مرد کبکی به 13 سال زندان برای ربودن یک زوج آمریکایی محکوم شد

مرد کبکی که در سال 2020 در ربودن یک زوج از ایالت نیویورک مقصر شناخته شد به 13 سال زندان محکوم شد.

میشل پنو، قاضی دادگاه عالی، روز دوشنبه در دادگاه مونترال حکم گری آرنولد را صادر کرد و افزود که با در نظر گرفتن زمان محکومیت، متهم نه سال و دو ماه و شش روز را در زندان خواهد گذراند.

تاج به دنبال 17 سال حبس برای آرنولد بود که در ماه فوریه توسط هیئت منصفه به پنج اتهام از جمله آدم ربایی، اخاذی و توطئه برای آدم ربایی مجرم شناخته شد.

در محاکمه آرنولد شنیده شد که او بخشی از توطئه ربودن جیمز و ساندرا هلم از مویرا، نیویورک، در ارتباط با آنچه که تاج و تخت می گوید یک معامله نادرست مواد مخدر با نوه آنها بود.

مدافعان خواهان 10 سال زندان برای آرنولد بودند که در طول محاکمه اش استدلال کرد که او تحت تهدید عمل کرده و چیزی در مورد نقشه آدم ربایی نمی داند.

تاج می گوید که این زوج در دهه 70 زندگی خود به عنوان اهرم فشار توسط گروهی از مردان ربوده شدند که می خواستند 50 کیلوگرم کوکائین یا 3.5 میلیون دلار پول نقد پس از شش روز قبل از دستگیری نوه آنها در ورمونت با مواد مخدر بدست آورند.

این زوج از خانه خود برده شدند، به کانادا قاچاق شدند و به مدت دو روز در کلبه ای در ماگوگ، کیو نگهداری شدند، قبل از اینکه در 29 سپتامبر 2020 توسط یک واحد تاکتیکی پلیس استان کبک بدون هیچ آسیبی نجات یافتند.