حداقل 100 مستأجر بین سه ساختمان متعلق به CAPREIT به IRAC درخواست تجدید نظر داده اند. این اسناد هفته گذشته به IRAC تحویل داده شد. (Julien Lecacheur/Radio-Canada)

CAPREIT دارای سه ساختمان در سامرزاید است. لیز گفت که مستاجران در حال هماهنگ کردن درخواست‌های خود هستند.

مستاجران CAPREIT در شارلوت تاون همچنین به CBC News گفتند که اخطار افزایش دریافت کرده‌اند.

لیز گفت: «مردم در این شرایط آسیب می بینند.

من واقعاً امیدوارم که IRAC آن را ببیند و متوجه شود که ساکنان آنها اکنون به کمک آنها نیاز دارند.”